Strategiczne.docx

(11 KB) Pobierz

Cel jest określony przedmiotowo i podmiotowo. Przyszły, konkretny, pożądany stan lub rezultat działania organizacji przewidziany do osiągnięcia w okresie objętym wieloletnim lub krótkookresowym planem działania. Istotę celu wyznacza główny kierunek działania organizacji z uwzględnieniem jej roli, misji i zadań. Funkcje celu 1. Stanowią wskazówkę i nadają jednolity kierunek działania ludzi 2. Ustalenie celów determinuje planowanie 3. Cele są źródłem motywacji pracowników 4. Cele warunkują przeprowadzenie kontroli i ocenę 5 Sformułowane w sposób konkretny i mierzalny. 5 etapów formułowania celu 1 określenie i analiza potrzeb 2 analiza możliwości działania 3 Opracowanie wersji wstępnej celu oraz konsultacje z grupami interesu 4 Opracowanie celu ostatecznego 5 Przyjęcie celu

Specyficzny(prosty) Mierzalny Ambitny (osiągalny) Realny (znaczący) Terminowy

P czynniki polityczno-prawne E ekonomiczne S społeczno-demograficzne T technologiczne

Etapy analizy pest : 1 identyfikacja obszarów mających najsilniejszy wpływ na przedsiębiorstwo 2 Określenie czynników, których wystąpienie w przyszłości będzie miało istotne znaczenie dla firmy 3 Określenie trendów dla każdego z czynników 4 Ocena siły wpływu każdego trendu poszczególnych czynników na firmę 5 Ocena prawdo. Wystąpienia każdego z trendów

Strategia to ogół działań, decyzji, polityk, sposobów prowadzących do realizacji długoterminowych celów

Misja przedsiębiorstwa określa powód jego  istnienia wyznaczający kierunek, wartości  i dziedzinę działalności. Definiuje biznes firmy oraz określa podstawy jej filozofii.

Wizja stanowi wyobrażaną postać przedsiębiorstwa wybiegającą w przyszłość, pozycję na rynku do której dąży.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin