wyhoduj kwiatka.doc

(1974 KB) Pobierz

Gra w której trzeba wyhodować roślinkę.


Na osobnych kartkach rysujemy nasze ogrody, tyle ilu jest graczy. Na dole kartki, ok. 2.5 cm od dołu rysujemy kreskę, pod nią będziemy sadzić nasionka. U góry kartki, ok. 5 cm od góry znowu rysujemy kreskę, do niej będzie musiała urosnąć łodyga, aby kwiatek zakwitnął. Miejsce na łodygę powinno wynosić 22 cm (aby umieścić 11 kawałków łodygi)

Na kartkach rysujemy kwadraty 2x2 cm, wycinamy, na nich rysujemy słońce, wodę oraz nasionka (u mnie było po ok. 30 sztuk, nasionek ok. 15). Rysujemy prostokąty 2x1 cm, najlepiej na zielonej kartce, będzie to nasza łodyga (1 łodyga składa się z 11 kawałków, należy zrobić tyle łodyg ile nasionek). Rysujemy również kilka kwiatków (tyle ile nasionek), wielkość i kształt dowolny.

 

 

 

Na starcie każdy gracz dostaje nasionko, później za każdym razem gdy gracz będzie przechodził przez pole startu (nie musi na nim stawać) dostaje kolejne nasionko.

 

 

Nasionko należy umieścić w ogrodzie pod dolną kreską. Teraz trzeba wyhodować roślinkę, do tego potrzeba wodę i słońce.

Wodę i słońce zbieramy na planszy, stając na odpowiednie pola.

Gdy mamy wodę możemy podlać roślinkę (kładziemy obok naszej roślinki), następnie używamy słońca (również kładziemy obok roślinki), kiedy obok rośliny będzie i woda i słońce, odkładamy karteczki na bok i bierzemy 1 kawałek łodygi, tak nasza roślinka rośnie. (Tą samą wodę i słońce można użyć tylko raz).

Chodzimy po planszy pionkami, zgodnie z rzutami kością, zbieramy po drodze wodę i słońce. Wymieniamy na łodygę, kiedy nasza łodyga dojdzie do górnej kreski, kwiatek może zakwitnąć, wtedy nad kreską kładziemy kwiatek.

 

Jeśli gracz stanie na pole, na którym jest inny gracz, może on zabrać jemu kawałek łodygi, wodę lub słońce (ale nie można zabierać łodygi z zakwitniętego kwiatka).

 

Skróty – po drodze można znaleźć drogę na skróty , jednak w tej grze przejście skrótami nie jest dobre, gdyż ominą nas pola z wodą i słońcem. Gdy gracz stanie na pole ze skrótem, musi przez nie przejść, chyba że wyrzuci kością 6 oczek, wtedy w następnej kolejce może iść dalej, nie przechodząc przez skróty.

 

Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy wyhoduje roślinkę. Lub kilka roślin, aby gra była dłuższa.

 

 

Utrudniona wersja:

- Aby zasiać nasionko, gracz musi wyrzucić 4 oczka lub więcej, ma na to trzy próby, jeśli się nie uda, musi czekać do następnej kolejki.

- Aby użyć wodę, gracz musi rzucić parzystą ilość oczek, również są trzy próby.

- Aby użyć słońce, gracz musi wyrzucić nieparzystą ilość oczek. Tu także są trzy próby na wyrzucenie odpowiedniej ilości oczek, inaczej gracz musi czekać do następnej kolejki.

- Gracz musi wybrać czy iść na planszy czy wyhodować roślinkę. Jeśli idzie na planszy, nie może rzucać kością w celu użycia wody czy słońca. Tak samo jeśli gracz zdecyduje wyhodować roślinkę, wtedy nie może przesunąć pionka na planszy.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin