Plastyka.doc

(27 KB) Pobierz
ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Cele

Zamierzone efekty

/dostosowanie/

Formy

kształcenia

Metody

Plastyka

Doskonalenie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez stosowanie różnorodnych technik plastycznych.

Wdrażanie do współdziałania                    w grupie i pomagania sobie

nawzajem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwijanie możliwości twórczych w wyniku działań plastycznych przy wykorzystaniu naturalnych materiałów.

Pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia.

 

Poznanie nowych technik plastycznych oraz doskonalenie koncentracji uwagi                                                 i spostrzegawczości.

Kształcenie umiejętności korzystania z prostych narzędzi

technicznych.

 

Kształtowanie estetyki pracy                             i otoczenia oraz samodzielności                  w wykonywaniu prac.

1.Techniki rysunkowe. 

· Rysowanie, 

  obrysowywanie:

- kredą,

- ołówkiem,

- kredką świecową,

- kredką ołówkową,

- mazakiem.

- patykiem.

 

2.Techniki malarskie.

· Malowanie:

- akwarelą,

- pastelami,

- farbami kryjącymi,

- pastą do zębów,

 

 

 

 

3.Techniki dekoracyjne na 

    płaszczyźnie:

- wydzieranka z gazet, 

  papieru kolorowego,

- wykonanie prac                              

  z materiałów tekstylnych,

- wydrapanka,

- witraże papierowe.

 

4. Modelowanie (lepienie                       

    i rzeźbienie) w:

- plastelinie,

- modelinie,

- masie papierowej,

- masie solnej.

 

 

 

 

5. Stemplowanie na papierze, 

    płótnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       Prace przestrzenne                       z wykorzystaniem naturalnych materiałów: liści, nasion, korali, guzików, koralików, płyt CD, itp.

 

 

  1. Batik – rysowanie świecą na papierze i malowanie tła akwarelą.
  2. Technika dmuchanego obrazka.
  3. Technika natryskiwania.

4.   Odbijanki symetryczne.

 

 

1.       Uczeń samodzielnie przygotowuje materiały                        i narzędzia do pracy.

·     Dobiera materiały                                 

       i narzędzia odpowiednio 

       do stosowanej techniki.

2.       Pracuje nad starannością wykonywanych działań.

  1. Po zakończonych zajęciach porządkuje stanowisko pracy.

Indywidualna,

Grupowa.

 

 

 

 

 

Malowanie barwnymi plamkami, palcami.

Malowanie farbami na dużych płaszczyznach przy użyciu różnej grubości pędzla, pęczkiem waty.

 

 

 

 

 

 

 

Kompozycja                            z plasteliny na tekturze, kartce. Modelowanie                           w plastelinie,  Ugniatanie kolorowych kuleczek z bibuły, plasteliny itp.

Stemplowanie – odtwarzanie kompozycji wg wzoru i przy użyciu stempla z ziemniaka i farby.

 

 

 

 

 

 

 

Batik – „Co maluje mróz na szybie?”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Praktycznego działania.

Podająca.

Pogadanka.

Demonstracja.

Wystawa prac plastycznych.

Zbieranie                                  i gromadzenie darów jesieni                         ( liście, szyszki, kasztany, żołędzie, jarzębina).

Udział                                    w konkursach plastycznych.

Uczestnictwo w: wycieczkach, spacerach, wernisażach, plenerach malarskich, integracyjnych warsztatach plastycznych.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin