Stretching grupa mięśni przedramienia oraz rąk.
1. Umiejętności: pracy izometrycznej mięśni i ich rozluźniania.
2. Motoryka: zwiększanie ruchomości stawów.
3. Wiadomości: na temat zasad stosowania stretchingu.
4. Akcent wychowawczy: dokładne wykonywanie ćwiczeń.
Ilość Ćwiczących: 12
Miejsce: Sala gimnastyczna
Prowadzący: Marcin Sikora
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno metodyczne
1.Zorganizowanie grupy
1.Zbiórka
2.Powitanie.
3.Sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć
2 min
- dwuszereg
- stroje i obuwie sportowe
- ściągnięcie biżuterii
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu i celu zajęć
2.Motywacja do aktywnego uczestnictwa w zajęciach
3 min
3.Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka
1. Zabawa ożywiająca „berek nowożeniec” Ćwiczący w parach biegają trzymając się za RR, aby wybawić się od berka jeden z pary bierze 2 na RR (na zmianę)
2. P.W. Dolny leżenie tyłem, RR w przód, górny stojąc w rozkroku nad głową dolnego, za ręce chwyć1 skurcz RR dolnego, 2,3 wytrzymać, 4 wyprost RR dolnego (i zmiana)
3. P.W. Siad prosty tyłem do siebie, RR w górę spleć.1 Jeden z ćwiczących skłon w przód, a drugi skłon w tył leżąc na plecach partnera, 2,3 pogłębienie, 4 wyprost do P.W. (Analogicznie w drugą stronę)
4. P.W. Przysiad tyłem do siebie, chwyt pod łokcie Ruch: Podskoki – obroty w prawo i lewo
5. P.W. Siad rozkroczny plecami do siebie chwyt pod łokcie1)skłon w bok, 2,3 pogłębienie, 4 wyprost (analogicznie w drugą stronę)
6. P.W. Dolny podpór przodem, górny stojąc na wysokości stóp górnego i chwytem za kostki Ruch: Taczki (i zmiana)
7. P.W. Dolny leżenie przodem z RR w górze, górny stojąc w rozkroku na wysokości klatki piersiowej dolnego i chwytem za jego łokcie1)skłon w tył dolnego, wspomagany przez górnego, 2,3 wytrzymać, 4 wyprost (i zmiana)
8. P.W. Siad prosty przodem do siebie, stopy na wysokości kolan współćwiczącego(obok jego NN)Ruch: Krążenia NN w siadzie równoważnym (RR w bok)
9. P.W. Siad rozkroczny przodem do siebie (stopy się stykają), chwyt za ręce Ruch: Obszerne krążenia T w prawo i w lewo
10. P.W. Stojąc zwarta przodem do siebie RR w przód chwyć ( stopy się stykają) 1 przysiad, 2 wyprost
11. P.W. Przodem do siebie na PN i podaniu sobie prawych dłoni, a dochwytem LR za stopę NL partnera10 podskoków jednonóż, to samo na NL
10 min
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
Ustawienie w rozsypce, tak, aby każdy miał miejsce do ćwiczeń.
10 powtórzeń
Zmiana R ćwiczącej
5.Uspokojenie organizmu
Zabawa uspokajająca „bum” uczniowie ćwiczący po kole w siadzie skrzyżnym odliczają a zamiast 3 i jej wielokrotności mówią bum np. 1,2 bum4,5 bum...
6.Czynności organizacyjno- porządkowe
1.Zbiórka w szeregu
2.Wyznaczeni uczniowie zbierają przybory i odnoszą je na miejsce
3.Omówienie zajęć
2 min.
7.Nastawienie do samodzielnej pracy
1.Zachęcenie do samodzielnych ćwiczeń
1 min.
Najważniejszą zasadą stretchingu jest dokładne wykonywanie ćwiczeń i kolejne napinanie, rozluźnianie danej grupy mięśniowej przed jej rozciąganiem. Na napięcie mm poświęcamy 10 – 30 s, rozluźnianie 2-3 s, a na rozciąganie 10 – 30s.
4
Aguuul6