Temat: Uwalnianie się od przeciwnika (z piłką, bez piłki)
Cele główne:
Umiejętności: poprawne wykonanie zwodu pojedynczego przodem
Sprawność motoryczna : szybkość reakcji, zwinność
Wiadomości: nauka pomiaru tętna
Akcent wychowawczy : umiejętność sportowej rywalizacji
Czas: 45 min.
Sprzęt: piłki do ręcznej
Liczba ćwiczących 18
Wiek: 12 lat
Miejsce : sala gimnastyczna.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas trwania
Uwagi organiz.-porządkowe
1.Organizacja
grup
zbiórka w dwuszeregu
sprawdzenie obecności
2 min
Pamiętając o bezpieczeństwie uczniowie zdemują zegarki,łańcuszki.
2.Motywacja do zajęć
podanie tematu zajęć
zachęcenie uczniów do czynnego udziału w zajęciach. Trudny element techniczny, który pozwoli na efektywne wykorzystanie poznanych wcześniej elementów techniki.
2 min.
3.Rozgrzewka
-„ Berek w trójkach (ćwiczący podzieleni na trójki ,mogą poruszać się dowolnie po całym boisku Berek usiłuje „ zberkować” uciekającego , któremu może pomagać trzeci ćwiczący (nie może go „zberkować” )poprzez ustawienie się pomiędzy berkiem a uciekającym.
-piłka na parę
-trucht wokół sali w dwójkach
j.w krążęnia RR raz przód raz w tył po podaniu piłki do partnera,który w miedzy czasie kozłuje pilkę
j.w krążenia piłki wokół T, N i podanie do partnera który wykonuje to samo
j.w zagarniecie LR raz PR i chwyt piłki podanej przez partera
poruszanie sie krokiem odstawno-dostawnym,podania oburącz z nad głowy
j.w skłon T w przod z dotknieciem RR podłoża
-w biegu w dwójce ,jeden z ćwiczących podrzuca piłkę a następnie obaj wal.o piłkę
12 min
-N wybiera berka
- dobieramy się w pary
4.Kształtowanie
umiejetności
doskonalenie,
rozwijanie
- Pokaz i objaśnienie zwodów
-.w marszu , indywidualne , co parę kroków wykonanie zwodu bez piłki
- to samo w wolnym biegu
-to samo przed rozstawionymi co klika metrów chorągiewkami .
- ćwiczący ustawieni w rzędzie naprzecie siebie na sygnał prowadzącego ćwiczący biegną naprzeciw siebie , wykonując zwód i biegnąc dalej-wykonują markowany ruch w lewo , a uciekając w prawo ,następnie biegną na miejsce partnera.
- czterej zawodnicy ustawieni w rogach kwadratu podają miedzy sobą piłkę w miejscu ,podając piłkę wykonują zamachy , patrzą w innym kierunku , a podają w inny itd. Wszyscy gotowi do otrzymania piłki
-„skuwany w trójkącie”- trojka ćwiczących stara się trafić zawodnika w obrębie tego trójkąta który za pomocą zwodów star się zmylić rzucających
- ćwiczący ustawieni w rzędzie naprzeciw chorągiewki ok. 15m z boku stoi stały podający . Każdy podający ma piłkę , pierwszy z rzędu podaje piłkę do stałego podającego biegnie w kierunku chorągiewki ok.2m przed nią otrzymuje piłkę wykonuje zwód i akcję kończy rzutem.
-ćwiczący dwóch zawodników ,atakujący i obrońca ,atakujący biegnie w kierunku obrońcy otrzymuje od niego piłkę wykonuje zwód a po zwodzie wykonuje rzut z wyskoku , obrońca częściowo przeszkadza .zamiast jednego atakującego można utworzyć rząd ćwiczących.
- to samo tylko odmiana polega na tym, piłkę podaje podający , który stoi z boku.
-ćwiczący ustawieni w rzędzie naprzeciw pozorującego obrońcy , każdy biegnie kolejno ,otrzymuje piłkę w prawo do partnera .po podaniu przechodzi na miejsce obrońcy a obrońca na miejsce na miejsce partnera, który biegnie na koniec rzędu
-gra do 5-ciu podań –9 osobowe drużyny
23 min
-uczniowie twarzą skierowani w stronę N
- korygowanie błędów przez N
- ćwiczący pamiętają o zachowaniu zasad bezpieczęństwa (uważać na głowę)
5.Uspokojenie
organizmu korekcja postawy
-Zgadnij, kto rzucił?”. Wszyscy siadają , jedna osoba staje tyłem do klasy w odległości 3 m. Ktoś lekko rzuca piłkę,aby trafić w stojącego, ten ma odgadnąć, kto w niego rzucił
3 min
- nie można celować w głowę
6.Czynnosci
organizacyjne-
wychowawcze
-przypomnienie nauczonych elementów techniki
-wszyscy uczniowie
w siadzie
Aguuul6