Książka duchowa - Awadhutha Gita.pdf

(2657 KB) Pobierz
Posyłamy Wam kolejną ksiąŜkę z duchowej literatury.
śyczymy
miłej lektury. Serdecznie wszystkich pozdrawiamy, Om Sai Ram.
Przybyłem, aby zapalić
lampę
miłości
w
waszych sercach i z
dnia na dzień podsycać
jej blask. Nie występuję
w imieniu
Ŝadnej
religii.
Moją misją nie jest
reklamowanie jakiegoś
wyznania, wiary, czy
doktryny. Nie zamierzam teŜ przysparzać wyznawców
jakiejkolwiek religii, sobie, czy komukolwiek. Przybyłem,
Ŝeby
powiedzieć wam o duchowym
źródle
wszechrzeczy, o
miłości. O
ścieŜce
miłości, o błogosławieństwie miłości, o
posłannictwie miłości i o obowiązku miłości
.
Sathya Sai Baba
-2-
AWADHUTHA GITA
Jedynie dzięki łasce Boga budzi się w mądrych ludziach
pragnienie
Świadomości,
aby ocalić ich od wielkiego strachu.
Jak mam pozdrowić tę NajwyŜszą Istotę, niepodzielną,
pomyślną i nieruchomą, która wypełnia wszystko swoim Ja,
wypełniając równieŜ "ja" Swoim Ja?
Wszechświat, złoŜony z pięciu podstawowych składników,
jest niczym woda widziana w przywidzeniu pustynnym.
O, komu mam kłaniać się w posłuszeństwie - Ja, który jestem
jedyny i nieskazitelny?
W rzeczywistości wszystko jest jednym Ja.
Nie istnieje oddzielność niczego ani brak oddzielności.
Jak mogę powiedzieć: "istnieję, a coś nie istnieje?" Doprawdy, jestem y zdziwiony!
Istota Wedanty i całość Wedanty to właśnie ta Wiedza, NajwyŜsza, Ostateczna
Wiedza -
Ŝe
jestem w swej istocie bezkształtnym, bezpostaciowym Ja,
wszechobejmującym.
Z całą pewnością jestem Bogiem, Tym który jest "ja" wszystkiego.
Czysty, niepodzielny jak niebo.
Pozbawiony skaz w swej istocie.
W rzeczywistości jestem nieruchomy i pozbawiony granic - jestem czystą
Inteligencją, ponad zmysłami.
Nie wiem jak i w związku z kim istnieje radość i smutek.
Nie ma we mnie działania umysłowego, ani dobrego, ani złego.
Nie działam słowami, dobrze ani
źle.
Jestem słodką Wiedzą, ponad wszystkimi zmysłami, czystą.
Umysł zaprawdę ma postać przestrzeni.
Zaprawdę umysł jest wielostronny.
Umysł jest przeszłością.
Umysł jest wszystkim.
W rzeczywistości jednak nie ma umysłu.
Ja Jedyny jestem tym wszystkim, ponad przestrzenią, ciągły.
Czy mogę odbierać Ja jako widoczne czy ukryte?
Zatem to ty jesteś Jedynym.
Dlaczego więc nie pojmiesz,
Ŝe
jesteś Niezmiennym, który jest jednakowo we
wszystkim? O PotęŜny - w jaki sposób ty, jaśniejący wiecznie i pozbawiony granic,
moŜesz myśleć o dniu i nocy?
Wiedz,
Ŝe
Ja jest zawsze obecne wszędzie, to samo i ciągłe.
Jestem medytującym i najwyŜszym, o którym się medytuje.
-3-
Po co dzielisz to co niepodzielne?
Nie urodziłeś się, ani nie umierasz.
Nigdy, w
Ŝadnej
chwili nie masz ciała.
Pisma
Święte
na wiele sposobów wypowiadają ogólnie znane stwierdzenie,
Ŝe
"wszystko jest Bogiem (Brahmamem)".
Jesteś Nim, który jest zewnętrzem i wnętrzem zarazem.
Jesteś Tym Pomyślnym, co istnieje wszędzie, we wszystkich czasach.
Po cóŜ więc, złudzony, chodzisz bez celu jak nieczysty duch?
Połączenie i rozdzielenie nie istnieje, ani dla Ciebie, ani dla mnie.
Nie ma Ciebie ani mnie, tak jak nie istnieje ten wszechświat.
Wszystko jest tak naprawdę jedynie "Ja".
Nie naleŜysz do tego, co jest złoŜone z pięciu przedmiotów zmysłów, takich jak
dźwięk, ani to nie naleŜy do Ciebie.
Tak naprawdę jesteś NajwyŜszą Rzeczywistością.
Po co więc cierpisz?
Dla Ciebie nie ma narodzin ani
śmierci,
dla Ciebie nie istnieje umysł.
Dla Ciebie nie ma zniewolenia czy wyzwolenia, dobra ani zła.
Dlaczego płaczesz, moje dziecko?
Ani Ty ani ja nie mamy imienia, ani postaci.
O umyśle! po co - zwiedziony ułudą - chodzisz bez celu jak nieczysty duch?
Ujrzyj niepodzielną Jaźń.
Bądź szczęśliwy, porzucając przywiązania.
Naprawdę jesteś Prawdą, wolną od przemiany, nieruchomą, jedną.
Jesteś wolnością.
Nie masz w Sobie ani przywiązania, ani niechęci.
Po co cierpisz, uganiając się za obiektami pragnień?
Wszystkie Pisma mówią,
Ŝe
Prawda jest pozbawiona cech, czysta, nieruchoma, nie
ma ciała i istnieje w kaŜdym miejscu jednakowo.
Wiedz,
Ŝe
jestem tą Prawdą.
Wiedz,
Ŝe
wszystko, co postaciowe jest fałszywe, zaś to co bezpostaciowe jest
wieczne. Dzięki poznaniu tej prawdy nie ma juŜ ponownych narodzin.
Mędrcy mówią,
Ŝe
Rzeczywistość jest jedna i ta sama.
A przez wyrzeczenie się przywiązania, umysł i umysły przestają istnieć.
Jeśli istotą TEGO jest nie-Ja, jak moŜe istnieć Samadhi?
Jeśli istotą jest Ja, jak moŜe istnieć Samadhi?
Jeśli zarówno jest, jak i nie jest, jak moŜe istnieć Samadhi?
Jeśli wszystko jest jednym i jest wolnością, jak moŜe istnieć Samadhi?
Jesteś czystą, jednolitą Rzeczywistością, bez
Ŝadnego
ciała, niezrodzoną i
nieruchomą.
Dlaczego myślisz o sobie: "to tutaj znam" albo "nie znam"?
-4-
Poprzez zdania w rodzaju:"To Ty jesteś Tym", określane jest nasze własne
Ja.
O tym, co nieprawdziwe i złoŜone z pięciu podstawowych składników,
Śruthi
[Wedy] mówią "Nie to..., nie to...".
Podobnie jak "ja" wypełnione jest przez "Ja", wszystko jest zawsze wypełnione
Tobą.
Nie istnieje medytujący ani medytacja.
Dlaczego więc Twój umysł medytuje bezwstydnie?
Nie znam NajwyŜszego, jak więc mogę o Nim mówić?
Nie znam NajwyŜszego, jak więc mogę oddawać Mu cześć?
Jeśli to ja jestem tym NajwyŜszym,
który jest najwyŜszą prawdą, który jest
Istotą jednolitą jak przestrzeń, jak mogę
o Nim mówić i czcić Go?
Pierwiastek samolubnego "ja" nie jest
Prawdą, która jest jednolita, wolna od
nieporozumień i rozróŜniania na
postrzegane i postrzegającego.
Nie ma
Ŝadnej
substancji, która sama w
sobie byłaby nieograniczona.
Nie ma
Ŝadnej
substancji, która byłaby
Rzeczywistością.
To Ja jest NajwyŜszą Prawdą. Nie zna Ona uszkodzenia czy nieuszkodzenia.
Jesteś jednolitą Rzeczywistością, jesteś czysty, bezcielesny, niezrodzony i
nieprzemijający. Dlaczego więc masz złudzenia odnośnie Ja?
Ponownie - dlaczego łudzę sam siebie?
Kiedy jakieś naczynie zostaje rozbite, przestrzeń w nim od razu jest jednością z
bezkresną przestrzenią dokoła, staje się nie do odróŜnienia.
Kiedy umysł staje się czysty, nie widzę
Ŝadnej
róŜnicy pomiędzy umysłem a
NajwyŜszym.
Nie istnieje
Ŝadne
naczynie, ani
Ŝadna
wewnętrzna przestrzeń w naczyniu.
Nie ma teŜ
Ŝadnej
oddzielnej duszy, ani postaci oddzielnej duszy.
Poznaj absolutnego Brahmana, pozbawionego tego, co moŜna wiedzieć i tego, któy
mógłby to wiedzieć.
Wiedz,
Ŝe
jestem tym Ja, które jest wszystkim i wszędzie, we wszystkich czasach.
Jestem Tym, który jest wieczny, stały, jest Wszystkim;
który jest nieistniejący i Istniejący.
Nie miej co do tego
Ŝadnych
wątpliwości.
Nie istnieją Wedy, nie ma
światów,
w jakich
Ŝyją
Bóstwa, nie istnieją
Ŝadne
ofiary
religijne.
-5-
Zgłoś jeśli naruszono regulamin