HIGIENA OSOBISTA I ZDROWE ZĘBY
1. Przywitanie uczniów. Zapisanie tematu lekcji na tablicy.
2. Nauczyciel czyta wiersz uczniom.
3. Uczniowie na podstawie wysłuchanego wierszu odpowiadają na pytanie postawione przez nauczyciela: Jak należy dbać o zdrowie? (burza mózgów)
4. Nauczyciel pokazuje uczniom ilustracje dotyczące higieny osobistej i rozmawia z uczniami w oparciu o ilustrację. Co to jest higiena? Co to są nawyki higieniczne? Co to znaczy dbać o higienę?
5. Nauczyciel w wcześniej przygotowanym worku ma różne elementy służące do szczotkowania zębów. Wybrani uczniowie losują przedmioty i odpowiadają do czego służy dany artykuł. Następnie nauczyciel pokazuje ilustracje dotyczące zębów i wskazuje jak należy szczotkować poprawnie zęby.
6. Zabawa ruchowa „Kąpiel". Dzieci swobodnie biegają w rytm dźwięków, na słowny sygnał (nazwa części ciała) zatrzymują się i naśladują mycie tej części.
7. Nauczyciel zadaje zagadki, a uczniowie odgadują.
ü Służy do picia, służy do mycia.Bez niej na ziemi nie byłoby życia (woda)
ü Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni,a brudne rączki w czyste zamieni (mydło)
ü Czasem jest biała, siedzi w tubie,zęby nią czyścić lubię (pasta do zębów)
ü Duży lub mały jest w każdej łazience.
Kiedy skończysz mycie, wytrze ci ręce. (ręcznik)
ü Bywa w ramach lub bez ramy,często w nim się przeglądamy.Ono zawsze powie szczerze,Czy wyglądasz jak należy. (lustro)
ü Uczniowie śpiewają piosenkę: (do wyboru)
8. Uczniowie śpiewają piosenkę (do wyboru) – można wprowadzić elementy ruchu zgodne z treścią piosenki:
„Mydło lubi zabawę”
„Myj zęby”
9. Uczniowie rozwiązują karty pracy.
10. Podsumowanie zajęć i pożegnanie się z uczniami.
KARTA PRACY DO TEMATU HIGIENA OSOBISTA I ZDROWE ZĘBY
Uważnie czytaj zadania i nie zapomnij napisać odpowiedzi. Powodzenia!
1. Kasia przeczytała w książce, że higiena osobista to czynności związane z regularnym myciem ciała z użyciem mydła, regularną zmianą i praniem odzieży. Powiedziała o tym swojej koleżance Joasi. Joasia powiedziała, że bardzo ważne w dbaniu o higienę osobistą jest również mycie zębów. Czy dziewczynki mają rację?
Odpowiedź:
2. Zakreśl poprawne odwiedzi.
MYJĘ RĘCE
zawsze przed jedzeniem.
tylko, gdy mama mi każe.
tylko w niedzielę.
zawsze po przyjściu ze szkoły.
po wyjściu z toalety.
tylko przed snem.
zawsze po powrocie z podwórka.
gdy przyszli goście.
3. Ułóż zdanie z rozsypani wyrazowej.
SWOJE
CODZIENNIE
NIE
TRZEBA
CIAŁO
ŻEBY
PIELĘGNOWAĆ.
CHOROWAĆ,
4. Pomaluj obrazek.
5. Zaznacz krzyżykiem prawidłową odpowiedź.
Nr
ZADANIE
TAK
1.
Zęby powinno się myć po każdym posiłku.
bpankau82