Wymagania dotyczące projektu z technologii robót budowlanych.
WZORZEC FORMATU
1. Projekt powinien składać się z dwóch części:
– wydruku wykonanego w WORD-zie 97-03
– płyty zawierającej tekst wydruku i obliczenia wykonane w EXEL-u 97-03
2. Wydruk powinien zawierać następujące części:
- okładkę,
- kolejne strony tytułowe części 1, 2 i 3 (strony nie numerowane),
- stronę zawierającą tablicę z danymi projektowymi (strona nie numerowana),
- stronę zawierającą spis treści wraz z numerami stron poszczególnych pozycji – str. 1,
- zasadniczy tekst projektu – str. 2 i dalsze.
3. Wymagania wobec formatu wydruku określa załączony WZORZEC (następne strony)
- format A4,
- marginesy wszystkie po 2,5 cm - takie marginesy nadaje standardowo WORD,
- w nagłówku po lewej stronie nazwisko i imię,
- w stopce po prawej stronie numeracja stron,
- style takie jak we wzorcu.
4. Wymagania wobec treści wydruku
- tablica informacyjna powinna być wypełniona – trzeba wpisać przyjęte hipotetyczne dane – budowa, kierownik, inwestor itp.,
- tablica powinna być w wymaganych kolorach, a jeśli drukarka jest czarno-biała, powinna mieć opisane kolory,
- w części 1 nie opisujemy sposobu wykonania prac – przyjętych technologii, bo to jest domena części 2,
- przed tablicami z obliczeniami niwelacji metodą kwadratów powinny być wypisane wzory, według których prowadzi się obliczenia,
- przed tablicami z obliczeniami niwelacji metodą trójkątów powinny być wypisane wzory, według których prowadzi się obliczenia.
5. Wymagania wobec pliku zawierającego obliczenia w EXEL-u
- układ kolumn tablic powinien być zgodny z przykładowym obliczeniem dostępnym w materiałach dydaktycznych w pliku o nazwie „Przykład. Bilans mas ziemnych” i omawianym na ćwiczeniach,
- wartości xn i yn nie mogą pochodzić z pomiarów linijką na rysunku, lecz powinny być obliczone drogą interpolacji liniowej na podstawie wyznaczonych wcześniej rzędnych punktów węzłowych – po ustawieniu myszy w analizowanym polu tablicy w polu formuły powinien się ukazać wzór, według którego dokonano obliczeń.
6. Sposób postępowania przy poprawie części 1 i dodawaniu części 2
- wykonaną wcześniej pracę wykopiować i włożyć we właściwym miejscu do wzorca,
- sprawdzić style i doprowadzić je do zgodności ze stylami wzorca,
- wykonać wszystkie poprawki i uzupełnienia,
- we właściwym m miejscu dodać treść części 2,
- zaktualizować spis treści (opcja Wstaw/Indeks i spisy/Spis treści/Formalny),
- jeśli były zmiany w części 1, dołożyć na początku nową stronę tytułową części 1 ,
- dołożyć na początku stronę tytułową części ,
- zamieścić w części 2 zdjęcia lub rysunki wybranych maszyn, ich parametry techniczne i opisać tryb ich pracy przy wybranych robotach.
Strona tytułowa części 1, 2 i 3
Ta strona zostanie dołożona po wykonaniu części 3 i poprawieniu części 2
Tu będą uwagi prowadzącego ćwiczenia projektowe i ocena końcowa
Jeśli praca jest poprawiana w części 3, zostaje dołożona przed nią nowa strona tytułowa części 3
Strona tytułowa części 1 i 2
Ta strona zostanie dołożona po wykonaniu części 2 i poprawieniu części 1
Tu będą uwagi prowadzącego ćwiczenia projektowe
Jeśli praca jest poprawiana w części 2, zostaje dołożona przed nią nowa strona tytułowa części 2
Ta strona zostaje po wykonaniu części 3
Strona tytułowa części 1
Jeśli praca jest poprawiana w części 1, zostaje dołożona przed nią nowa strona tytułowa części 1
Ta strona zostaje po wykonaniu części 2 i 3
Dane projektowe:
Numer zestawu danych: 22
Lp.
Wyszczególnienie
Oznaczenie
Wartość
1.
Współrzędna x lewego górnego naroża działki
x
30 m
2.
Współrzędna y lewego górnego naroża działki
y
20 m
3.
Długość odcinka „a”
a
40 m
4.
Wielkość działki w kierunku x w jednostkach „a”
m
6
5.
n
4
6.
Niweleta docelowa
Hs
217,0 m
7.
Grubość warstwy ziemi roślinnej
hz
0,2 m
8.
Długość kondygnacji podziemnej
k
9.
Szerokość kondygnacji podziemnej
l
10 m
10.
Odsadzka zewnętrzna fundamentu
w
0,3 m
11.
Rozkop w poziomie fundamentu
r
0,6 m
12.
Głębokość stopy fundamentowej
g
3,1 m
13.
Kąt stoku naturalnego gruntu
α
45 °
Foxed