Spryskiwacze mgłowe Omega B.pdf

(1521 KB) Pobierz
„INSTRUKCJA POPRAWY SKUTECZNOŚCI SYSTEMU CZYSZCZENIA SZYB
PRZY ZASTOSOWANIU DYSZ SPRYSKIWACZY MGŁOWYCH ORAZ
ZAWORKÓW ZWROTNYCH PŁYNU”
(by irzyk)
Cześd.
Zniesmaczony działaniem seryjnego systemu spryskiwaczy postanowiłem zadziaład ku poprawie i
stworzyd coś, z czego będę zadowolony i co mnie nie zawiedzie. Stąd pomysł na zastosowanie dysz
mgłowych oraz zaworków zwrotnych w układzie. Wszystko po to, aby uniknąd pracy wycieraczek po
suchej szybie, co niesie za sobą szybsze zużywanie się piór oraz w sporadycznych przypadkach rysowanie
szyby „suchym brudem”. Zastosowanie dysz mgłowych powoduje zraszanie szyby na całej powierzchni a
zaworki zwrotne zapobiegają cofaniu się płynu w wężykach. W moim przypadku zaworki zapobiegają
również zapowietrzaniu pompki przy niskim poziomie płynu.
Co prawda nie jest to mój pomysł w 100% ponieważ niektórzy mają już zastosowane takie rozwiązania w
swoich autach ale postanowiłem zebrad to wszystko i sklecid „manuala” aby inni mogli skorzystad z tego
dobrodziejstwa.
Miłej pracy!
1. ZAKUPY
Wybieramy się najlepiej do salonu Skody aby mied pewnośd oryginalnych komponentów i kupujemy:
- 2 sztuki dysz spryskiwaczy mgłowych o numerze katalogowym 1Z0 955 985.
- 2 sztuki (dla sedanów 1 sztukę) zaworków zwrotnych o numerze katalogowym 6U0 955 969.
- wężyk płynu o średnicy wewnętrznej 5mm (na pytanie ile metrów odpowiem, że to indywidualna
sprawa każdego. Ja wymieniłem cały w układzie przednich a tylnego nie ruszałem).
- bezbarwny i mrozoodporny klej silikonowy (mała tubka).
- paczka opasek zaciskowych szerokości najlepiej 3 mm.
2. PRZYGOTOWANIE
Z lewej strony widnieje kolumna zdjęd przed a po prawej stronie po modyfikacji przygotowującej do
montażu:
- ciąg dalszy:
- ciąg dalszy:
Modyfikacja polega na usunięciu niektórych elementów za pomocą ostrego noża lub pilnika. Pola „A”
oznaczają usunięte zaczepy, pole „B” oznacza wygładzenie kieszonki na podgrzewacz (gdy tego nie
uczynimy uniemożliwi to regulację wysokości „góra-dół” w pełnym zakresie, pola „C” to usunięte skrajne
fragmenty zaczepu (należy zostawid zaczep tylko w obrysie kródca dyszy):
Zgłoś jeśli naruszono regulamin