przykłady oceny opisowej klasa 2.docx

(16 KB) Pobierz

OCENA OPISOWA KOŃCOWA KLASA II przykłady

 

 

 

Uczennica przestrzega zasad kulturalnego zachowania. Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Jest koleżeńska, uczynna i zgodnie współpracuje w grupie. Do wykonania każdego zadania przystępuje z zaangażowaniem. Jest ambitna, obowiązkowa i systematyczna. Pracuje zwykle samodzielnie w dość dobrym tempie, zawsze kończy rozpoczętą pracę. Dobrze koncentruje się na wykonywanym zadaniu. Zazwyczaj aktywnie uczestniczy w zajęciach. Wywiązuje się ze swoich zadań i zobowiązań. Jest wrażliwa, wyróżnia się wysoką kulturą osobistą. 

 

Wypowiada się krótkimi zdaniami na bliskie jej tematy. Przygotowane teksty czyta poprawnie, w zmiennym tempie; zatrzymuje się przy trudniejszych wyrazach. Częściowo rozumie czytany tekst. Pisze czytelnie i starannie. Zna, ale nie zawsze stosuje poznane zasady ortograficzne. Pod kierunkiem nauczyciela układa krótką wypowiedź pisemną. Radzi sobie z dodawaniem, odejmowaniem w zakresie 50; popełnia błędy w mnożeniu i dzieleniu. Z pomocą rozwiązuje łatwe zadania tekstowe, odczytuje wskazania zegara, dokonuje łatwych obliczeń kalendarzowych i pieniężnych. Obserwuje zjawiska przyrodniczo-społeczne, wyciąga poprawne wnioski. Rozumie konieczność ochrony przyrody. Sprawnie korzysta z poznanych programów komputerowych. Prace plastyczno-techniczne wykonuje starannie i pomysłowo. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest wyjątkowo sprawna ruchowo. Dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczennica łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Kulturalnie odnosi się do innych, stosuje zwroty grzecznościowe. Zgodnie współpracuje w grupie oraz przestrzega obowiązujących norm i zasad. Jest koleżeńska, miła i uczynna. Aktywnie uczestniczy w zajęciach, przejawia pewne trudności w koncentracji uwagi. Pracuje zazwyczaj samodzielnie w umiarkowanym tempie. Przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw. Wywiązuje się z powierzonych zadań i zobowiązań, jest obowiązkowa i systematyczna. Chętnie podejmuje działania na rzecz klasy.

 

Wypowiada się chętnie na bliskie jej tematy. Logicznie formułuje myśli, budując zdania. Czyta ze zrozumieniem, zdaniami, poprawnie, płynnie i w dobrym tempie przygotowane teksty. Pisze starannie i estetycznie prowadzi zeszyty. Zna i zazwyczaj stosuje poznane zasady ortograficzne. Samodzielnie układa krótką wypowiedź pisemną. Poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 50 oraz mnoży i dzieli w zakresie 30. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe, dobrze radzi sobie z odczytywaniem wskazań zegara oraz obliczeniami pieniężnymi i kalendarzowymi. Interesuje się światem przyrody, chętnie dokonuje obserwacji i wyciąga prawidłowe wnioski. Biegle korzysta z poznanych programów komputerowych. Estetycznie wykonuje prace plastyczno-techniczne stosując różne techniki. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Z zaangażowaniem uczestniczy zajęciach ruchowych. Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczeń wyróżnia się wysoką kulturą osobistą. Nawiązuje i utrzymuje pozytywne kontakty w grupie społecznej, wykazuje wrażliwość, szacunek i zrozumienie dla innych ludzi. Jest koleżeński i uczynny. Podczas zajęć pracuje aktywnie, w skupieniu, sprawnie i w dobrym tempie. Wykazuje inicjatywę i samodzielność. Jest ambitny, sumienny, pracowity, odpowiedzialny i zdyscyplinowany. Zna i stosuje się do zasad kulturalnego zachowania się, używa form grzecznościowych. Chętnie angażuje się w prace na rzecz klasy i szkoły.

 

Wypowiada się zdaniami, na różne tematy i w uporządkowanej formie. Czyta zdaniami, ze zrozumieniem, sprawnie i w dobrym tempie przygotowane teksty. Pisze bardzo starannie, estetycznie prowadzi zeszyty. Zna i zwykle stosuje w praktyce podstawowe zasady ortograficzne. Samodzielnie redaguje i zapisuje kilkuzdaniową wypowiedź. Sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 50 oraz mnoży i dzieli w zakresie 30. Samodzielnie rozwiązuje i układa proste zadania tekstowe, odczytuje wskazania zegara, termometru oraz dokonuje obliczeń pieniężnych i kalendarzowych. Interesuje się światem przyrody i otaczającym środowiskiem, chętnie je obserwuje i wyciąga prawidłowe wnioski. Biegle korzysta z omawianych programów komputerowych. Starannie, pomysłowo i adekwatnie do tematu wykonuje prace plastyczno-techniczne. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest wyjątkowo sprawny ruchowo. Bardzo dobrze opanował sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

 

Uczeń zna zasady kulturalnego zachowania obowiązujące w szkole, ale nie zawsze ich przestrzega. W sytuacjach konfliktowych czasem nie potrafi przewidzieć skutków swojego zachowania. Stara się zgodnie współpracować w zespole. Na ogół aktywnie uczestniczy w zajęciach. Pracuje zazwyczaj samodzielnie, ale w zmiennym tempie. Przejawia trudności w koncentracji uwagi. Często wymaga mobilizacji do pracy. Stara się realizować zadania do końca na miarę swoich możliwości. Nie zawsze pracuje systematycznie. Chętnie podejmuje działania na rzecz klasy.

 

Wypowiada się chętnie na bliskie mu tematy. Przygotowane teksty czyta poprawnie, w zmiennym tempie; zatrzymuje się przy trudniejszych wyrazach. Częściowo rozumie czytany tekst. Pisze czytelnie, zachowując właściwy kształt liter, ale niezbyt starannie. Ma trudności z zastosowaniem podstawowych zasad ortograficznych. Pod kierunkiem nauczyciela układa krótką wypowiedź pisemną. Radzi sobie z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 50; popełnia błędy w mnożeniu i dzieleniu. Z pomocą rozwiązuje łatwe zadania tekstowe, odczytuje wskazania zegara, dokonuje łatwych obliczeń pieniężnych i kalendarzowych. Interesuje się światem przyrody. Rozumie potrzebę ochrony środowiska. Potrafi korzystać z poznanych programów komputerowych. W miarę możliwości stara się estetycznie wykonywać prace plastyczne i techniczne. Śpiewa poznane piosenki. Jest sprawny ruchowo Na dobrym poziomie opanował sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczeń swobodnie nawiązuje i utrzymuje pozytywne kontakty w grupie społecznej. Jest koleżeński, uczynny i potrafi zgodnie współpracować w zespole. Zna i respektuje reguły oraz zasady dotyczące norm współżycia w klasie i zachowuje właściwe relacje z osobami dorosłymi. Zachowuje się kulturalnie, używa form grzecznościowych. Dość aktywnie i w dobrym tempie pracuje podczas zajęć. Chętnie wykonuje zadania i polecenia, choć przejawia pewne trudności w koncentracji uwagi. Wywiązuje się ze swoich zadań i zobowiązań. Dba o bezpieczeństwo swoje i innych.

 

Wypowiada się chętnie, prostymi zdaniami na temat własnych przeżyć. Przygotowane teksty czyta poprawnie, w zmiennym tempie; zatrzymuje się przy trudniejszych wyrazach. Rozumie czytany tekst. Pisze czytelnie, zachowując właściwy kształt liter. Ma trudności z zastosowaniem podstawowych zasad ortograficznych. Pod kierunkiem nauczyciela układa krótką wypowiedź pisemną. Radzi sobie z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 50 oraz mnożeniem i dzieleniem w zakresie 30. Łatwe zadania tekstowe rozwiązuje samodzielnie. Z pomocą odczytuje wskazania zegara, dokonuje łatwych obliczeń pieniężnych i kalendarzowych. Interesuje się światem przyrody. Rozumie potrzebę ochrony środowiska. Biegle korzysta z poznanych programów komputerowych. Starannie wykonuje prace plastyczne i techniczne. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest sprawny ruchowo. Umiejętności językowe z języka angielskiego opanował w stopniu bardzo dobrym.

 

****

Uczeń zna zasady kulturalnego zachowania i normy obowiązujące w szkole i zazwyczaj ich przestrzega. Z łatwością nawiązuje pozytywne kontakty z rówieśnikami. Jest koleżeński, uczynny i potrafi zgodnie współpracować w zespole. Podczas zajęć dość aktywny, pracuje samodzielnie, w umiarkowanym tempie, zazwyczaj koncentruje się na wykonywanym zadaniu. Na ogół wywiązuje się z powierzonych zadań i zobowiązań, choć nie zawsze pracuje systematycznie. Chętnie angażuje się w życie klasy. Przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw.

 

Wypowiada się chętnie na bliskie mu tematy. Logicznie formułuje myśli, budując zdania. Czyta ze zrozumieniem, poprawnie, z właściwą intonacją i w dobrym tempie. Pisze czytelnie, zachowując właściwe proporcje i łączenia liter. Pod kierunkiem nauczyciela układa i pisze zdania na podany temat. Zna podstawowe zasady ortograficzne, ale ma trudności z ich zastosowaniem. Zwykle poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 50 oraz mnoży i dzieli w zakresie 30. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe, radzi sobie z odczytywaniem wskazań zegara, termometru oraz obliczeniami pieniężnymi i kalendarzowymi. Aktywnie obserwuje zjawiska przyrodnicze, dostrzega zależności zachodzące w przyrodzie. Biegle korzysta z poznanych programów komputerowych. Stara się estetycznie wykonywać prace plastyczne i techniczne. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest sprawny ruchowo. Bardzo dobrze opanował umiejętności językowe z języka angielskiego.

 

 

****

Uczeń zna i respektuje reguły oraz zasady dotyczące norm współżycia w klasie i zachowuje właściwe relacje z osobami dorosłymi. Swobodnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Jest koleżeński, uczynny i potrafi współpracować w zespole. Podczas zajęć dość aktywny, pracuje samodzielnie, w umiarkowanym tempie i zazwyczaj dobrze koncentruje się na wykonywanym zadaniu. Zwykle wywiązuje się z powierzonych zadań i zobowiązań, choć nie zawsze pracuje systematycznie. Chętnie angażuje się w życie klasy. Przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw.

 

Wypowiada się chętnie na bliskie mu tematy. Przygotowane teksty czyta wyrazami, w wolnym tempie; głoskuje trudniejsze wyrazy. Technika czytania wymaga doskonalenia. Częściowo rozumie czytany tekst. Pisze czytelnie, zachowując właściwy kształt i łączenia liter. Ma trudności z zastosowaniem poznanych zasad ortograficznych. Pod kierunkiem nauczyciela układa krótką wypowiedź pisemną. Radzi sobie z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 50; popełnia błędy w mnożeniu i dzieleniu. Z pomocą rozwiązuje łatwe zadania tekstowe, odczytuje wskazania zegara, dokonuje łatwych obliczeń pieniężnych i kalendarzowych. Interesuje się światem przyrody. Rozumie potrzebę ochrony środowiska. Sprawnie korzysta z poznanych programów komputerowych. Estetycznie i pomysłowo wykonuje prace plastyczne i techniczne. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest sprawny ruchowo. Bardzo dobrze opanował sprawności językowe z języka angielskiego.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin