Cele ksztalcenia doroslych folia.doc

(39 KB) Pobierz
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH

KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH

 

Cele kształcenia dorosłych:

1.      Przyswajanie wiedzy i umiejętności, związanych z problematyką merytoryczną konkretnego procesu kształcenia realizowanego w ramach określonego formy kształcenia i dokształcania.

2.      Rozwijanie umiejętności analizy, syntezy i uogólniania, wdrażanie do samodzielnych i poprawnych analiz własnego doświadczenia, wyrabianie umiejętności ich sprawdzania i weryfikowania.

3.      Wyrabianie w uczniach dorosłych umiejętności samodzielnego uczenia się i zdobywania wiedzy.

 

Strategie kształcenia dorosłych:

µ    Klasowo-lekcyjna                                                µ Kół oświatowych

µ    Kursów dokształcających                                    µ Samokształcenia

µ    Kształcenia zdalnego                                           µ Kształcenia za pomocą żywego słowa

µ    Kształcenia za pomocą słowa drukowanego       µ Doradcza

µ    Mieszane

 

Zasady kształcenia dorosłych:

ó          Poglądowości

ó          Przystępności

ó          Świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania-uczenia się

ó          Systematyczności

ó          Trwałości wiedzy

ó          Operatywności wiedzy uczących się

ó          Wiązania praktyki z teorią

ó          Kształtowania umiejętności uczenia się

ó          Wykorzystywania doświadczeń osób dorosłych

ó          Indywidualizacji i zespołowości

ó          Ustawiczności kształcenia

 

Metody kształcenia:

v    Wykład

v    Opowiadanie i opis

v    Pokazu

v    Pogadanka

v    Dyskusji

v    Konsultacje

v    Instruktaż

v    Laboratoryjna

v    Ćwiczeń praktycznych

v    Gier dydaktycznych (metoda inscenizacja, sytuacyjna, przypadku, burza mózgów, mikronauczanie)

v    Nauczania programowanego

Zgłoś jeśli naruszono regulamin