Uwalnianie się od przeciwnika (z piłką, bez piłki).doc

(43 KB) Pobierz
Temat: Nauka i doskonalenie obrotów

Paweł  Spyra gr.2b

 

Temat: Uwalnianie się od przeciwnika (z piłką, bez piłki)

 

Cele główne:

 

Umiejętności:                            poprawne wykonanie zwodu pojedynczego przodem

Sprawność motoryczna              szybkość reakcji, zwinność 

Wiadomości                            nauka pomiaru tętna

Akcent wychowawczy :         umiejętność sportowej rywalizacji

Czas:                                       45 min.

Sprzęt:                                          piłki do ręcznej

Liczba ćwiczących                            18

Wiek:                                                        12 lat

Miejsce :                                           sala gimnastyczna.

 

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas trwania

Uwagi organiz.-porządkowe

1.Organizacja

grup

zbiórka w dwuszeregu

  sprawdzenie obecności

2 min

Pamiętając o bezpieczeństwie uczniowie zdemują zegarki,łańcuszki.

2.Motywacja do zajęć

podanie tematu zajęć

zachęcenie uczniów do czynnego udziału w zajęciach. Trudny element techniczny, który pozwoli na efektywne wykorzystanie poznanych wcześniej elementów techniki.

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

 

 

3.Rozgrzewka

-„ Berek w trójkach (ćwiczący podzieleni na trójki ,mogą poruszać  się dowolnie po całym boisku Berek usiłuje „ zberkować” uciekającego , któremu może pomagać  trzeci ćwiczący (nie może go „zberkować” )poprzez ustawienie się pomiędzy berkiem a uciekającym.                                        

-piłka na parę

-trucht wokół sali w dwójkach

j.w krążęnia RR raz przód  raz w  tył po podaniu piłki do partnera,który w miedzy czasie kozłuje pilkę

j.w krążenia piłki wokół T, N i podanie do partnera który wykonuje to samo

j.w zagarniecie LR raz PR i chwyt piłki podanej przez partera

poruszanie sie krokiem odstawno-dostawnym,podania oburącz z nad głowy

j.w skłon T w przod z dotknieciem RR podłoża

-w biegu w dwójce ,jeden z ćwiczących podrzuca piłkę a następnie obaj wal.o piłkę

12 min

-N wybiera berka

 

 

 

- dobieramy się w pary                                 

                                           

 

 

                                                

 

 

 

4.Kształtowanie

umiejetności

doskonalenie,

rozwijanie

umiejetności

- Pokaz i objaśnienie zwodów

-.w marszu , indywidualne , co parę kroków wykonanie zwodu bez piłki

- to samo w wolnym biegu

-to samo przed rozstawionymi co klika metrów                      chorągiewkami .

- ćwiczący ustawieni w rzędzie naprzecie siebie na sygnał prowadzącego ćwiczący biegną naprzeciw siebie , wykonując zwód i biegnąc dalej-wykonują markowany ruch w lewo , a uciekając w prawo ,następnie biegną na miejsce partnera.

- czterej zawodnicy ustawieni w rogach kwadratu podają miedzy sobą piłkę w miejscu ,podając piłkę wykonują zamachy , patrzą w innym kierunku , a podają w inny itd. Wszyscy gotowi do otrzymania piłki

-„skuwany w trójkącie”- trojka ćwiczących stara się trafić zawodnika w obrębie tego trójkąta   który za pomocą zwodów  star się zmylić rzucających

- ćwiczący ustawieni w rzędzie naprzeciw  chorągiewki  ok. 15m z boku stoi stały podający . Każdy podający ma piłkę , pierwszy z rzędu podaje piłkę do stałego podającego biegnie w kierunku chorągiewki ok.2m przed nią otrzymuje piłkę wykonuje zwód i akcję kończy rzutem.

-ćwiczący dwóch zawodników ,atakujący i obrońca ,atakujący biegnie w kierunku obrońcy otrzymuje od niego piłkę wykonuje zwód a po zwodzie wykonuje rzut z wyskoku , obrońca częściowo przeszkadza .zamiast jednego atakującego można utworzyć rząd ćwiczących.

- to samo tylko odmiana polega na tym, piłkę podaje podający , który stoi z boku.

-ćwiczący ustawieni w rzędzie naprzeciw pozorującego obrońcy , każdy biegnie kolejno ,otrzymuje piłkę w prawo do partnera .po podaniu przechodzi na miejsce obrońcy a obrońca na miejsce na miejsce partnera,  który biegnie na koniec rzędu

-gra do 5-ciu podań –9 osobowe drużyny

 

 

23 min

-uczniowie twarzą skierowani w stronę N

- korygowanie błędów przez N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ćwiczący pamiętają o zachowaniu zasad bezpieczęństwa (uważać na  głowę) 

5.Uspokojenie

organizmu korekcja postawy

-Zgadnij, kto rzucił?”. Wszyscy siadają , jedna osoba staje tyłem do klasy w odległości 3 m. Ktoś lekko rzuca piłkę,aby trafić w stojącego, ten ma odgadnąć, kto w niego rzucił

3 min

- nie można celować w  głowę

6.Czynnosci

organizacyjne-

wychowawcze

-przypomnienie nauczonych elementów techniki

2 min

-wszyscy uczniowie 

w siadzie

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin