IV Generacja gier Pokémon - Przydatne Moves, Abilities, Items i Pokémony.txt

(10 KB) Pobierz
IV Generacja gier Pokémon - Przydatne Moves, Abilities, Items i Pokémony autorstwa Satetsu [28.07.15]

Instrukcja
Pokémony wypisane sš w kolejnoci od według mnie najlepszego do najgorszego w danym ataku/umiejętnoci.
W nawiasach przy nazwach ataków podane sš inne niż Level-Up ródła ich zdobycia.
Po mylniku przy nazwie Pokémona podany jest sposób w jaki zdobywa on dany atak.

*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
I. MOVES
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
1. ŁAPANIE POKéMONÓW
False Swipe(TM54): Garchomp (130Atk/102Spd)-TM, Kingler (130Atk/75Spd)-TM, Absol (130Atk/75Spd)-TM, Breloom (130Atk/70Spd/Technician)-Chain Breed, Scizor (130Atk/65Spd/Technician)-Level, Gallade (125Atk/80Spd)-Level,
                   Zangoose (115Atk/90Spd/STAB)-Level, Scyther (110Atk/105Spd/Technician)-Level, Smeargle (20Atk/75Spd/Technician)-Sketch
                   Best Nature: Adamant

2. TRZYMANE PRZEDMIOTY
Thief(TM46): Stantler-TM, Banette-TM, Kecleon-Level
Covet: Mankey-Level, Teddiursa-Level, Zigzagoon-Level
       
3. POZOSTAŁE
Mean Look: Gallade-Breeding, Gengar-Level, Crobat-Level
           Best Nature: Timid, Hasty, Jolly, Naive

Pay Day: Meowth-Level

4. EFEKT POZA WALKĽ
Sweet Scent: Combee-Level, Illumise-Level, Oddish-Level

Flash(TM70)

Headbutt (Move Tutor in HeartGold/SoulSilver)

Dig(TM28)

Teleport

Softboiled(Move Tutor in FireRed/LeafGreen/Emerald): Blissey-Level

Milk Drink: Miltank-Level

*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
II. ABILITIES
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
1. BREEDING
Magma Armor: Camerupt, Slugma
Zmniejsza o połowę iloć kroków potrzebnych do wyklucia się jajka.

Flame Body: Magmy, Slugma
Zmniejsza o połowę iloć kroków potrzebnych do wyklucia się jajka.

2. ŁOWIENIE
Sticky Hold: Grimer, Gulpin, Shellos
Zwiększa szanse na wyłowienie Pokémona przy pomocy wędki.

Suction Cups: Lileep, Octillery
Zwiększa szanse na wyłowienie Pokémona przy pomocy wędki.

3. ZDOBYWANIE PRZEDMIOTÓW
Pickup: Aipom, Phanpy, Pachirisu, Meowth, Teddiursa, Linoone, Munchlax
Pokémon może podnosić przedmioty po walce.

Honey Gather: Combee
Szansa, że po walce Pokémon z tym ability będzie trzymał Honey.

4. TRZYMANE PRZEDMIOTY
Frisk: Banette, Stantler
Pozwala zobaczyć przedmiot trzymany przez przeciwnika.

Compound Eyes: Buterfree, Nincada, Venonat, Yanma
Zwiększa szanse na to, że dziki Pokémon będzie trzymał przedmiot.

5. NATURY
Synchronize: Espeon, Umbreon, Abra, Natu, Ralts
50% szans, że dziki Pokémon będzie miał takš samš naturę jak Pokémon z tym ability.

6. DZIKIE WALKI
Intimidate: Gyarados, Masquerain, Salamance, Staravia, Ekans, Growlithe, Tauros, Snubull, Stantler, Hitmontop, Mightyena, Mawile, Shinx
Zmniejsza szansę na spotkanie dzikiego nisko-levelowego Pokémona o 50%.

Keen Eye: Spearow, Wingull, Starly, Pidgey, Farfetch'd, Hitmonchan, Sentret, Hoothoot, Sneasel, Skarmory, Sableye, Chatot
Zmniejsza szansę na spotkanie dzikiego nisko-levelowego Pokémona o 50%.

Illuminate: Staryu, Chinchou, Volbeat
Powoduję, że dzikie Pokémony pojawiajš się częciej niż normalnie.

Arena Trap: Diglett, Trapinch
Powoduję, że dzikie Pokémony pojawiajš się częciej niż normalnie.

Swarm: Beedrill, Beautifly, Kricketune, Mothim, Scyther, Ledyba, Spinarak, Heracross, Volbeat
Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego Pokémona.

No Guard: Machop
Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego Pokémona.

Static: Pichu, Pikachu, Electabuzz, Mareep, Ampharos, Elekid, Voltorb, Electrike
Zwiększa szanse na spotkanie dzikiego elektrycznego Pokémona.

Magnet Pull: Magnemite, Nosepass
Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego stalowego Pokémona.

Hustle: Togepi, Corsola, Remoraid, Delibird
Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego wysoko-levelowego Pokémona o 50%.

Pressure: Articuno, Zapdos, Moltres, Mewtwo, Raikou, Entei, Suicune, Lugia, Ho-Oh, Dusclops, Deoxys, Vespiquen, Spiritbomb, Weavile, Dialga, Palkia
Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego wysoko-levelowego Pokémona o 50%.

Vital Spirit: Vigoroth, Mankey, Delibird
Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego wysoko-levelowego Pokémona o 50%.

Cute Charm: Igglybuff, Jigglypuff, Cleffa, Clefairy, Skitty, Lopunny
Szansa na spotkanie Pokémona o przeciwnej płci jest równa 66.6%.

*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
III. ITEMS
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
1. TRZYMANE PRZEDMIOTY
1.1. Plates
Zmieniajš typ Arceusa oraz zwiększajš moc danego żywiołu o 20%.    

Draco Plate - Dragon
Dread Plate - Dark
Earth Plate - Ground
Fist Plate - Fighting
Flame Plate - Fire
Icicle Plate - Ice
Insect Plate - Bug
Iron Plate - Steel
Meadow Plate - Grass
Mind Plate - Psychic
Sky Plate - Flying
Splash Plate - Water
Spooky Plate - Ghost
Stone Plate - Rock
Toxic Plate - Posion
Zap Plate - Electric

1.2. Stat-enhancing items
Zwiększajš danš statystykę Pokémona. Niektóre mogš być używane tylko przez specyficznego Pokémona.

Light Ball
Podwaja Atk i Sp. Atk Pikachu. Jeli jest trzymany przez Pikachu bšd Raichu podczas breedingu wtedy Pichu, który się wykluję będzie miał Volt Tackle w swoim movesecie.

1.3. In-battle efect items
Dajš efekt podczas walki.

1.3.1. HP restoration
Big Root
Podwaja iloć HP odnowionego poprzez ataki "kradnšce HP".

Black Sludge
Odnawia 1/16 maksymalnego HP co turę jeżeli trzymany przez Pokémona typu Posion.

Leftovers
Odnawia 1/16 maksymalnego HP co turę.

Shell Bell
Odnawia małš iloć HP zawsze kiedy trzymajšcy Pokémon zadaje obrażenia (1/8 zadanych obrażeń).

1.3.2. Power boosters
Metronome
Zwiększa moc ataku używanego wielokrotnie pod rzšd. Za każdym razem kiedy atak jest ponownie używany jego moc ronie o 10%, zwiększajšc się aż do 10 razy. Użycie innego ataku powoduję spadek mocy do normalnego stanu.

1.3.3. Other items
Amulet Coin
Podwaja iloć pieniędzy zdobytych w walce. Nie kumuluję się z Luck Incense.

Smoke Ball
Umożliwia pewnš ucieczkę od dzikiego Pokémona.

1.4. Evolution-inducing held items
Sprawiajš, że trzymajšcy je Pokémon ewoluuję poprzez dane wydarzenie jak wymiana lub "level up". Przedmiot znika, kiedy Pokémon przeszedł ewolucję.
    
DeepSeaScale - Gorebyss
DeepSeaTooth - Huntail
Dragon Scale - Kingdra
Dubious Disc - Porygon-Z
Electrizer - Electrive
King's Rock - Politoed, Slowking
Magmarizer - Magmortar
Metal Coat - Steelix, Scizor
Oval Stone - Chansey
Protector - Rhyperior
Razor Claw - Weavile
Razor Fang - Gliscor
Reaper Cloth - Dusknoir
Up-Grade - Porygon2

1.5. Incenses
Pomagajš breedować inaczej niż normalnie. Pozwalajš Pokémonowi tworzyć jajka z "baby Pokémonem", który został wprowadzony po II Generacji.   

Full Incense - Munchlax
Lax Incense - Wynaut
Luck Incense - Happiny
Odd Incense - Mime Jr.
Pure Incense - Chingling
Rock Incense - Bonsly
Rose Incense - Budew
Sea Incense - Azurill
Wave Incense - Mantyke

1.6. EV-enhancing items
Przypieszajš zdobywanie EVów. Wszystkie zmniejszajš o połowę Speed Pokémona, który je trzyma. 

Macho Brace - EVx2, Spd/2
Power Weight - HP EV+4, Spd/2
Power Bracer - Atk EV+4, Spd/2
Power Belt - Def EV+4, Spd/2
Power Lens - Sp. Atk EV+4, Spd/2
Power Band - Sp. Def EV+4, Spd/2
Power Anklet - Spd EV+4, Spd/2

1.7. Scarves
Pomagajš w Contestach. 

Blue Scarf - Beauty
Green Scarf - Smart
Pink Scarf - Cute
Red Scarf - Cool
Yellow Scarf - Though

1.8. Out-of-battle effect items
Soothe Bell
Daję dodatkowe +1 happiness dla trzymajšcego Pokémona za każdym razem, kiedy zdobywa hapinness z jakiego powodu.

1.9. Experience-affecting items
Wpływajš na iloć Expa, którego Pokémon zdobywa w walce.

Exp. Share
Daję połowę Expa zdobytego w walce Pokémonowi trzymajšcemu. Daję również EVy.

Lucky Egg
Zwiększa zdobywany Exp o 1.5x.

2. LEKARSTWA
PP Up
Zwiększa PP danego ataku o 1/5 podstawowego PP. Trzy PP Upy mogš być uzyte na jeden atak.

PP Max
Jeden PP Max ma taki sam efekt jak 3 PP Up.

Rare Candy
Zwiększa level Pokémona o 1.

*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
IV. POKéMON
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
1. ŁAPANIE POKéMONÓW
Gallade Adamant @Metronome/Silk Scarf/Leftovers - False Swipe, Mean Look(Breeding), Hypnosis(Prior Evolution), Taunt(TM)
Smeargle Adamant Ability: Technician @Metronome/Silk Sc...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin