24XI-5XII.doc

(318 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ 

W GRUPIE VII DZIECI  5 – LETNICH

24 XI - 5 XII 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

I  TYDZIEŃ                - Urządzenia elektryczne

II  TYDZIEŃ                - Tutaj rosły paprocie

 

 

 

 

 

Opracowała:

                                                                        Anna Szeremeta

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Urządzenia elektryczne

 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§  Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną .

§  Ćwiczenia poranne - zestaw XII

 

§  Ćwiczenia słuchowe: dzielenie nazw urządzeń elektrycznych przedstawionych na rysunkach na sylaby i głoski. (karta pracy).

§  Zagadki słuchowe Co to za dźwięk?

 

 

§  Zabawy dydaktyczne Nasze rozmowy telefoniczne.

§  Zabawy z wykorzystaniem zabawek, które mają różne źródła zasilania.

§  Ćwiczenia graficzne: łączenie kulek według podanych wzorów (karta pracy).

§  Ćwiczenia gimnastyczne - zestaw VII

 

 

§  rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną

 

§  uczestniczy w dowolnych ćwiczeniach i zabawach ruchowych

§  dzieli dowolne słowa na sylaby i głoski

 

 

 

§     rozpoznaje różne urządzenia po wydawanych przez nie dźwiękach

§  układa dłuższe wypowiedzi, zna numery alarmowe: 997, 998, 999 i 112

 

 

§  prawidłowo odwzorowuje wzory, kształty, np. figur, pisze litery

 

§  reaguje na wysokie, średnie i niskie dźwięki, ćwiczy wyczucie rytmu i płynności ruchu

 

6,4

 

 

5

 

14

 

 

 

8,14

 

 

3

 

4,1

 

 

14

 

 

5

 

 

 

WTOREK

§  Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

§  Zabawa orientacyjno-porządkowa Naśladujemy pracę urządzeń elektrycznych

§  Układanie zagadek o urządzeniach elektrycznych.

§  Zabawa dydaktyczno-ruchowa Dokąd prowadzą drogi?

§  Zabawa dydaktyczna Kolorowe figury (Wyprawka).

§  Zabawa dydaktyczna Jak oświetlano pomieszczenia dawniej, a jak robi się to obecnie (karta pracy).

§  Układanie z figur dowolnych kompozycji (wyprawka)

 

 

§  Zabawy na placu zabaw

 

§   samodzielnie organizuje sobie czas wolny

 

§      naśladują sposób użytkowania podanego urządzenia elektrycznego

 

§      układa proste zagadki

 

§      idzie po śladzie do obrazka i określa do czego on służy

§      tworzy zbiory na podstawie jednej cechy – koloru

§      wymienia sposoby oświetlania pomieszczeń dawniej i obecnie

 

 

§      tworzy zbiory na podstawie dwóch cech, nazywa figury geometryczne, rozumie znaczenie postępu technicznego

§      zachowuje bezpieczeństwo, nie oddala się

 

6,1

 

5

 

 

3

 

5

 

13

 

3,14

 

 

 

4

 

 

 

6,5,1

 

 

ŚRODA

 

§  Zabawy  w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym

§  Zabawa ruchowa twórcza Koktajl owocowy

§  Zabawa Impuls elektryczny.

§  Zabawa dydaktyczna Co ułatwia pracę w gospodarstwie domowym?

 

 

§  Ćwiczenia graficzne: kończenie rysowania szlaczków. Kolorowanie dachu. (karta pracy).

§  Słuchanie wiersza
W. Ścisłowskiego Katastrofa w oparciu o tablicę demonstracyjną.

§  Telewizor – wykonanie przestrzennej pracy plastycznej.

 

§  Zabawa matematyczna Potrafię dowiedzieć się, czy tu i tu jest tyle samo: mogę policzyć, mogę ustawić w pary.

 

 

§   samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.

§  szybko reaguje na zmiany tempa i słowne

 

§  rozpoznaje miejsce uścisku w danej chwili

§  wymienia nazwy urządzeń elektrycznych wykorzystywanych w biurach, zakładach pracy, wyjaśnia, do czego jest potrzebny prąd

§  rysuje szlaczki, rysuje w każdym pustym polu urządzenia elektryczne, które dziecko ma w domu

§  zapamiętuje nazwy przedmiotów, o których jest mowa w wierszu

 

§  łączy różne materiały plastyczne
w celu wykonania pracy, przestrzega zawsze zasad bezpieczeństwa

§  ustala równoliczności w dwóch zbiorach poprzez policzenie znajdujących się tam obiektów oraz przez ustawianie ich w pary.

 

10,4

 

5,1

 

1

3

 

 

 

14

 

 

14,3

 

 

9

 

 

13,4

 

 

CZWARTEK

    

 

§  Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań.

§  Zabawa ruchowa z elementem współzawodnictwa Zamiatamy

§  Zabawa Gadające urządzenia.

 

 

§  Łączenie w pary pasujących do siebie zdjęć. (karta pracy).

§  Zabawy przy piosence Polka komputerowa.

§  Spacer – zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do występujących warunków atmosferycznych

§  Zabawa dydaktyczna Jak powstaje energia?

 

§  Zabawa ruchowa Pociąg elektryczny.

§  Nauka piosenki Mikołaj ma trudne zadan...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin