DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE VII DZIECI 5 – LETNICH
24 XI - 5 XII 2014
TEMATYKA :
I TYDZIEŃ - Urządzenia elektryczne
II TYDZIEŃ - Tutaj rosły paprocie
Opracowała:
Anna Szeremeta
I TEMAT KOMPLEKSOWY – Urządzenia elektryczne
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną .
§ Ćwiczenia poranne - zestaw XII
§ Ćwiczenia słuchowe: dzielenie nazw urządzeń elektrycznych przedstawionych na rysunkach na sylaby i głoski. (karta pracy).
§ Zagadki słuchowe Co to za dźwięk?
§ Zabawy dydaktyczne Nasze rozmowy telefoniczne.
§ Zabawy z wykorzystaniem zabawek, które mają różne źródła zasilania.
§ Ćwiczenia graficzne: łączenie kulek według podanych wzorów (karta pracy).
§ Ćwiczenia gimnastyczne - zestaw VII
§ rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną
§ uczestniczy w dowolnych ćwiczeniach i zabawach ruchowych
§ dzieli dowolne słowa na sylaby i głoski
§ rozpoznaje różne urządzenia po wydawanych przez nie dźwiękach
§ układa dłuższe wypowiedzi, zna numery alarmowe: 997, 998, 999 i 112
§ prawidłowo odwzorowuje wzory, kształty, np. figur, pisze litery
§ reaguje na wysokie, średnie i niskie dźwięki, ćwiczy wyczucie rytmu i płynności ruchu
6,4
5
14
8,14
3
4,1
WTOREK
§ Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
§ Zabawa orientacyjno-porządkowa Naśladujemy pracę urządzeń elektrycznych
§ Układanie zagadek o urządzeniach elektrycznych.
§ Zabawa dydaktyczno-ruchowa Dokąd prowadzą drogi?
§ Zabawa dydaktyczna Kolorowe figury (Wyprawka).
§ Zabawa dydaktyczna Jak oświetlano pomieszczenia dawniej, a jak robi się to obecnie (karta pracy).
§ Układanie z figur dowolnych kompozycji (wyprawka)
§ Zabawy na placu zabaw
§ samodzielnie organizuje sobie czas wolny
§ naśladują sposób użytkowania podanego urządzenia elektrycznego
§ układa proste zagadki
§ idzie po śladzie do obrazka i określa do czego on służy
§ tworzy zbiory na podstawie jednej cechy – koloru
§ wymienia sposoby oświetlania pomieszczeń dawniej i obecnie
§ tworzy zbiory na podstawie dwóch cech, nazywa figury geometryczne, rozumie znaczenie postępu technicznego
§ zachowuje bezpieczeństwo, nie oddala się
6,1
13
3,14
4
6,5,1
ŚRODA
§ Zabawy w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym
§ Zabawa ruchowa twórcza Koktajl owocowy
§ Zabawa Impuls elektryczny.
§ Zabawa dydaktyczna Co ułatwia pracę w gospodarstwie domowym?
§ Ćwiczenia graficzne: kończenie rysowania szlaczków. Kolorowanie dachu. (karta pracy).
§ Słuchanie wiersza W. Ścisłowskiego Katastrofa w oparciu o tablicę demonstracyjną.
§ Telewizor – wykonanie przestrzennej pracy plastycznej.
§ Zabawa matematyczna „Potrafię dowiedzieć się, czy tu i tu jest tyle samo: mogę policzyć, mogę ustawić w pary”.
§ samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.
§ szybko reaguje na zmiany tempa i słowne
§ rozpoznaje miejsce uścisku w danej chwili
§ wymienia nazwy urządzeń elektrycznych wykorzystywanych w biurach, zakładach pracy, wyjaśnia, do czego jest potrzebny prąd
§ rysuje szlaczki, rysuje w każdym pustym polu urządzenia elektryczne, które dziecko ma w domu
§ zapamiętuje nazwy przedmiotów, o których jest mowa w wierszu
§ łączy różne materiały plastyczne w celu wykonania pracy, przestrzega zawsze zasad bezpieczeństwa
§ ustala równoliczności w dwóch zbiorach poprzez policzenie znajdujących się tam obiektów oraz przez ustawianie ich w pary.
10,4
5,1
1
14,3
9
13,4
CZWARTEK
§ Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań.
§ Zabawa ruchowa z elementem współzawodnictwa Zamiatamy
§ Zabawa Gadające urządzenia.
§ Łączenie w pary pasujących do siebie zdjęć. (karta pracy).
§ Zabawy przy piosence Polka komputerowa.
§ Spacer – zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do występujących warunków atmosferycznych
§ Zabawa dydaktyczna Jak powstaje energia?
§ Zabawa ruchowa Pociąg elektryczny.
§ Nauka piosenki „Mikołaj ma trudne zadan...
Lolinda