Stella Klinner ,Marta Górska WF /I USM/ 1B
Temat: Nauka podstawowych elementów Rugby
Cele główne:
1.Umiejętnośći:U potrafi podać piłkę(klasycznie), zmienia kierunek biegu, wykonuje poprawnie podstawowe elementy ataku i obrony
2.Motoryczność:zwinność, szybkość, siła , czas reakcji
3.Wiadomości:U zna podstawowe zasady Rugby
4.Akcent wychowawczy: przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, współpraca w zespole
Klasa:1C
Płeć: M
Liczba uczniów:12
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna(1/2)
Czas trwania:45min
Przybory i przyrządy: piłki do rugby, materace, znaczniki, pachołki, odbijaki, hula-hop, szarfy
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizac.-metodyczne
1. Część organizacyjna
1.Zbiórka w dwuszeregu
2.Powitanie
3.Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
1’
-odpowiednie obuwie
2. Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu
2.Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach
2’
3. Rozgrzewka
1.Berek „piłka ratuje”
Wyznaczony berek goni pozostałych uczniów, którzy bronią się przed berkiem posiadając piłkę. Uczniowie podają sobie piłkę utrudniając berkowi gonitwę.
Rozgrzewka w kole:
-trucht z piłką, przekładanie jej wokół bioder
-na sygnał N odkładają piłkę z boku z prawej strony i biorą piłkę kolegi przed sobą
-trucht na sygnał podrzut piłki do góry chwytamy piłkę w powietrzu kolegi przed sobą
-cwał bokiem twarzą do środka koła
-jw. twarzą na zewnątrz koła
-skłon T z piłką co 3 kroki
-wymachy NN(na zmianę)
-wypad co trzeci krok(na zmianę LN/PN)
2,5’
0.5’
0,5’
-na połowie boiska
-można zwiększyć ilość berków i piłek
-uczniowie nie przekraczają wyznaczonych linii pola zabawy
4. Kształtowanie umiejętności
i doskonalenie sprawności
STACJA 1:
1.Podania klasyczne, ustawienie w kwadracie:
-twarzą do środka kwadratu, podania klasyczne w lewą ,prawą stronę jak na .rys.
2. ćw. jw. plecami do współćwiczących ”ze skrętem T”
-przejście na kolejną stację i odpoczynek
STACJA 2:
1.
2.wejście w odbijak: jeden uczeń trzyma odbijak a pozostali kolejno „wchodzą” w odbijak.
STACJA 3:
1.”zerwij szarfę” 2 U stoi w rozstawionych po sali hula-hop 2 wyposażonych w szarfy(każdy U 2-wystające ze spodni po obu stronach bioder)
Na sygnał N uczniowie z szarfami przebiegają na drugą stronę Sali tak, aby uczniowie w hula-hop nie zerwali im szarf.
-ustalenie drużyn
7.Gra w Rugby z zmodyfikowanymi przepisami.4x4
4’
15’
-czniowie ćwiczą jednocześnie na 3 stacjach, ćwiczenia na każdej stacji trwają 4 min
-zwrócenie uwagi na prawidłową technikę wykonania podania
-uczniowie dobierani w pary pod względem somatycznym
-uczniowie nie mają narzuconego stylu obejścia kolegi,
-zwrócenie uwagi na aspekty bezpieczeństwa, poprawne wejście w odbijak i chwyt odbijaka
-uczniowie zmieniają się pozycjami po 2min
-kiedy piłka spadnie na ziemię do przodu ”przód”-piłka dla przeciwnika(jeśli do tyłu –każdy ma prawo zebrać piłkę), nie kozłujemy, piłkę podajemy do tyłu, piłkę podajemy w ramach 3 kroków ,pkt zaliczony jedynie wtedy kiedy piłka zostanie przyłożona-nie można rzucić!
-3drużyny po 4 osoby w składzie
-zmiana drużyn następuje po5min gry
5. Uspokojenie organizmu
Trucht dookoła Sali
”kto poda piłkę”: U ustawieni bardzo blisko siebie, jeden U ustawiony plecami do niech-na sygnał N odwraca się do kolegów i otrzymuje piłkę-nie wie który mu poda.
-bez butów
-uczniowie umawiają się między sobą i sami decydują, który z nich poda piłkę, reszta współćwiczących udaje ,że podaje piłkę(wykonują zamarkowanie podania)
6. Część organizacyjno - porządkowa
2.uprzątnięcie sali (piłki itd.)
7. Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym
1.Zachęcanie do ćwiczeń zwiększających wydolność w czasie wolnym
Aguuul6