1996-03 Top Secret 48.pdf

(31678 KB) Pobierz
Ludzie z
kolejnych
pokoleń osią­
gając
stateczny wiek - jakikolwiek
by on nie byl-
zaczynają
w trakcie
rozmów ze swoimi
rówieśnikami
opowiadać
o tym,
jak to
było
kie-
dyś
i kto na czym
się wychowywał.
Ja powiem szczerze, jako
mlódź
narodzona w
latach
siedemdzie-
siątych przyznaję się
do
komikso-
wej genezy swojego pokolenia.
Dlaczego nie telewizyjnej, czy
komputerowej?
Cóż,
wtedy nie by-
ło
jeszcze komputerów do gier,
a
telewizja
była
glównie czarno-
biała
i
do
tego mocno
kłamała.
Sa-
mi rozumiecie,
że
wielu takim
jak
ja
pozostawaJ komiks nazywany po-
pularnie
kolorowym zeszytem.
To wtedy
-
w latach siedemdzie-
siątych
-
pierwszy raz
zetknąłem się
z Magazynem
Opowieści
Ilustrowa-
nych
.
RELAX".
Takźe
w
tym
okresie
wielu moich
rówieśników
zaczyty-
wało się pasjonującymi
do
granic
ludzkich
możliwości
przygodami su·
permena milicji obywatelskiej kapi-
tana
Żbika.
Nie
można oczywiście
zapom-
nieć
takiej klasyki gatunku jak
.TY·
TUS,
ROMEK
i ATOMEK",
które
zostawiły
u mnie i wielu
moich
zna-
jomych
niezatarte
piętno
w
psychi-
ce,
jak
i
na
sposobie
żartu,
który
każdy uważny
czytelnik wychwyci
w dzisiejszych wypowiedziach.
To
wlaśnie
z tej
seńi ksiąg
o przygo-
dach zwariowanej malpy i jej
dwóch
przyjaciół
pochodzą
takie zwroty jak:
.
Rzecz to oczywista,
że
to sprawa
nieczysta!", czy
.
Panowla zrzutka
na piwo!". Te i wiele innych powie-
dzonek
krąźy
do
dziś wśród
ludzi,
a tylko
niewielu
z nas zdaje sobie
sprawę skąd
je
wzięło.
Po
co
ja
o tym wszystkim opowia-
dam? Nie jest to moja
spowiedź,
ani
żadna
z tych
egzystencjalnych
wy·
powiedzi,
które
tworzy
się będąc
odurzonym
używkami.
Jest to
próba
pokazania,
że już
dawno temu, za-
nim jeszcze komputery
trafiły
do na-
szych domów, komiksy
przeżywały
swój rozkwit, który do dzisiaj
może­
my
zaobserwować przeglądając
półki
kiosków
z
czasopismami.
No tak,
ale to nie wszystko.
Wśród
produktów rozrywkowych
powstałych
ostatnio
zaobserwować
można nową falę,
zalew wszelkiego
rodzaju komputerowymi komiksami.
·-
E
Q
u
Najczęściej
to
tzw.
wydania dla
kolekcjonerów, którzy
zbierając
ulu-
bioną
seńę,
teraz
będą
mogli
podzi-
wiać pasjonujące
ich przygody
na
komputerowym ekranie.
Powstają
też
komiksy
całkowicie
nowe, stwo-
rzone specjalnie na komputerze.
Komputerowe komiksy
posiadają
dynamikę oglądania.
Kolejne klatki
obrazów
odsłaniają się imitując
w ten
sposób
tradycyjne wodzenie
wzrokiem po stronach. Digitalizowa-
ne
dźwięki nadają każdej
z postaci
nowego charakteru. Ruch obrazem
i
kolorem wzmacnia szczególnie ek-
spresyjne sceny. Wykorzystuje
się
multimedialność
komputera,
two-
rząc
nowy wymiar w
komiksach,
czasami
wręcz zbliżając
je do gier
komputerowych.
A
propos
gier,
czy
zauwaźyliście
ile ostatnich
produkcji
posiada
zapo-
życzenia
z
komiksów?
.Kajko
i Ko-
kosz",
.
Road
Warńor",
.Cyberma-
ge",
.Aiiens"
i
jeszcze wiele innych,
jeżeli
nie
bezpośrednio,
to
pośred­
nio
używają
komiksowego
języka
.
Komputery
już
nie tylko przenika-
filmy,
muzykę,
gry,
literaturę,
nau-
kę,
ale i komiksy, które nie
gęsi
i swoje miejsce w
świecie mają.
Jeżeli
interesujecie
się
komiksami
chcielibyście,
aby
temat
został
ciągnięty
dalej,
cóż,
na-
piszczcie na adres
re-
dakcji.
Wystarczy,
że
przyjdzie
około
200 lis-
tów z
taką prośbą,
a na-
piszemy jeszcze w TS
o komiksach.
Emil
Leszczyńsiei
T
MAOE
-
J)Oiltczenie doomopochodnej
akcji
i
fabuły
rodem
ze
świata
gry
.Syndicate•.
Pod
wzglęldem
gralicznym
trzyma wysoki poziom, jako przygodówka calkiem ciekawa
l
w
calości
godna polecenia. Nie
bez
powodu
uzyskała
.
Korporacje, cyborgi,
magla,
najnowsze technoto-
gte,
1
ntryga,
to
wszystko czeka
na
Ciebie.
CVB
~-
Tym razem numer
zostal
udany
pod
świato­
poglądowym
przewodnic-
twem
półprzewodnika
Naczelnego,
którego
obecność świadczy
by-
najmniej o tym,
że
nawet
S.S.
·manlc
może
jesz-
cze lwi
pazur
pokazać.
Chyląc
mu kapelusza,
ciągnąc
za
kołnierz
l
wierzgając
marynarą
przypominamy,
że
sezon
grzewczy
się
niedługo
skończy
l
nadejdzie
czas
na
nas
Surojadki,
a wte-
dy
zaszalejemylił
Za
dzisiejszy numer
radzimy
zabierać się
w
rękawicach
azbesto-
wych lub
obcęgami,
gdyż
9"' ozdzl
w nim jak
...........
RRESTORM:
Thunderhawk 2 -
wyśmienita
strzelaoka poz-
lot
futurystycznym
helikopterem
bojo-
wym.
Misje
na
całym świecie, także
na
terenach
byłego
(?)
ZSRR,
byłej
Jugoslawi
.
Różnorodna
zadania
do
wykonania,
łatwa
w
sterowaniu
maszyna
o
potężnej
sile
rażenia.
na wi-
dok
kló1'81
pewien znany film zmienllby
nazwę
na:
.
Mnóstwo
zabawy
za co
grę
~
cqUd
to
o - . " . . , .
13.
walająca poudawać
g
The Riddle of Master Lu
10
Frankenstein
Through the Eyes of the Monster
11
Sea Legends
12
Wetlands
13
Firestorrn: Thunder Hawk 2
14
14
15
16
17
17
20
22
.................................
-
...
Jtnu
8
Gabriel Kniaht 2: The Beast Within
4
4
Wstępniak
Jak
zwykle
Nowości
pso
.
W
okolicach
skrzyżo­
wania Twojego wzroku
i
'm!"
1
52
znajdziesz
wspaniały
konkurs
sponsorowany przez fir-
IPS Computer Group
"lllgroó
l
Oc:zywiśde
nte
mogło
Werewolf vs Comanche
Tempest 2000
USNF Gold
Skarb Templariuszy
Swords of Xeen
Tough Guy
Listy
CZYtelnicy
nadesłali
Ka1 tO
1
KOKO
z B1g
Fi "
g, Pover Play
helikopter
marzeń
wojennych
..
AIIIIII s-al
....
..
.. . ..
..
. .. .. ..
.PC
..
•..
.. ..
J4
lllfillllll
.....................................
.22
lruUU.tl
...........
........
..
.PC
...
....
CIIIIII
...........................
.PC
...... ....
.21
~
..................
.PC
........
Jol
......
..................
.re
.........
.11
CZJIIIIiCy
Ullalali
.•.
o . . . o . . . . . . . . . . . . . . . o ••
o o
o
.22
llllil
................................; .........
-44
QłliRr
....
.
................................
14
.a..s
obetść się
bez
rubryki
USTY,
która
cieszy
się
coraz
większą
popular-
nością
czytelników
W niej obok
uwikłanych
w tryby
społecznych
ma-
chinacji
ludzkich
proble-
mów
l
wydarzeń
naniza-
nych na
szpilę
przezna-
czenia
udzielone
zostaną
wykrętne,
acz wyczerpu-
jące
odpowiedzi na trzy
eg.zystencjonalne
pyta-
'llia:
PO
CO?
NIE WIEM?
DWA NA WYNOS?
Jezeli jeszcze
nie bie-
rzesz udzialu w
świato­
wej .mamanie"
pingpon-
gowych przerzutów
tek-
stów
wątpliwej
treści,
to
czas
abyś spojrzał
na
s
:-oM
36,
gdzie tym
ra-
zem
gości ściśle
tajny
or-
gan
Sledziona:
Maga-
Z\
:l.
l
r"'f
l11cych".
....,
.........................................
..
~~~~~
~
~
......................
.PC
..
...
...
li,Z5
l*illbllllltlllllull
llllii
.....
.PC
.....
...
.1,%.
lłnld
1'111
IlUIII
. . ..
.
o
.re
..........
..
.. ..............
Jl&UAR
......
.a
n.-.
..._lnU
...........
.re
...........
n
M
....................
.PC
....
.....
M
11
44
45
45
45
46
24
Gabriel Knight
2
solutlon
25
Frankenstein
solutlon
25 Oyzgrawidzy
l
..
.. .........SAIEIOf
....
lllbniPS
....................................
.5%
r
.............
.SAIUOf
....
.a
~~-·
..
:::::·::::::·.::·
:::::::::::::::::
.
Owijanie w druty
przeglądaraport
Śledziona
magazyn kobiet
myślących
o zabawach w
grupie
The Dig
.................................
.u
Ustr
..........................................
.21
OliMil
.31
Pil:ln
llalxl'lllllal
Eillll
....
.PC
.. .. •
.11
~-iazm
iJZ
lertllliiiUU
.. ......
JIIS
........
.A
lll'nld
........................................
..
w**
................................
,_,..,
Pilll
........
JASIIll
.... •
SI
..................n
Oprocz
tego tona
l~eró­
wek,
hektolitry
płynów
wer-
baklych,
szarady,
kalam-
bury, wir6wkll
cala
zaba·
wa
z obrazkami,
soluszy-
nami i tekstami,
które
nig-
dy nie
wiadomo
na
kogo
wypadną.
..
na
tego
BĘC!
111111... 11
liiitli
.............
.PC
.... ....
.I,U
TIIIII
lQ
......................
.PC
......
.....17
llllwlnJIIt
pcu
.M
USilił!
.
.......................
.PC
...........15
00 00 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
00
00
....
...............
.re
.. .. . ..
n
... Lutlll'l
Cllal
..........
.
.re
... .. .
.5I, •
riSJ
IIIMr
.......................................
liililii
......................
.re
.......
J5,.S
łlllllll•
ŚIMzilu
.....................................
..
.........................
..
lirlilii
...................
J&IIli
......
SI
....
...
.. ........
.re
.........
.21
. . . . " ..
l'lrM
.re
..........
.21
1111.111111
......................
.re
...........
11
lkłftre.,JIIilrzr
............................
11
" leli
....................
.re
...........
11
KOMIKS!!!
u.....s"
.....
strona
63
Hover S 1ke
Killer lnstincl
Król
Lew
PiUall
Rayman
Wbite
Man Can'l
Jurno
42 Lista przebojów
Druid
solutlon
Brain Oead 13
solutlon
The Riddle of Master Lu
solutlon
Time Gale: Knight's Chose
sotution
Tipsy
i
koliJ
50 Hypery
52 Konkurs IPS
54 Uniwersytet gracza
58 Konsolowy
świat
60
PrzeżYjmy
to jeszcze raz
Arcade Pack. Megapack
i
lhrtiiiiJIIIf
.. . ...............
Surojadlei
. . .
........................................
llrllllfllcill
............
00 . . . . . .
Wt11111l!nCIIUICH
.............
.PC
...........1,
Wau.a
.........................
.re
...........
11
łnllll•
C•1-
......... , ....
.JA8UAR
....
.
.
SI
IIII
CI-
.
................
.re
..........
.12
.ADA
...
00 . .
. .
.re
..........
JZ
Mortal
Kombat
3
Jaguar
CD
Lrn.lłDA;
czerwone
- opisy
gier,
czarne-
inne.
Po lewej
spis
alfabetyczny,
a
po
prawej nie.
62
63
64
65
66
66
67
Wing Commaoder 4
Komiks
wrócili
miejmy
nadzieję, że
będzie
co numer
Cybermage
9
rać
1
wygrać
Xtreme Racmg
Earthworm Jim
Brain Dead 13
JeSt erotycznie
Cyberstrip Poker. Picture Blackjac
Penthouse Edit1on
68 Time Gate: Knight's Chase
Niewyjaśnione
okoliczności
"AHabet
Śm1erci"
Jest
przygod6wką
przez
firmę
Sewen Stars
w wersjach na
Amigę
500
1
1200
Jak
się
zdaje scenariusz nie
jest
hmowy, a
niezła
grafika i nastrOJOWa
muzyka
za-
wydaną
ALFABET
ŚMIERCI
I
Wiosna idzie,
ale
jakoś
niemrawo.
Stąd może
krajowi dystrybutorzy
l
producenci
budzą
się
ze snu zimo-
wego tak wolno, co owocuje niewiel-
kim ruchem w Interesie (.Wing Com-
mander IV" i
.
Polanie"
to
wyjątki)
.
Pewnie jak zwykle wszyscy
spać bę­
do
najbUźszych
targów E.C
.T.S.,
by
przed wakacjami
wydać
wszystko
co
się
rusza i znów na lato
pogrążyć
się
w letargu.
Taki
cykl biologiczny.
Tymczasem redakcja
przeżywa
ciężkie
chwile
(ciężkie przeżywa
zawsze, ale te
są cięższe niż
zwyk-
le), bowiem
ktoś
postanowi! wyelimi-
nować
z gry (z gier) jej pracowników
i
współpracowników.
Zaczęlo
się
od
Roshkeena, który niespodziewanie
dostal bilet w
jedną
stronę
do Zim-
babwe czy
Bangladeszu
...
w
każdym
razle
tam,
gdzie
nie ma komputerów.
Przez
pół
roku nie zobaczymy
włęc
jego tekstów na naszych lamach l to
w chwili,
gdy
pojawiły się
.Wing
Commander
IV"
i
.Burrłed
in lime",
na które
tak
czekał.
Kondolencje.
Naczelnego i
Emilusa
ktoś
posta-
nowił zgładzić.
Ten pierwszy
uciekał
swym
rozklekotanym maluchem
przez
pół
Warszawy przez
jakimś
osobnikiem
mafiopodobnym
siedzą­
cym w nowym
Peugocie
405.
Jako
kandydat na
odtwórcę głównej
roll
w kolejnej
części
filmu
.Mistrz
kie-
rownicy ucieka"
zgubił natręta
szy-
kującego się
do bicia
(wykorzystał
numer z podjechaniem do policji, nie
pomogło; zjechał
na
stację
benzy-
nową maskując
samochód, nie
po-
mogło;
dopiero
zniknięcie
w bocznej
uliczce za
przejeżdżającym
autobu-
sem
pozwoliło
uniknąć
konfrontacji).
Po tych wydarzeniach, Naczelny
zszedł
do podzlemla, ale mial
pe-
cha,
bo tam
było
metro.
Brak biletu
kosztowal go
35
zl.
W
parę
dni
później
Emil
został
na-
padnięty
na
środku
ruchliwej ulicy.
Powodem
byt
podobno
niewłaściwy
kolor
szalika
(FC
Uverpool).
Dzięki
przytomności
umysłu
i
szybkości
Emil,
z
początku
zaskoczony,
odparl
atak
przeważających
sil
wroga (straty
własne:
siniak na nosie)
i
wycofał się
na
z
góry upatrzone
pozycje
bijąc
re-
kordy
świata
i okolic na
100
m,
400
m,
800
m z
przeszkodami,
na niety-
powym dystansie
1
mili, a nawet
w slalomie równolegtym do tramwaju.
Po tych
incydentach
pojawiły się
spekulacje,
że następny
do
odstrza-
lu
jest
Sir Haszak.
W równie nieoczekiwany sposób
pojawił
się
w redakcji Leyo z hiobo-
wieścią: będzie tworzył
komiks
(weterani
TS
pamiętają, że była
taka
rubryka
półtora
roku temu)lll Policja
już
pracuje
nad
powiązaniem
propo-
zycji Leya z
incydentami,
w których
brali
udzlał
Naczelny
l
Emilus.
Coś
w tym musi
być.
Barykadując się
w
redakcji
l
sprawdzając szczelność
przewo-
dów gazowych (przewidywana pró-
ba unicestwienia
redakcji
pozorowa-
nym wybuchem
gazu;
ostatnio wy-
buchy
modne) niniejszy
wstęp­
niak
zatwierdził
do druku Triumwirat,
w
pełnym,
mimo wszystko,
składzJe
dwóch
osób
Emilusa i Sir
HaSUIIca
powiadaJą świetną zabawę
.
Zaalarmowany dziwnym telefonem
od przyjaciela z lat szkolnych, uda-
jesz
się
czym
prędzej
na
ratunek.
Dziwne rzeczy
dzieją się już
w
dro-
dze, a wszyscy Twoi znaJOmi
prze-
konani ze od lat nie
żyjesz
Na doda-
tek co chwila
ktoś
ginie...
Jeżeli
chcesz
rozwikłać
wszystkie zagadki
musisz
nauczyć się
alfabetu -
ALFA-
BETU
ŚM
I
ERCI
.
8ADJOY
Bridge Challenger
Firma
Ocean
sprawiła
radość
łośnikom brydża mającym
kłopoty
mi-
ze
zna
t
ez
l
en
i
em
czwórki do gry.
Wydany przez
nią
.
Bridge Challen-
ger"
firmowany
nazwiskiem Davi·
da
Suma,
trenera
brydżowej
repre-
zentacji Anglii,
już
na pierwszy rzut
oka imponUJe z
dwóch
powodów: ma
niewielkie wymagania
sprzętowe
(PC
386 16
MHzl) i,
co
wazniejsze, z
pier-
wszych
rozdań
wynika.
że
umie
grać
w
brydżal
Za
miesiąc
stwierdzimy
czy pierwsze
wrazenie ma
pokryete
w rze-
czywistości.
Dy strybutorem
gry jest
firma
Miraga
Sof-
tware.
Slr~lc
Po
modzie
na
pinballe 3D
n~ej przycłloclzi
czas
na przemeslenie
ich pod Windows
95
Pierwszym
zwiastunem
lej tendencji
jest
P1rball
95
wydany
przez
firmę
Maxis,
jak
dotąd
speCJalizuJącą Się
w
SIM-ach.
Prócz
platformy,
na
której
gra
pracuje,
trudno
dostrzec
jakieś
rewelaqe
w
porówna-
niu do poprzednich produkqi
tego
typu.
Oczywiście
producenci
zapewniają, że
będziemy miełi
superrealistyczne
poru-
szan~e się
ptlki
po
stole.
rewelacyJną
grafikę
(rozdzielczości
naJWYraź:-
-liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil
640x480.
800x600
i
1024x768).
ale
to
ICh
prawo
Gra
będzie miała
z
pewnością
legal-
nego
dystrybutora
w
Polsce.
M•mo
te-
go,
że
przedstawicielem
Maxlsa
jest
fir-
ma
DigitaJ
Multimedia
Group,
w
mo-
mencie
piS8I'lia
nineetSZego
tekstu
nie
wiadomo
jeszcze czy
to
właśnie
ona
będzie grę sprzedawać.
Dla posiadaczy
wszystkich
Amig
(z
pamięcią powyżej
1MB)
lirma Mirage przy-
gotowała
grę
.Liga
Polska"
Manager
'96.
Wszyscy
milośnicy
polskiej
ligi powinni
być
zadowoleni,
jako
że składy drużyn
będą
jak najbardziej aktualne
(stan
na
początek
rundy wiosennej), poza tym
gra oferuje
dość
duze mozliwosci.
Wszystko okraszone 1est
przyjemną
dla
ucha
muzyką
i zabawnymi rysunkami.
Pierwsze spojrzenie na
grę
pozwala
przypuszczać, że
jest
to
jeden z
lep-
szych polskich programów tego typu.
Dokładniejszy
opis przedstawimy Wam
wkrótce.
BADJOY
Pinball Prelude
Voyeger
Rrma
Xtreme Software pracuje obecnie nad
grą
,Just1ce". Jest to strzelanina
wyKOnana
w konwencji 3D.
Autorzy
twierdzą,
jest
to
połączenie
•TermmaJ Veto-
aty•
pozbawione
tekstur
z
pewnymi
elementami
.Guardiana•.
Gracz
będzie miał
do
dyspozycji
trzy
samoloty
i
łódź
podwodną
-jeden
z.
poziomów
będzie
rozgry-
wany
pod
wodą.
Zapowiadana
jest spora liczba inteligentnych przeciwników, któ-
rzy
maja
uwzględniać
cechy terenu, gdzie toczy
się
walka. W sumie do wykona-
nia 6 misji.
Całosć
zapow1ada
s1ę
dość Interesująco.
Gra
będzie
działać
na kazdej
Amidze
z.
co najmniej 1 MB
RAM,
choć
zalecana konfiguracja to
A1200
z
pam1ęcłą
FAST.
Istnieje
mozllwość
1nstatacji
na twardym
dysku.
Kenjiro
Pod
nazwą odbędzlie się
w Poznaniu w czasie targów
lnfosystem im-
preza,
będąca swoistą kontynuuacją
znanej
już
Jaskini Gier.
Koordynato-
rem
calości
jest IPS, ale
udział weźmie
cala masa firm:
IPS CG,
Licomp,
Digltal Multimedia Group, Mirage, CD
Projekt, Bobmark,
Marksoft,
User,
Techland,
L.K. Avalon, Sony Poland i American Computers and Games.
Lista
wygląda
imponująco,
zobaczymy jak wypadnie sama
impreza
-jak
na razie wszystkie
szczegóły
na jej temat
Top Secret. Prawdopodob-
nie
będzie można
w
coś pograć
i
coś kupić.
Jedyne co jest
już
absolutnie
pewne, to
że
wszystko
odbędzie się
w
pawilonie
24
na
poziomie
A
w dni-
ach
14-17
kwietnia, na powierzchni okolo 500 metrów kwadratowych.
Labirynt
Borek
Zgłoś jeśli naruszono regulamin