2 kolo sciaga.docx

(14 KB) Pobierz

Istoda metody KCS- analiza zasobów i pozycji strategicznej przedsiębiorstwa. Zwane są one krytycznymi czynnikami sukcesu. KCS są grupą kryteriów, które uważamy za najważniejsze w określeniu pozycji konkurencyjnej i strategii rozwojowych organizacji. Warunkiem powodzenia analizy potencjału strategicznego, jest ułożenie listy kluczowych czynników sukcesu dla danego sektora.

Istota metody BCG.-Macierz BCG zbudowana jest wokół dwóch zmiennych strategicznych:- stopy wzrostu rynkowego segmentu analizowanej działalności; - relatywnego udziału badanego przedsiębiorstwa w tym segmencie. Służy ona do analizy struktury portfela produktów firmy złożonej, zdywersyfikowanej, a mianowicie do oceny jej równowagi w aspekcie zapewnienia stabilnych zysków w długim okresie. Macierz BCG odnosi się do firm zdywersyfikowanych składających się z pewnej liczby jednostek strategicznych.

Istota macierzy GE. -Macierz GE służy do rozdziału zasobów firmy na poszczególne jednostki strategiczne. Jest także pomocna przy wyznaczaniu kierunków i stopnia dywersyfikacji. Rozdział zasobów firmy na poszczególne jednostki strategiczne, działające w różnych sektorach jest planowany w oparciu o 2 kryteria: stopień atrakcyjności sektora, w którym działa dana jednostka strategiczna/ i pozycje konkurencyjną jednostki w swoim sektorze.

Istota analizy SWOT Metoda SWOT jest jedna z metod, która wykorzystuje badanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń organizacji, nie tylko do diagnozy, ale i do wyznaczenia opcji strategicznej firmy. Zawiera ona w sobie podejście do organizacji: „z wewnątrz do zewnątrz”.

punktowa analiza atrakcyjnosci sektora-można skonstruowac liste czynnikow które różnicują sektory i stopien ich atrakcyjności pozniewaz wszystkie czynniki maja takie samo znaczenie dla oceny sektora należy wprowadzic oceny wazone. Kazdemu czynnikowi przypisuje się okreslona wage oraz ocene. Mnozac te elementy otrzymujemy wartość wazona tych elementow. Jeżeli wezmiemy te same kryteria i będziemy oceniac wg nich kilka sektorow to mamy możliwość porównania ich atrakcyjności. Zaleta tej metody jest możliwość porównywania roznych sektorow. Podstawowa wada jest subiektywizm przy okresleniu wagi i ocen sektora.

Analiza strategiczna Strategiczna Karta Wyników to koncepcja monitorowania strategii. Wykorzystuje spójny system finansowych i pozafinansowych wskaźników do bieżącej oceny stanu organizacji. Strategiczna karta wyników zakłada przedstawienie strategii w postaci zestawu mierzalnych celów niezbędnych do realizacji misji firmy. Służy do zapewnienia spójności między celami a podejmowanymi działaniami, mierzenia i kontroli efektów działań strategicznych oraz motywującego oddziaływania na pracowników. Zadaniem karty wyników jest koordynowanie najważniejszych obszarów strategicznych firmy.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin