FSIE_1-4.pdf

(1188 KB) Pobierz
dr Henryk Krzyzanowski
In s t r u k c ja p o s t u g iw a n ia s ie
k a s e t a m ik u r s u
1- 4 '
1NSTRUKCJA
UZYTKOWANIA KASE7
KURSU
W S T^P
W s k la d kursu w ch o d zq 2 4 kasety 4 0 -m in u to w e w raz z d ru k o w a n y m i m a te ria fa m i p o m o c n ic z y m i. Celem
kursu jest czyn n e o p a no w anie j? z y k a w s to p n iu u m o z liw ia jq c y m p o ro z u m ie w a n ie si? na p o z io m ie p o d s ta w o w y m
o raz z d o b ycio p o d s ta w y d o g ru n to w n e g o o p a n o w a n ia j? z y k a angielskiego. W obec zastosow ania ta k duzej lic z b y
kaset k urs ro z w ija u m ie j? tn o s d ro z u m ie n ia m o w y w s to p n iu n ie p o rd w n a n ie w y z s z y m n iz k u rs y tra d y c y jn e .
F IR S T STEPS IN E N G L IS H przezn a czo n y jest z a rd w n o d la osdb z u p e ln ie p o c z q tk u jq c y c h , ja k i d la ty c h , k td re
ju z k ie d y i u c z y ly si? angielskiego. T y m o s ta tn im p o z w o li o n u p o rzq d ko w a d i z a k ty w iz o w a d posiadanq w ie d z ? ,
ja k rdw n ie z p o z b y d si? ew e n tu a ln ych b t? d d w n a b y ty c h w cze^niej. Z k u rs u m o zn a k o rz y s ta c sam odzielnie a lbo
p od k ie ro w n ic tw e m nauczyciela.
p o trze b in d y w id u a ln y c h .
F IR S T STEPS IN E N G I ISH jast kursem in te n s y w n y m . Kazda kaseta o p racow ana zo sta ta w ta k i sposdb, aby
zaprogram ow ad uczqcum u t l ii c:o n njm niej
1 0
god zin a k ty w n e j p racy nad j? z y k ie m . W sum ie w i? c kurs zapew nia
k ilk a se t go dzin a k ty w n u j n nukl k v y k n . Jost to m o z liw e d z i? k i p rz y j? te j zasadzie, iz w i?kszo sc nagranych
dw iczeri p o w in n a b y d u z y in w iu ln k rn tn lo
n a jp ic rw d w ic z y m y ro z u m ie n ie ze s lu c h u , p o te m m d w ie n ie az d o
osiqgni?cia wymftnim«iK> |> n /lo m u JM iiU im n ly /n w o n iii, a w o statniej fazie pisanie. Na p o c z q tk u kazdej kasety
znajdujo siy o k . 1 0 rn ln u ttiw ii I h u s l
6
w I
f\,u.
p rz o /n o c z o n y c h d o opa n o w a n ia pam ii?ciow ego. Ma to na celu
ro z w d j ilo w n lfitW H u rn / iip n iiiiw iiiiiii c |m n u iiy k i m i c / u w n ik j, ju k rd w n lo z p o p ra w n e j w y m o w y . P ozo sta ta cz?sc
k asety pn<wf<;r,imn )om (‘ w lc /iin lu p fd n iiiiy k l c z n iu w n ik a o raz ro z w ija n iu u m ic j? tn o S c i ro z u m ie n ia m o w y oraz
in rtw lu n lii, (i w d»U/i»| k n ln |n i* id pi:«m i,i. K .is e iy zuczynnjq si? i koriczq k r
6
tk im i ro z m d w k a m i ilu s tru ja c y m i
wybi«>im fn n k c j« |i,vyk<i m o w lo im tio .
M n tn rlrtly i Ir i i to w n nil d o lq c /o m t d o kazdej ka se ty stanow iq a b so lu tn ie n ie o d Jq czn y e le m e n t catoSci, b o w ie m
w itjk v ro M dw lr./ciri nn k»«*i:in m oze b y d w y k o n y w a n a t y lk o w p o tq c z e n iu z z a w a rty m i w n ic h in fo rm a c ja m i.
O p id iv v *vi!cj6 1 o w « g o p iocjram u dw iczeri zaw icrajq one skrd to w e w y ja in ie n ia g ra m a tyczn e , uw agi d o ty c z ^c e
w y u n iw y , tn k M y ro z m d w e k , te s ty i dw iczenia d o d a tk o w e . Prac? z kasetq nalezy zawsze p o p rz e d z ic zapoznaniem
si? / in%tt u k cji) dotyczq cq donego dw iczenia znajdujqeq si? w m ateriale d ru k o w a n y m .
P o d i? u /n ik u ka z y w a d si? b? d zie w fo rm ie lu z n y c h k a rte k zaw ierajqcych m a te r ia ly d o k a zd ych d w d c h k o le jn y c h
k.iMiC
W tm k c iit u k a /y w u n ia si? w y d a w n ic tw a , o trz y m a jq P aristw o o p ra w ? . w k to rq p ro s im y w p in a c posiadane k a rtk i
p o tlr? c /n ik a .
W o b u p rz y p a d k a c h
nalezy ¿ ciile stosow ad si? d o in s tru k c ji z a w a rtycb w
m aten'afach d ru k o w a n y c h ,
c h o d o c z y w iic ie d o sw ia d c z o n y la u c z y c ie l m oze je n ieco m o d y fik o w a d stosow nie d o
S Y M B O L E D O T Y C Z 4 C E SPOSOBU P R A C Y Z K A S E T A
GO
O znaczone ta k dw iczenia lu b ich c z ? ic i w in n y b y d w y k o n a n e B E Z Z A T R Z Y M Y W A N IA kase ty.
C w iczenia te z a w ie ra j^ o d p o w ie d n ie p rz e rw y na ta im ie , w czasie k td r y c h nalezy o d p o w ie d z ie d na
p y ta n ie ,
p o w td rz y d
z danie, zadad
p y ta n ie ,
ftp ., a b y
nast? o n ie u stysze d w e rsj? p o p ra w n q
o d p o w ie d z i na kasecie. J e ili ta k i sposdb p ra cy je st dla ciebie z p o c z q tk u z b y t tr u d n y , mozesz
zaczqc o d p ra cy z z a trz y m y w a n ie m kasety, je d n a k pow in ie n e s d w ic z y c ta k d lu g o , az bedziesz
m o g l w y k o n a c dape dw icze n ie zgodnie z instru ke jq .
STOPi
— Oznacza d w iczenie, p rz y k td r y m za trzym ujesz kaset?. U dzielasz o d p o w ie d z i, spisujesz in fo rm a c jp ,
itp ., p o c z y m w fgczasz kaset?.
GO
STO PI
C w iczenia ta k oznaczone mozesz w y k o n y w a d z z a trz y m y w a n ie m ka se ty lu b bez.
W szystkie dw iczenia ustne w in n y b y d w y k o n y w a n e na g lo s .
I
CASSETTE OWE
RO ZM ÓW KI -
KoJejnoéé c z y n n o íc i
1. W ysfu ch a j dialogu raz lu b w i? ce j.
2
. W y síu ch a j dialog u patrzqc na te k s t p o U k i.
3. W y s lu c h a j dialogu patrzqc na te kst angielskí.
STOPt
4. Naucz s¡$ g )osno c z y ta á (nie d o ty c z y osób z u p e tn ie p o c z q tk u jq c y c h l.
5 . N aucz si? na p a m i?é
6
. Napisz z p a m i? ci.
,
G:
R:
G:
O P E N IN G D IA L O G U E (D ialog o tw ie ra jg c y kaset?)
D o b ry w ie cz
6
r. N azyw am si? ( d o s i. „ M o je im i? je s t") G razyna.
D o b ry w ie cz
6
r. Ja jestem Roger. C zy jestes ko lezankg Kasi?
T a k, jestem . Kasia nie m oze p r z y js i. Jest chora.
(w ch o d zi H .)
H:
R:
CzeS£ Roger.
H e n ry k u , t o jest G razyna. Jest ko lezankq Kasi.
To je st H e n ry k , autor.
H:
G:
H:
R:
H o w d o y o u d o . ( = fo r m u tk a p rz y zapoznaw aniu si?)
H o w d o y o u do . Kasia nie p rz y c h o d z i. Jest chora.
A ch ta k , ro z u m ie m (d o s t. ,,W id i? " )
J e s te im y sp
6
z n ic n i. Z a czyn a jm y!
G:
R:
G:
H:
R:
H :.
G:
H:
R:
G o o d ovoning. M y name'» G razyna,
G o o d evening. I am Roger. A re y o u K a te 's frie n d ?
Y e s, 1 am. K ate c a n 't com o. She's ill.
H i, Roger.
H e n ry k , th is is G razyna. She's K ate's frie n d .
T h K i i H e n ry k , the a u th o r.
H o w d o y o u do.
H o w d o y o u d o . K ato's n o t c o m in g . She's ill.
O h , I see.
W e're late. L e t's begin!
S posoby przed sta w ia n io si$
S posoby przedstaw iania si? — M y nam e i s .......... I a m ..................
P rzedstaw ianie k o g o i -
W ita n ie si?-.
T his i s .................. H e/she i s .........................
G ood evening (b a rd zle j o fic ja ln ie )
Hi
(bardziej bezposrednio)
O soby razem pracujace na og
6
l od p o c z ^ tk u m
6
w iq sobie p o im ie n iu . N ie ma o ficja ln e g o „p rze ch o d ze n ia na t y ''
'z a s o w n ik " t o B E " — bye
I am
Y O U = ty , w y
P an(i)
WE = my
T H E Y = o n i, one
y o u r are
we are
th e y are
y o u r're
w e're
th e y 're
A re you?
A re we?
A re they?
y o u are n o t
w e are n o t
th e y are n o t
I'm
A m I?
1
am not
I'm n o t
•yo u a re n 't
we a re n 't
they a re n 't .
2
f
Zgłoś jeśli naruszono regulamin