Projekt bazy danych.docx

(53 KB) Pobierz

Projekt – Bazy danych

 

 

 

 

 

Projekt – Bazy danych

 

Temat: Sekretariat szkoły prywatnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spis treści.

 

1.   Przedstawienie tematu i opis wymagań, założenia własne, ewentualne ograniczenia.                                                                                   

Str. 3

2.    Charakterystyka struktur przechowujących dane. Lista tabel.                                                                                                                              

Str. 4

3.    Charakterystyka struktur przechowujących dane. Lista relacji.

Str. 5

4.    Schemat powiązań między tabelami.

Str. 6

5.    Instrukcje SQL tworzące tabele i powiązania. Tabele.

Str. 7-8

6.    Instrukcje SQL tworzące tabele i powiązania. Powiązania.

Str. 9

7.    Charakterystyka funkcjonalności projektowanej aplikacji. Widoki.

Str. 10

8.    Charakterystyka funkcjonalności projektowanej aplikacji. Funkcje.

Str. 11

9.    Charakterystyka funkcjonalności projektowanej aplikacji. Trigger.

Str. 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedstawienie tematu i opis wymagań, założenia własne, ewentualne ograniczenia.

 

Projekt stworzony został dla sekretariatu szkoły prywatnej. Zawiera bazy najważniejszych danych: dane uczniów, nauczycieli, rodziców. Ponadto obsługuje bazy płatności, realizowania wypłat pracowników oraz historie tych wypłat. W projekcie tym uwzględnione zostały także rodzaje kursów, rozkład zajęć i konsultacji. Prowadzona jest dodatkowo baza ocen uczniów.

Każdy uczeń może uczestniczyć w kilku wybranych kursach. W tabeli ZAJĘCIA zawierają się informacje na jaki kurs zapisał się dany uczeń. W bazie nauczycieli znajdują się dane pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie. Każdy z nich obsługuje inny kurs, pracuje na odpowiednich stawkach (50% ceny kursu). W osobnej tabeli rozliczane są wypłaty nauczycieli. Ponadto prowadzi się historię wypłat, która jest uzupełniana automatycznie. Szkoła obsługuje kursy z zakresu przedmiotów ścisłych dla gimnazjalistów i maturzystów. Ceny uzależnione są od poziomu trudności kursu. Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych oraz w soboty w godzinach wcześniejszych. Planowanie zajęć opiera się na dostępności nauczycieli oraz dyspozycji uczniów. Po odbyciu zajęć rodzice ucznia winni są uregulować opłaty, które zapisane są w osobnej tabeli.

Od projektu wymaga się, aby wprowadził odpowiednie uporządkowanie danych, zapewniał prostszą niż dotychczas obsługę oraz ułatwił i przyspieszył pracę sekretariatu.

W projekcie tym zakłada się powiązania między tabelami, które mają za zadanie ułatwienie wyszukiwania informacji we wszystkich tabelach, kiedy wymagane jest przechodzenie między nimi.

Dane bazy mogą być na bieżąco uzupełniane i aktualizowane.

 

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka struktur przechowujących dane.

 

Lista tabel:

a)    Uczeń – zawiera podstawowe dane uczniów

b)   Nauczyciel – zawiera podstawowe dane nauczycieli i ID prowadzonego kursu

c)    Kontakt – zawiera dane kontaktowe rodziców ucznia

d)   Kurs – zawiera ID, nazwę i cenę poszczególnych kursów

e)    Zajęcia – mówi o tym, jaki uczeń zapisał się na jaki kurs oraz kiedy się on odbywa

f)      Konsultacje – mówi o konsultacjach poszczególnych nauczycieli

g)   Oceny – zawiera oceny poszczególnych uczniów

h)   Płatności – realizuje system wpłat

i)      Wypłaty – realizuje system wypłat

j)      Historia_wypłat – przechowuje archiwalne informacje o wypłatach

k)    Historia_wpłat – przechowuje archiwalne informacje o wpłatach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lista relacji:

1.    Powiązanie ID ucznia z tabeli Uczeń z:

a)    ID ucznia w tabeli Kontakt

b)   ID ucznia w tabeli Oceny

c)    ID ucznia w tabeli Płatności

d)   ID ucznia w tabeli Zajęcia

e)    ID ucznia w tabeli Historia_wpłat

2.    Powiązanie ID nauczyciela z tabeli Nauczyciel z:

a)    ID nauczyciela w tabeli Konsultacje

b)   ID nauczyciela w tabeli Wypłaty

c)    ID nauczyciela w tabeli Historia_wypłat

3.    Powiązanie ID kursu z tabeli Kurs z:

a)    ID kursu w tabeli nauczyciel

b)   ID kursu w tabeli zajęcia

 

 

 

 

 

 

Schemat powiązań między tabelami.

 

 

 

Instrukcje SQL tworzące tabele i powiązania.

 

Tabele:

create table dbo.uczen

(U_id int identity,

U_nazwisko varchar(30) not null,

U_imie varchar(30) not null,

U_miejscowosc varchar(30) not null,

constraint klucz1 primary key (U_id)

)

 

create table dbo.nauczyciel

(N_id int identity,

N_nazwisko varchar(30) not null,

N_imie varchar(30) not null,

N_miejscowosc varchar(30) not null,

N_telefon int,

K_id int not null,

constraint klucz2 primary key (N_id)

)

 

create table dbo.kontakt

(U_id int,

U_nazwisko varchar(30) not null,

U_matka varchar(30) not null,

U_ojciec varchar(30) not null,

U_telefon int,

U_miejscowosc varchar(30) not null

)

 

create table dbo.kurs

(K_id int identity,

K_nazwa varchar(30) not null,

K_cena int not null

constraint klucz3 primary key (K_id)

)

 

create table dbo.zajecia

(K_id int,

U_id int,

Z_godzina int not null,

Z_dzien varchar(30) not null

)

 

create table dbo.konsultacje

(N_id int,

K_godz int not null,

K_dzien varchar(30) not null

)

 

 

 

create table dbo.oceny

(U_id int,

U_ocena int not null

)

 

create table...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin