DZIWNÓW, dnia ……………….
……………………………………….
z żołnierzami kompanii technicznej w ……………………….
I. TEMAT 12: Przygotowanie, rozwijanie i praca trakiem podczas obróbki
elementów mostowych i fortyfikacyjnych.
II. CELE ZAJĘĆ :
a) dydaktyczne :
- zgrywać czynności szkolonych w rozwijaniu, poziomowaniu,
przygotowaniu traka GKT-60M1 do pracy.
- doskonalić nabyte już umiejętności.
b) operacyjne :
- realizować czynności związane z przygotowaniem, rozwijaniem
i pracą trakiem podczas obróbki elementów mostowych i forty-
fikacyjnych.
- dokonać właściwej oceny doboru miejsca ustawienia traka ,
z uwzględnieniem dróg dojazdowych i dostępu do surowca
tartacznego.
- sporządzić plan pracy w oparciu o właściwą organizację zajęć
oraz pełne zabezpieczenie materiałowe.
III. FORMA : zajęcia praktyczne
IV. CZAS : 7x45’
V. MIEJSCE : PST
VI. ZAGADNIENIA:
1 Organizacja pracy
2 Przeznaczenie i charakterystyka techniczna traka GKT-60M1
3 Obróbka elementów mostowych i fortyfikacyjnych
VII . WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO- METODYCZNE :
a) ustalenia organizacyjne:
b) w zakresie przygotowania zajęć:
c) w zakresie prowadzenia zajęć:
VIII. LITERATURA
- TRAK CIĘŻKI GKT-60M1 opis i użytkowanie Inż. 555/91
IX. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO – TECHNICZNE:
- Star 266 – 2 szt.
- Trak GKT-60M1 – 2 szt.
- Piła spalinowa – 4 szt.
- Surowiec tartaczny
- Łopata saperska – 20 szt.
- Topór ciesielski – 10 szt.
X. ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
CZĘŚĆ WSTĘPNA 30’
PLUTON
TECHNICZNY
.
CZĘŚĆ GŁÓWNA- 255;
CZĘŚĆ KOŃCOWA – 30’
XI. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA PRACY:
1. dopuszczalna prędkość holowania traka wynosi do 40 km/h
2. w razie holowania za ciągnikiem samochodowym bez pneumatycznego układu hamulcowego szybkość jazdy nie może przekraczać 12 km/h i tylko w tym wypadku podczas jazdy na podwoziu może się znajdować obsługa hamulców ręcznych tj. 2 żołnierzy
3. jazda na podwoziu jest zabroniona /oprócz pkt. 2/
4. w czasie ustawiania podwozia w położenie robocze lub marszowe i opuszczania lub podnoszenia ramy zabrania się przebywania w pobliżu dyszli jaszczy, gdyż w razie zerwania łańcucha lub przeskoczenia na kole łańcuchowym może dojść do nieszczęśliwego wypadku
5. opuszczanie lub podnoszenie ramy traka może być wykonywane tylko po zablokowaniu mechanizmu pociągowo-skrętnych jaszczy
6. rygiel dźwigara można odblokować tylko po złożeniu łańcucha wciągarki na hak dźwigara ramy i po wstępnym odciążenia haka dźwigara
7. wszystkie mechanizmy i ruchome części traka muszą być zabezpieczone trwale zamocowanymi osłonami
8. w czasie pracy traka zabrania się przebywać na przedłużeni osi pasa napędowego
9. w czasie pracy traka zabrania się usuwać rękami z walców posuwowych trocin, kory, odpadów itp…do momentu całkowitego zatrzymania traka nie wolno usuwać z ramy piłowej pozostających odpadów
10. w czasie przecierania drewna zabrania się siadania lub kładzenia jakichkolwiek przedmiotów na okrąglaka
11. kategorycznie zabrania się używania hamulca taśmowego w czasie pracy silnika napędowego
12. w pobliżu traka należy unikać gromadzenia materiałów drzewnych i odpadów
13. podczas pracy nocnej miejsce pracy powinno być należycie oświetlone
14. stanowisko pracy należy wyposażyć w sprzęt p.poż /gaśnica, koc azbestowy/
15. przed rozpoczęciem holowania traka sprawdzić prawidłowość zamocowania zaczepu oraz zabezpieczenie haka holowniczego zawleczką, a także podłączenie instalacji hamulcowej elektrycznej.
XII. INNE (DODATKOWE): nie dotyczy
XIII. WPROWDZENIE W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ: nie dotyczy
XIV. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Sprawdzenie przygotowania placu ćwiczeń do zajęć.
Rozpoczęcie zajęć:
- podanie tematu i celu zajęć;
- podanie zagadnień i literatury;
- sprawdzenie wyposażenia szkolonych (broń, hełm, maska p-gaz., odzież ochronna).
Lp.
ZAGADNIENIAI CZAS
CZYNNOŚCI
KIEROWNIKA
ĆWICZĄCYCH
DOWÓDCÓW
SZKOLONYCH
1.
Organizacja pracy.
- podanie tematu i celów zajęć na punkcie nauczania;
- zapoznanie z organizacją zajęć;
- wydanie komendy do rozpoczęcia realizacji
poszczególnych zagadnień
Realizują nakazane przez instruktora czynności.
2.
Przeznaczenie i charakterystyka techniczna traka GKT-60M1.
szormy