opis 2.doc

(28 KB) Pobierz
Temat wałkowany był na poprzednim forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie

Temat wałkowany był na poprzednim forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Otóż posiadam peugeota 306 xsi z pierwszej połowy 1995 roku. Jest to wersja z klimą. Samochód kupiłem trzy lata temu po delikatnej stłuczce w której ucierpiał lewy błotnik, lampa oraz genialnie umieszczony przez producenta pod lewą lampą sterownik wentylatorów.

Moje wątpliwości dotyczą funkcjonowania wiatraków.

U mnie działa to tak:

1)wentyle włączają się na wolnym biegu po włączeniu klimy niezależnie od temperatury silnika,

2)wentyle włączają się na wolnym biegu dopiero gdy temperatura silnika dojdzie do 110 stopni na kilkanaście sekund, co schładza silnik do ok 100 stopni (wskazania wg deski rozdzielczej).

3)wentylatory nie pracują nigdy po wyłączeniu silnika.

4)drugi bieg daje włączyć się tylko ręcznie po kombinacji z przekaźnikami między wentylatorami(trzy: dwa zielone i czarny) lub odłączeniu brązowej wtyczki od czujnika temperatury w obudowie termostatu (wtedy startuje od razu drugi bieg bez nawet chwili działania na wolnych obrotach.

Zastanawiam się czy silnik powinien pracować w tak wysokiej temperaturze? Dotąd zwykle w mieście jeździłem z klima ( wówczas temp 90 stopni) ale odkąd sprężarka zaczęła strasznie hałasować denerwuje mnie to.

Z tego co udało mi się znaleźć w sieci wynika, że wolny bieg powinien się włączać przy 98 stopniach natomiast szybki przy 107 stopniach. Przy włączonej klimie natomiast wentyle powinny chodzić cały czas na wolnym biegu. Tutaj podaje ciekawy link wyjaśniający sterowanie wiatrakami (dobry dla takich laików jak ja) http://www.peugeotlogic.c...fan2/fanop1.htm

Niestety u mnie tak nie jest. W serviceboxie znalazłem że w 1995 roku były montowane dwa rodzaje sterowników wentylatorów: w samochodach wyprodukowanych do 01.06 sterownik opisany jest następująco(taki mam ja)

 

1338 28,(na obudowie napisane jest Bitron nr. 9614696380, CCT4/TP)

OBUDOWA REGULAT

118 DEG

DO DATA 19950601

 

natomiast po tej dacie następująco.

1338 A1

OBUDOWA

96 /118 DEG

OD DATA 19950601

 

Dlatego zastanawiam się czy to z moim samochodem jest coś nie tak czy może tak ma być wsamochodach wyprodukowanych przed 01.06.1995?

Dodam jeszcze,że kostki po lewej stronie w komorze silnika sprawdzałem kilka razy, przekaźniki między wentylatorami są ok, sterownik bitron raczej jest sprawny bo posiadam drugi na którym wszystko wygląda tak samo, brązowy czujnik temperatury podmieniłem co prawda na inny używany ale też nic to nie zmieniło.

Liczę że ktoś rozgryzał już ten problem bo nie lubię jak coś mi w samochodzie nie działa, trzesczy, skrzypi, etc.

Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia: tak jak pisałem między wentylatorami mam 3 przekaźniki, 2 zielone i 1 czarny, natomiast w serviceboxie napisane jest ze powinny być dwa zielone i jeden fioletowy, jak więc ma być?

 

                                                                     

                   

 

 

user163peugeot 

Aktywny forumowicz

 

 

 

Auto: 306

Silnik: 1.4i TU3JP (KFX)

Dołączył: 20 Wrz 2008

Posty: 245

Otrzymał 2 piw(a)                            Wysłany: 2008-10-06, 20:37                 

 

wentylator chlodzacy silnik zalacza sie juz od dziewiedziesieciu kilku stopni. Po kresce na 90 stopniach nastpna kreska wskazuje 95 stopni a nie 100 jak to wiele razy jest blednie odczytywane. Bylo juz kiedys na forum. Wzkaznik oraz czujnik temperatury jest logarytmiczny a nie liniowy i jak sama nazwa mowi jest to wskaznik wiec ma duza bezwladnosc (wolno reaguje) Co do samego wentylatora byly wersje pugow ze wentylator wylaczal sie po wylaczeniu silnika odrazu oraz takie w ktorych uklad czasowy wylaczal wentylator po kilku sekundach po wylaczeniu silnika. Co do spraw z klima nie mam pojecia bo jej niemam

Zgłoś jeśli naruszono regulamin