Autobusy - nasze.docx

(198 KB) Pobierz

Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy  im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich  w Bydgoszczy

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska

 

Pomiar napełnienia środków transportu publicznego i indywidualnego

Prowadzący:
mgr inż. Mieczysław Pawłowski

 

Opracowali:

Jakub Słupicki

Damian Sawiński

grupa 10

Specjalność DUL

semestr  vi

rok akademicki 2014/2015

studia stacjonarne
 

 

 

1.     Charakterystyka lokalizacji i warunków pomiaru

Pomiar miał miejsce w Bydgoszczy na drodze krajowej numer 80, na ulicy Fordońskiej w kierunku na Fordon. Jest to droga dwujezdniowa dwupasowa, w rozpatrywanym przekroju występują zatoki autobusowe przy obu jezdniach. Szerokość pasa ruchu około 3.00-3.50m Oznakowanie poziome i pionowe przedstawiono na rysunku poniżej.

 

 

Pomiar miał miejsce dnia 08.05.2015 (poniedziałek), warunki atmosferyczne były sprzyjające, słonecznie, około 25°C. W czasie prowadzenia pomiarów nie występowały zakłócenia, ruch przebiegał płynnie.

2.     Charakterystyka zdolności przewozowej pojazdów danej lini

 

1)    
Solbus Solcity 18.jpg
Zdolność przewozowa linii 69

Solbus SolCity SM 18 – liczba miejsc:

- siedzących:               39

- stojących:              140

- ogółem:               179

 

6*179 os=1074 os/h

 

 

2)    
http://www.busevi.com/index.php?option=com_joomgallery&view=image&format=raw&id=6730&type=img
Zdolność przewozowa linii 74

Solaris Urbino 18 – liczba miejsc:

- siedzących:               28

- stojących:              63

- ogółem:               91

 

91os/h

3.     Pomiar napełnienia transportu zbiorowego TZ

 

1)     Linia 59

 

 

Linia 73

Nr brygady

1

Napełnienie

9

Zdolność przewozowa

91

[%]

8,79

Godzina

11:19

 

Tabela 1.

                           

2)     Linia 69

 

 

Linia 69

Nr brygady

11

13

14

16

18

19

Napełnienie

90

80

90

85

78

60

Zdolność przewozowa

179

179

179

179

179

179

[%]

50,28

44,69

50,28

47,49

43,58

33,52

Godzina

10:53

11:01

11:11

11:23

11:32

11:40

 

Tabela 2.

 

4.     Pomiar napełnienia transportu indywidualnego TI

Pomiar przeprowadzono w godzinach od 14:50 do 15:45. Wyniki przedstawiono w poniższej tabeli:

TABELA z EXCELA

Tabela 3.

Taka ilość pasażerów samochodów odpowiada następującej liczbie osób które zmieściłyby się w pojazdach komunikacji transportu zbiorowego.

TABELA z EXCELA

 

Tabela 4.

 

Powyższe dane zostały zilustrowane w formie graficznej:

 

Diagram z excela

 

 

 

 

Diagram 1.

 

5.     Analiza wyników

1)     Ocena wykorzystania zdolności przewozowej

·         Średnie wykorzystanie zdolności przewozowej dla linii 73:

Ā= i=1nA­­in = 8,791 = 8,79 [%]

Odchylenie standardowe zdolności przewozowej dla linii 73 nie zostało obliczone z powodu zbyt małej ilości dokonanych pomiarów.

 

·         Średnie wykorzystanie zdolności przewozowej dla linii 69:

Ā= i=1nA­­in...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin