Płaskostopie- wzmacnianie mięśni stopy poprzez style pływack.doc

(103 KB) Pobierz
Pływanie korekcyjne

Pływanie korekcyjne

 

 

Dorota Hendrys gr. IIIB

 

 

Temat: Płaskostopie- wzmacnianie mięśni stopy poprzez style pływackie- styl klasyczny.

 

 

Cele główne:

 

Umiejętności: uczeń potrafi przyjąć pozycję skorygowaną, wykonać prawidłowy chód, potrafi pływać stylem klasycznym, grzbietowym, motylkowym.

 

Motoryczność: koordynacja, wytrzymałość

 

Wiadomości: uczeń wie jak wygląda prawidłowy chód, zna zasady prawidłowego wykonywania zadań ruchowych w wodzie

 

Akcent wychowawczy: uczeń dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów

 

 

Wada: płaskostopie

Cel lekcji: wzmacnianie mięśni stopy

Wiek: 10-12 lat

Liczba ćwiczących: 12

Czas trwania: 45’

Miejsce zajęć: pływalni

Przybory: piłki plażowe, deski pływackie, krążki ringo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część lekcji

 

Tok lekcji

 

Cel lekcji

 

Zadania szczegółowe

 

 

Dozowanie

Uwagi organizacyjno- porządkowe

 

 

C

Z

Ę

Ś

Ć

 

W

S

T

Ę

P

N

A

 

 

I Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć

 

 

II Motywacja do zajęć

 

 

 

 

 

III Rozgrzewka, psychomotoryka,

profilaktyka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia głowy i szyi z elementami pływania.

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie oddechowe

 

dyscyplina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontrolowanie prawidłowego utrzymania postawy ciała

(zaangażowanie receptorów wzroku i czucia głębokiego)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ożywienie organizmu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzmocnienie mięśni szyi

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwiększenie pojemności płuc, rozciągnięcie klatki piersiowej.

 

 

 

 

1. Zbiórka

2. Powitanie

3. Sprawdzenie stroju

 

 

 

 

1. Przypomnienie o głównym celu- korekcji wad postawy

2. Zachęcenie do aktywnego uczestniczenia w zajęciach

 

 

Na lądzie:

1 Autokorekcja postawy.

2 Ćwiczenia RR, NN w lekkim rozkroku:

- naprzemienne krążenia RR w przód i tył

- obustronne krążenia RR w przód i tył

- RR splecione z tyłu, odchylenie RR w górę

3 Ćwiczenia T

- krążenia bioder ( NN na szerokość bioder)

- skłony T na boki ( RR na biodrach)

- opad T i skrętoskłony do  NL i NP ( RR dotykają kostek)

4. Ćwiczenie NN:

- przysiad RR w skrzydełka,

- w przysiadzie przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę

- RR w przód- wymachy NN.

- rozgrzanie stawów skokowych

i kolanowych ( krążenia kolanami na zewnątrz i do środka)

 

5. Przejście pod natrysk.

 

6 Wejście do wody.

 

 

 

Zabawa „ Strzelec”. Nauczyciel wyznacza 2 osoby, które zostają strzelcami i próbują trafić pozostałych uczestników piłką plażową. Ochroną przed trafieniem jest schowanie się pod wodą. Osoba trafiona dołancza do grupy strzelców.

 

 

 

 

 

Leżenie na grzbiecie, deska trzymana w RR na wysokości klatki piersiowej, NN pracują naprzemiennie do kraula na grzbiecie. Głowa wykonuje ruchy: na boki w prawą i lewą stronę, odchylenie głowy do tyłu i dociągnięcie jej do brody.

 

 

Leżenie na piersiach, głowa zanurzona w wodzie, poprzez przyciągnięcie kolan do brody i złapanie RR za podudzia dzieci wykonują tzw.  korek. Wypuszczają powoli powietrze licząc do 10.

 

2’

 

 

 

 

 

 

0,5’

 

 

 

 

 

5’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5’

 

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu

 

N

XXXXXXXX

XXXXXXXX

 

 

 

 

 

 

 

U ustawienie w luźnej rozsypce. N przypomina prawidłową postawę ( NN na szerokość bioder, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany przed siebie.)

Przypomina jak wygląda prawidłowy chód.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie odrywamy stóp od podłoża

 

 

 

 

 

 

 

 

Spokojne wejście do wody.

 

 

 

Zabawa zaczyna się i kończy na sygnał nauczyciela. Uczniowie ustawieni w luźnej rozsypce na wyznaczonym terenie, poruszają się chodząc po dnie. Osoby, które są strzelcami mogą podawać piłkę między sobą.

 

Uczniowie ustawieni przy ścianie pływalni. Podzieleni na połowę. Ćwiczenie rozpoczyna się na sygnał nauczyciela

Korekcja błędów.

 

 

 

 

Uczniowie ustawieni w luźnej rozsypce. Każdy z uczniów wykonuje ćwiczenie 5x.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin