Poradnik dla nauczyciela cz.4.pdf

(2490 KB) Pobierz
PORADNIK DLA NAUCZYCIELA
klasy pierwszej szkoły podstawowej
CZĘŚĆ
4
POBIERZ
4. CZĘŚĆ
PORADNIKA
LATO
1
Barbara Bieg-Panic, Beata Sobczyk
Mirosława Gruszka, Beata Stachańczyk, Ewa Stolarczyk
PORADNIK DLA NAUCZYCIELA
klasy pierwszej szkoły podstawowej
CZĘŚĆ
4
WARSZAWA 2014
AUTORKI
Barbara Bieg-Panic, Beata Sobczyk
Mirosława Gruszka, Beata Stachańczyk, Ewa Stolarczyk
REDAKCJA MERYTORYCZNA CZĘŚCI 4
Agnieszka Górecka
REDAKCJA JĘZYKOWA
Katarzyna Gańko, Magdalena Kieryłowicz
PROJEKT I OPRACOWANIE GRAFICZNE
Paweł Jaros, Katarzyna Trzeszczkowska
(z wykorzystaniem motywu z okładki
Naszego elementarza,
zaprojektowanej przez Katarzynę Trzeszczkowską)
SKŁAD I ŁAMANIE
Paweł Jaros
RYSUNKI
Elżbieta Śmietanka-Combik
REDAKTOR PROWADZĄCA
Agnieszka Gzylewska
Katarzyna Gańko
WYDAWCA
Ośrodek Rozwoju Edukacji
Al. Ujazdowskie 28, 00-478 Warszawa
tel. 22 345 37 00, fax: 22 345 37 70
www.ore.edu.pl
Wydanie I
Warszawa 2014
ISBN 978-83-62360-66-6 (całość)
ISBN 978-83-62360-91-8 (część czwarta)
Czwarta część poradnika oraz Kart pracy są rozpowszechniane na zasadach wolnej licencji
Creative
Commons – Uznanie Autorstwa 3.0 Polska,
z wyjątkiem zawartych w nich zdjęć monet i banknotów,
udostępnionych dzięki uprzejmości Narodowego Banku Polskiego.
SPIS TREŚCI
»
SPIS TREŚCI
Jak korzystać z poradnika? �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 6
TYGODNIOWE PLANY PRACY – MAJ
maj – 31�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 8
maj – 32�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 10
maj – 33�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 13
maj – 34�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 15
TYGODNIOWE PLANY PRACY – CZERWIEC
czerwiec – 35�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 17
czerwiec – 36�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 19
czerwiec – 37�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½23
czerwiec – 38�½ tydzień nauki �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 27
SCENARIUSZE ZAJĘĆ DZIENNYCH
maj – 34�½ tydzień nauki – scenariusz nr 14 �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 31
czerwiec – 36�½ tydzień nauki – scenariusz nr 15 �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ 34
czerwiec – 37�½ tydzień nauki – scenariusz nr 16 �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½ �½37
WAŻNE!
Aby w pełni korzystać z interaktywności poradnika, należy przed otwarciem pliku
pobrać go i zapisać na dysku komputera.
4
Drodzy Nauczyciele,
oddajemy w Wasze ręce
Poradnik dla nauczyciela klasy
pierwszej szkoły podstawowej
skorelowany
z
Naszym elementarzem
Marii Lorek, Barbary Ochmańskiej
i Lidii Wollman.
Poradnik zawiera gotowe do wykorzystania propozycje
tygodniowych planów pracy, przykładowe scenariusze zajęć
dziennych oraz
karty pracy.
Zachęcamy do twórczego przetwarzania zawartych w nim
pomysłów na realizację zajęć z pierwszoklasistami.
Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas poradnik
nie stanie się zamkniętym zbiorem sposobów prowadzenia lekcji.
Nasze propozycje zostawiają nauczycielom swobodę działania,
ponieważ dobrze wiemy, jak ważne jest indywidualne podejście
do każdej grupy uczniów.
Życzymy udanej edukacyjnej podróży z
Naszym elementarzem
i poradnikiem!
Barbara Bieg-Panic, Beata Sobczyk,
Mirosława Gruszka, Beata Stachańczyk, Ewa Stolarczyk
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin