klinner górska metodyka poprawione(1).docx

(17 KB) Pobierz

Stella Klinner ,Marta Górska  WF /I USM/ 1B

          

   Temat: Nauka podstawowych elementów Rugby

 

Cele główne:

1.Umiejętnośći:U potrafi podać piłkę(klasycznie), zmienia kierunek biegu, wykonuje poprawnie podstawowe elementy ataku i obrony

2.Motoryczność:zwinność, szybkość, siła , czas reakcji

3.Wiadomości:U zna podstawowe zasady Rugby

4.Akcent wychowawczy: przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, współpraca w zespole

 

Klasa:1C

Płeć: M

Liczba uczniów:12

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna(1/2)

Czas trwania:45min

Przybory i przyrządy: piłki do rugby, materace, znaczniki, pachołki, odbijaki, hula-hop, szarfy

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizac.-metodyczne

1. Część organizacyjna

1.Zbiórka w dwuszeregu

2.Powitanie

3.Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

 

1’

-odpowiednie obuwie

 

2. Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1.Podanie tematu

2.Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach

 

2

 

3. Rozgrzewka

1.Berek „piłka ratuje”

Wyznaczony berek goni pozostałych uczniów, którzy bronią się przed berkiem posiadając piłkę. Uczniowie podają sobie piłkę utrudniając berkowi gonitwę.

 

Rozgrzewka w kole:

-trucht z piłką, przekładanie jej wokół bioder

-na sygnał N odkładają piłkę z boku z prawej strony i biorą piłkę kolegi przed sobą

-trucht na sygnał podrzut piłki do góry chwytamy piłkę w powietrzu kolegi przed sobą

-cwał bokiem twarzą do środka koła

-jw. twarzą na zewnątrz koła

-skłon T z piłką co 3 kroki

-wymachy NN(na zmianę)

-wypad co trzeci krok(na zmianę LN/PN)

2,5

 

 

 

 

 

0.5’

 

0.5’

 

 

0,5’

 

 

0,5’

0,5’

1’

1’

1’

 

-na połowie boiska

-można zwiększyć ilość berków i piłek

-uczniowie nie przekraczają wyznaczonych linii pola zabawy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kształtowanie umiejętności

i doskonalenie sprawności

 

STACJA 1:

1.Podania klasyczne, ustawienie w kwadracie:

-twarzą do środka kwadratu, podania klasyczne w lewą ,prawą stronę jak na .rys.

2. ćw. jw. plecami do współćwiczących ”ze skrętem T”

-przejście na kolejną stację i odpoczynek

STACJA 2:

1.

2.wejście w odbijak: jeden uczeń trzyma odbijak a pozostali kolejno „wchodzą” w odbijak.

-przejście na kolejną stację i odpoczynek

STACJA 3:

1.”zerwij szarfę” 2 U stoi w rozstawionych po sali hula-hop 2 wyposażonych w szarfy(każdy U 2-wystające ze spodni po obu stronach bioder)

Na sygnał N uczniowie z szarfami przebiegają na drugą stronę Sali tak, aby uczniowie w hula-hop nie zerwali im szarf.

-ustalenie drużyn

 

 

7.Gra w Rugby z zmodyfikowanymi przepisami.4x4

 

 

2’

 

 

 

2’

 

0,5

2’

 

 

 

2’

 

 

 

0,5

 

4’

 

 

 

 

 

2’

 

 

 

15’

 

-czniowie ćwiczą jednocześnie na 3 stacjach, ćwiczenia na każdej stacji trwają 4 min

 

 

 

-zwrócenie uwagi na prawidłową technikę wykonania podania

 

 

 

 

-uczniowie dobierani w pary pod względem somatycznym

-uczniowie nie mają narzuconego stylu obejścia kolegi,

 

-zwrócenie uwagi na aspekty bezpieczeństwa, poprawne wejście w odbijak i chwyt odbijaka

 

 

 

 

-uczniowie zmieniają się pozycjami po 2min

 

 

 

 

 

 

 

 

-kiedy piłka spadnie na ziemię do przodu ”przód”-piłka dla przeciwnika(jeśli do tyłu –każdy ma prawo zebrać piłkę), nie kozłujemy, piłkę podajemy do tyłu, piłkę podajemy w ramach 3 kroków ,pkt zaliczony jedynie wtedy kiedy piłka zostanie przyłożona-nie można rzucić!

-3drużyny po 4 osoby w składzie

-zmiana drużyn następuje po5min gry

5. Uspokojenie organizmu

 

Trucht dookoła Sali

 

”kto poda piłkę”: U ustawieni bardzo blisko siebie, jeden U ustawiony plecami do niech-na sygnał N odwraca się do kolegów i otrzymuje piłkę-nie wie który mu poda.

 

 

2

 

-bez butów

 

 

 

-uczniowie umawiają się między sobą i sami decydują, który z nich poda piłkę, reszta współćwiczących udaje ,że podaje piłkę(wykonują zamarkowanie podania)

6. Część organizacyjno - porządkowa

1.Zbiórka w dwuszeregu

2.uprzątnięcie sali (piłki itd.)

 

1’

 

7. Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym

1.Zachęcanie do ćwiczeń zwiększających wydolność w czasie wolnym

 

1’

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin