Agnieszka Czarnik gr.4a
Konspekt
Temat: Nauczanie podstawowych elementów techniki w formie gier i zabaw. R: 2 piłki na trzech
Cele główne:
1.Umiejętności: przygotowanie do nauczania techniki uderzeń piłki
2.Motoryka: Uczeń kształtuje koordynację ruchową ( szybkość reakcji, orientację w przestrzeni, równowagę), szybkość i zwinność
3.Wiadomości: zapoznanie z przepisami gier i zabaw
4.Akcent wychowawczy: Uczniowie dbają o dobrą atmosferę wśród ćwiczących, sam dokładnie wykonuje ćwiczenia, przestrzega zasad bezpieczeństwa.
Klasa: IV
Płeć: mieszana
Ilość uczniów: 12
Czas trwania: 45 minut
Przybory i przyrządy:
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Doz.
Uwagi organizacyjno metodyczne
1. Zorganizowanie grupy
1. Zbiórka w dwuszeregu
2. Powitanie
3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
2’
xxxxxx
zwrócenie uwagi na upięcie włosów, odłożenie biżuterii
-niećwiczący siadają
2. Motywacja do zajęć
1. Podanie tematu zajęć.
2. Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach.
1’
3. Rozgrzewka
1. Zabawa ożywiająca: „ Nie daj się dotknąć” Wszyscy ćwiczący poza berkiem posiadają piłkę i znajdują się w ograniczonym polu. Każdy prowadzi piłkę i stara się uniknąć „klepnięcia” przez berka, który porusza się szybkim marszem. Kto zostanie klepnięty przez berka
lub w ucieczce przed nim opuści pole, staje się berkiem. Odkłada piłkę poza pole gry i staje się kolejnym berkiem. Zabawa trwa tak długo, aż pozostanie tylko jeden ćwiczący z piłką.
3’
-Rozpoczęcie zabawy na sygnał N.
-N wybiera U, który zostanie „ Berkiem”i wyznacza miejsce zabawy.
4. Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
1. Zabawa „ wyścig piłek w tunelu” U ustawieni w rzędach, przed każdym rzędem zawodnik z piłką, którą uderza NN pomiędzy ustawionymi partnerami w pozycji rozkrocznej. Ostatni z rzędu prowadzi piłkę do przodu a zawodnik, który wykonał uderzenie zajmuje miejsce na przodzie rzędu. Wygrywa rząd, który szybciej i staranniej wykona zadanie
2. Zabawa „wyścig rzędów” z uderzeniem piłki pod zawodnikami przyjmującymi z leżenia przodem pozycję – podpór leżąc przodem biodra w górę. Następnie ćwiczenie przebiega podobnie j.w
3.
- podział na rzędy
XO X X X X X X
5. Uspokojenie organizmu
Kładziemy się na plecach piłka na kl. Piersiowe. Podczas wdechu piłkę toczymy na brzuch, przy wydechu piłka wraca do pozycji początkowej
- każdy ma piłkę
- po wykonaniu ćw. Odkładamy piłki na miejsce
6. Czynności organizacyjno- porządkowe
1. uporządkowanie przyborów i przyrządów przez uczniów
2. zbiórka w dwuszeregu
3. omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy
4. ocena grupy oraz pochwała dla najlepszych
-schowanie sprzętu
7. Nastawienie do samodzielności pozalekcyjnej
1. Zachęcenie do regularnych ćwiczeń
2. Przypomnienie o ogólnym dostępie do boiska szkolnego
-trening czyni mistrza
Aguuul6