Pływanie korekcyjne
Dorota Hendrys gr. IIIB
Temat: Płaskostopie- wzmacnianie mięśni stopy poprzez style pływackie- styl klasyczny.
Cele główne:
Umiejętności: uczeń potrafi przyjąć pozycję skorygowaną, wykonać prawidłowy chód, potrafi pływać stylem klasycznym, grzbietowym, motylkowym.
Motoryczność: koordynacja, wytrzymałość
Wiadomości: uczeń wie jak wygląda prawidłowy chód, zna zasady prawidłowego wykonywania zadań ruchowych w wodzie
Akcent wychowawczy: uczeń dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów
Wada: płaskostopie
Cel lekcji: wzmacnianie mięśni stopy
Wiek: 10-12 lat
Liczba ćwiczących: 12
Czas trwania: 45’
Miejsce zajęć: pływalni
Przybory: piłki plażowe, deski pływackie, krążki ringo.
Część lekcji
Tok lekcji
Cel lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno- porządkowe
C
Z
Ę
Ś
Ć
W
S
T
P
N
A
I Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć
II Motywacja do zajęć
III Rozgrzewka, psychomotoryka,
profilaktyka
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia głowy i szyi z elementami pływania.
Ćwiczenie oddechowe
dyscyplina
Kontrolowanie prawidłowego utrzymania postawy ciała
(zaangażowanie receptorów wzroku i czucia głębokiego)
Ożywienie organizmu
Wzmocnienie mięśni szyi
Zwiększenie pojemności płuc, rozciągnięcie klatki piersiowej.
1. Zbiórka
2. Powitanie
3. Sprawdzenie stroju
1. Przypomnienie o głównym celu- korekcji wad postawy
2. Zachęcenie do aktywnego uczestniczenia w zajęciach
Na lądzie:
1 Autokorekcja postawy.
2 Ćwiczenia RR, NN w lekkim rozkroku:
- naprzemienne krążenia RR w przód i tył
- obustronne krążenia RR w przód i tył
- RR splecione z tyłu, odchylenie RR w górę
3 Ćwiczenia T
- krążenia bioder ( NN na szerokość bioder)
- skłony T na boki ( RR na biodrach)
- opad T i skrętoskłony do NL i NP ( RR dotykają kostek)
4. Ćwiczenie NN:
- przysiad RR w skrzydełka,
- w przysiadzie przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę
- RR w przód- wymachy NN.
- rozgrzanie stawów skokowych
i kolanowych ( krążenia kolanami na zewnątrz i do środka)
5. Przejście pod natrysk.
6 Wejście do wody.
Zabawa „ Strzelec”. Nauczyciel wyznacza 2 osoby, które zostają strzelcami i próbują trafić pozostałych uczestników piłką plażową. Ochroną przed trafieniem jest schowanie się pod wodą. Osoba trafiona dołancza do grupy strzelców.
Leżenie na grzbiecie, deska trzymana w RR na wysokości klatki piersiowej, NN pracują naprzemiennie do kraula na grzbiecie. Głowa wykonuje ruchy: na boki w prawą i lewą stronę, odchylenie głowy do tyłu i dociągnięcie jej do brody.
Leżenie na piersiach, głowa zanurzona w wodzie, poprzez przyciągnięcie kolan do brody i złapanie RR za podudzia dzieci wykonują tzw. korek. Wypuszczają powoli powietrze licząc do 10.
2’
0,5’
5’
10x
2x
1,5’
Uczniowie ustawieni w dwuszeregu
XXXXXXXX
U ustawienie w luźnej rozsypce. N przypomina prawidłową postawę ( NN na szerokość bioder, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany przed siebie.)
Przypomina jak wygląda prawidłowy chód.
Nie odrywamy stóp od podłoża
Spokojne wejście do wody.
Zabawa zaczyna się i kończy na sygnał nauczyciela. Uczniowie ustawieni w luźnej rozsypce na wyznaczonym terenie, poruszają się chodząc po dnie. Osoby, które są strzelcami mogą podawać piłkę między sobą.
Uczniowie ustawieni przy ścianie pływalni. Podzieleni na połowę. Ćwiczenie rozpoczyna się na sygnał nauczyciela
Korekcja błędów.
Uczniowie ustawieni w luźnej rozsypce. Każdy z uczniów wykonuje ćwiczenie 5x.
Aguuul6