IV Generacja gier Pokémon - Przydatne Moves, Abilities, Items i Pokémony autorstwa Satetsu [28.07.15] Instrukcja Pokémony wypisane sš w kolejnoci od według mnie najlepszego do najgorszego w danym ataku/umiejętnoci. W nawiasach przy nazwach ataków podane sš inne niż Level-Up ródła ich zdobycia. Po mylniku przy nazwie Pokémona podany jest sposób w jaki zdobywa on dany atak. ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* I. MOVES ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* 1. ŁAPANIE POKéMONÓW False Swipe(TM54): Garchomp (130Atk/102Spd)-TM, Kingler (130Atk/75Spd)-TM, Absol (130Atk/75Spd)-TM, Breloom (130Atk/70Spd/Technician)-Chain Breed, Scizor (130Atk/65Spd/Technician)-Level, Gallade (125Atk/80Spd)-Level, Zangoose (115Atk/90Spd/STAB)-Level, Scyther (110Atk/105Spd/Technician)-Level, Smeargle (20Atk/75Spd/Technician)-Sketch Best Nature: Adamant 2. TRZYMANE PRZEDMIOTY Thief(TM46): Stantler-TM, Banette-TM, Kecleon-Level Covet: Mankey-Level, Teddiursa-Level, Zigzagoon-Level 3. POZOSTAŁE Mean Look: Gallade-Breeding, Gengar-Level, Crobat-Level Best Nature: Timid, Hasty, Jolly, Naive Pay Day: Meowth-Level 4. EFEKT POZA WALKĽ Sweet Scent: Combee-Level, Illumise-Level, Oddish-Level Flash(TM70) Headbutt (Move Tutor in HeartGold/SoulSilver) Dig(TM28) Teleport Softboiled(Move Tutor in FireRed/LeafGreen/Emerald): Blissey-Level Milk Drink: Miltank-Level ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* II. ABILITIES ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* 1. BREEDING Magma Armor: Camerupt, Slugma Zmniejsza o połowę iloć kroków potrzebnych do wyklucia się jajka. Flame Body: Magmy, Slugma Zmniejsza o połowę iloć kroków potrzebnych do wyklucia się jajka. 2. ŁOWIENIE Sticky Hold: Grimer, Gulpin, Shellos Zwiększa szanse na wyłowienie Pokémona przy pomocy wędki. Suction Cups: Lileep, Octillery Zwiększa szanse na wyłowienie Pokémona przy pomocy wędki. 3. ZDOBYWANIE PRZEDMIOTÓW Pickup: Aipom, Phanpy, Pachirisu, Meowth, Teddiursa, Linoone, Munchlax Pokémon może podnosić przedmioty po walce. Honey Gather: Combee Szansa, że po walce Pokémon z tym ability będzie trzymał Honey. 4. TRZYMANE PRZEDMIOTY Frisk: Banette, Stantler Pozwala zobaczyć przedmiot trzymany przez przeciwnika. Compound Eyes: Buterfree, Nincada, Venonat, Yanma Zwiększa szanse na to, że dziki Pokémon będzie trzymał przedmiot. 5. NATURY Synchronize: Espeon, Umbreon, Abra, Natu, Ralts 50% szans, że dziki Pokémon będzie miał takš samš naturę jak Pokémon z tym ability. 6. DZIKIE WALKI Intimidate: Gyarados, Masquerain, Salamance, Staravia, Ekans, Growlithe, Tauros, Snubull, Stantler, Hitmontop, Mightyena, Mawile, Shinx Zmniejsza szansę na spotkanie dzikiego nisko-levelowego Pokémona o 50%. Keen Eye: Spearow, Wingull, Starly, Pidgey, Farfetch'd, Hitmonchan, Sentret, Hoothoot, Sneasel, Skarmory, Sableye, Chatot Zmniejsza szansę na spotkanie dzikiego nisko-levelowego Pokémona o 50%. Illuminate: Staryu, Chinchou, Volbeat Powoduję, że dzikie Pokémony pojawiajš się częciej niż normalnie. Arena Trap: Diglett, Trapinch Powoduję, że dzikie Pokémony pojawiajš się częciej niż normalnie. Swarm: Beedrill, Beautifly, Kricketune, Mothim, Scyther, Ledyba, Spinarak, Heracross, Volbeat Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego Pokémona. No Guard: Machop Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego Pokémona. Static: Pichu, Pikachu, Electabuzz, Mareep, Ampharos, Elekid, Voltorb, Electrike Zwiększa szanse na spotkanie dzikiego elektrycznego Pokémona. Magnet Pull: Magnemite, Nosepass Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego stalowego Pokémona. Hustle: Togepi, Corsola, Remoraid, Delibird Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego wysoko-levelowego Pokémona o 50%. Pressure: Articuno, Zapdos, Moltres, Mewtwo, Raikou, Entei, Suicune, Lugia, Ho-Oh, Dusclops, Deoxys, Vespiquen, Spiritbomb, Weavile, Dialga, Palkia Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego wysoko-levelowego Pokémona o 50%. Vital Spirit: Vigoroth, Mankey, Delibird Zwiększa szansę na spotkanie dzikiego wysoko-levelowego Pokémona o 50%. Cute Charm: Igglybuff, Jigglypuff, Cleffa, Clefairy, Skitty, Lopunny Szansa na spotkanie Pokémona o przeciwnej płci jest równa 66.6%. ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* III. ITEMS ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* 1. TRZYMANE PRZEDMIOTY 1.1. Plates Zmieniajš typ Arceusa oraz zwiększajš moc danego żywiołu o 20%. Draco Plate - Dragon Dread Plate - Dark Earth Plate - Ground Fist Plate - Fighting Flame Plate - Fire Icicle Plate - Ice Insect Plate - Bug Iron Plate - Steel Meadow Plate - Grass Mind Plate - Psychic Sky Plate - Flying Splash Plate - Water Spooky Plate - Ghost Stone Plate - Rock Toxic Plate - Posion Zap Plate - Electric 1.2. Stat-enhancing items Zwiększajš danš statystykę Pokémona. Niektóre mogš być używane tylko przez specyficznego Pokémona. Light Ball Podwaja Atk i Sp. Atk Pikachu. Jeli jest trzymany przez Pikachu bšd Raichu podczas breedingu wtedy Pichu, który się wykluję będzie miał Volt Tackle w swoim movesecie. 1.3. In-battle efect items Dajš efekt podczas walki. 1.3.1. HP restoration Big Root Podwaja iloć HP odnowionego poprzez ataki "kradnšce HP". Black Sludge Odnawia 1/16 maksymalnego HP co turę jeżeli trzymany przez Pokémona typu Posion. Leftovers Odnawia 1/16 maksymalnego HP co turę. Shell Bell Odnawia małš iloć HP zawsze kiedy trzymajšcy Pokémon zadaje obrażenia (1/8 zadanych obrażeń). 1.3.2. Power boosters Metronome Zwiększa moc ataku używanego wielokrotnie pod rzšd. Za każdym razem kiedy atak jest ponownie używany jego moc ronie o 10%, zwiększajšc się aż do 10 razy. Użycie innego ataku powoduję spadek mocy do normalnego stanu. 1.3.3. Other items Amulet Coin Podwaja iloć pieniędzy zdobytych w walce. Nie kumuluję się z Luck Incense. Smoke Ball Umożliwia pewnš ucieczkę od dzikiego Pokémona. 1.4. Evolution-inducing held items Sprawiajš, że trzymajšcy je Pokémon ewoluuję poprzez dane wydarzenie jak wymiana lub "level up". Przedmiot znika, kiedy Pokémon przeszedł ewolucję. DeepSeaScale - Gorebyss DeepSeaTooth - Huntail Dragon Scale - Kingdra Dubious Disc - Porygon-Z Electrizer - Electrive King's Rock - Politoed, Slowking Magmarizer - Magmortar Metal Coat - Steelix, Scizor Oval Stone - Chansey Protector - Rhyperior Razor Claw - Weavile Razor Fang - Gliscor Reaper Cloth - Dusknoir Up-Grade - Porygon2 1.5. Incenses Pomagajš breedować inaczej niż normalnie. Pozwalajš Pokémonowi tworzyć jajka z "baby Pokémonem", który został wprowadzony po II Generacji. Full Incense - Munchlax Lax Incense - Wynaut Luck Incense - Happiny Odd Incense - Mime Jr. Pure Incense - Chingling Rock Incense - Bonsly Rose Incense - Budew Sea Incense - Azurill Wave Incense - Mantyke 1.6. EV-enhancing items Przypieszajš zdobywanie EVów. Wszystkie zmniejszajš o połowę Speed Pokémona, który je trzyma. Macho Brace - EVx2, Spd/2 Power Weight - HP EV+4, Spd/2 Power Bracer - Atk EV+4, Spd/2 Power Belt - Def EV+4, Spd/2 Power Lens - Sp. Atk EV+4, Spd/2 Power Band - Sp. Def EV+4, Spd/2 Power Anklet - Spd EV+4, Spd/2 1.7. Scarves Pomagajš w Contestach. Blue Scarf - Beauty Green Scarf - Smart Pink Scarf - Cute Red Scarf - Cool Yellow Scarf - Though 1.8. Out-of-battle effect items Soothe Bell Daję dodatkowe +1 happiness dla trzymajšcego Pokémona za każdym razem, kiedy zdobywa hapinness z jakiego powodu. 1.9. Experience-affecting items Wpływajš na iloć Expa, którego Pokémon zdobywa w walce. Exp. Share Daję połowę Expa zdobytego w walce Pokémonowi trzymajšcemu. Daję również EVy. Lucky Egg Zwiększa zdobywany Exp o 1.5x. 2. LEKARSTWA PP Up Zwiększa PP danego ataku o 1/5 podstawowego PP. Trzy PP Upy mogš być uzyte na jeden atak. PP Max Jeden PP Max ma taki sam efekt jak 3 PP Up. Rare Candy Zwiększa level Pokémona o 1. ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* IV. POKéMON ******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* 1. ŁAPANIE POKéMONÓW Gallade Adamant @Metronome/Silk Scarf/Leftovers - False Swipe, Mean Look(Breeding), Hypnosis(Prior Evolution), Taunt(TM) Smeargle Adamant Ability: Technician @Metronome/Silk Sc...
Satetsu