Wykorzystywanie nietypowych przedmiotow w grach i zabawach.doc

(62 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY IV B(chłopcy)-14

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

DLA KLASY IV

 

 

Temat: Wykorzystywanie nietypowych przedmiotów w grach i zabawach.

 

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.

Czas: 45 minut.

Liczba ćwiczących: 9

Przybory: kartony, plastikowe butelki, szarfy, gazety, pióra ptasiego.

 

Zadania:

Ø      Umiejętności:

uczeń:

·         będzie umiał zorganizować i przeprowadzić zabawę lub grę z gazetą, butelką, itp.,

·         będzie umiał zademonstrować kilka ćwiczeń kształtujących z nietypowym przedmiotem.

Ø      Wiadomości:

uczeń:

·         będzie znał zasady zabaw (przebieg, przepisy, itp.),

·         będzie wiedział, w jaki sposób wykorzystać nietypowe przedmioty do bezpiecznej zabawy.

Ø      Sprawność motoryczna:

·         kształtowanie szybkości, siły kończyn górnych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Ø      Akcenty wychowawcze:

uczniowie:

·         angażują się w zajęcia, traktują zabawę jako formę integracji grupy,

·         wykazują wzajemną pomoc w czasie ćwiczeń.

 

 

Tok lekcyjny

(rodzaj zadania)

 

Zadania szczegółowe

 

Czas

 

Uwagi organizacyjno-

metodyczne

 

I Część wstępna 5'

1. Czynności

organizacyjne.

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności

i gotowości do zajęć. Podanie celu lekcji.

Umotywowanie do zajęć.

 

2'

Zwrócenie uwagi na

wykorzystanie walorów

nietypowych przyborów

oraz bezpieczeństwo.

2. Zabawa

ożywiająca.

„Dmuchanie piórka"

 

Ćwiczący rozstawieni na całej sali, starają się utrzymać piórko jak najdłużej w powietrzu. Dzieci nie mogą dotykać piórka, dozwolone jest tylko dmuchanie pod piórko.

 

3'

 

Zwycięża ta osoba, której

Piórko najdłużej utrzyma się w powietrzu. Zabawę powtarza się trzy razy.

 

II Część główna 26'

3. Ćwiczenia

kształtujące

z butelką:

Ø      ćw. RR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø      ćw. NN

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø      ćw. tułowia

 

 

- w miejscu odrzuty ramion w tył

z przełożeniem butelki z LR do PR,

- krążenie ramion z przyborem,

- podanie butelki z LR do PR górą                         za plecami,

- przerzucanie butelki trzymanej oburącz               za plecami nad głową, chwyt z przodu;

 

 

- butelka trzymana oburącz za sobą                     na wysokości pośladków — uderzenie piętami o butelkę,

 

- wysokie unoszenie kolan do klatki

piersiowej i przekładanie butelki raz pod

lewą, raz pod prawą nogą,

 

- butelka położona na podłodze – przeskakiwanie obunóż przez butelkę,

 

- w miejscu na sygnał, skłon tułowia w przód,

przekładanie butelki między nogami

(„ósemka"),

- j. w. - położenie butelki na podłodze,

wprost T, klaśnięcie RR nad głową, skłon,

zabranie butelki,

- j. w. — skłon T w bok, butelka w RR nad głową.

- j. w. — trzymając butelkę przed sobą, skręt TwLiP

 

10'

 

 

 

 

Zachowanie odstępu

między ćwiczącymi.

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel pokazuje i objaśnia ćwiczenia, oraz dba o prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.

 

 

 

 

 

Poprawianie ćwiczących.

4. Zabawa bieżna.

„Bieg z gazetą"

 

Pierwsze osoby 2 drużyny zakładają gazetę na klatkę piersiową i na sygnał biegną tak, aby opór powietrza utrzymał gazetę na klatce piersiowej. Obiegając półmetek, dobiegają do linii mety i przekazują gazetę następnej osobie. Wygrywa drużyna, która szybciej wykona bieg z gazetą i nie opuści jej na ziemię.

 

5'

 

 

 

 

Podział na dwie drużyny.

5. Zabawa kształtująca siłę RR.

„Rydwany"

Obie drużyny mają po kartonie i szarfie. Na sygnał jedna osoba wsiada na karton, a druga ciągnie ją za szarfę do miejsca, w którym następuje zmiana ról. Wygrywa drużyna, która szybciej ukończy wyścig.

 

5'

 

6. Zabawa                       skocznościowa.

„Przebyć rzekę"

Każda para uczestników posiada karton, służący jako kamień. Wykorzystując go w dowolny sposób i posługując się własną inwencją twórczą, musi przejść na drugą stronę rzeki w taki sposób, aby nie wpaść w wodę. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przedostanie się na drugą stronę rzeki.

 

6'

 

 

Wytyczenie na sali brzegów rzeki. Odnotowanie wyniku.

 

III Część końcowa 9

7. Ćwiczenia uspokajające, rozluźniające                   i korektywne.

- w parach jedna osoba trzyma przed sobą butelkę i wypuszcza ją z rąk; druga osoba stara się ją złapać zanim upadnie na ziemię,

 

j. w. — ćwiczący rusza butelką w górę i w dół,                    a druga osoba („rewolwerowiec'') stara się klaśnięciem trafić butelkę,

 

- kręgle-dzieci wykonują z gazet kule do kręgli, i starają się przy jej pomocy strącić jak najwięcej butelek imitujących kręgle.

 

7

Ustawienie na całej sali. Osoby ćwiczące powinny mieć dużo miejsca.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin