TEMAT ZAJĘCIA: Zabawy matematyczne – zdobywamy
„Dyplom Mądrej Główki”
CELE:
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1 – 6;
utrwalenie znajomości pojęć wielkości przedmiotów - od najmniejszego do największego, pojęcia „para”, nazw kolorów;
rozwijanie zainteresowania znakami graficznymi symbolizującymi liczbę;
rozpoznawanie figur geometrycznych, nazywanie ich, umiejętne manipulowanie;
rozumienie i rozróżnianie lewej i prawej strony ciała;
kształtowanie logiki myślenia, umiejętności pokonywania trudności;
zgodne współdziałanie dzieci podczas pracy w zespołach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: wiersz „Pranie” i „Pajacyk”, zagadki o
zwierzętach, wyrazy do zagadek, emblematy
(pary skarpet), sznurek do bielizny, klamerki,
cyfry, pudełko, kolorowe kulki, figury
geometryczne w kopertach, kwiaty z brystolu,
motyle, obrazki od najmniejszego do
największego dla każdego dziecka, dyplomy.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1. Przywitanie rodziców
2. Zaproszenie dzieci do wspólnych zabaw matematycznych – ustalenie zasad zdobywania punktów za wykonane zadania, zapowiedź niespodzianki – możliwości zdobycia „Dyplomu Mądrej Główki”.
3. Zabawa „Pranie” - wysłuchanie wiersza, dobieranie i rozwieszanie na sznurku skarpetek do pary wg wzoru, umiejętne manipulowanie klamerkami, przeliczanie liczebnikami porządkowymi, umieszczenie cyfr od 1 – 6..
„Pranie”
Zrobiłam porządki, zrobiłam pranie,
Czeka mnie tylko skarpetek rozwieszanie.
Tu kolorowe, tutaj w paseczki,
tu całe białe, a tu w gwiazdeczki.
Wszystkie skarpetki tak wymieszane.
Sama już nie wiem , czy są dwie takie same.
...
miastowy1982