NA CO BE ZU
1.
Podkreślisz w tekście rzeczowniki (minimum 10).
2.
Wypiszesz z tekstu po 3 przykłady rzeczowników określających nazwy osób, rzeczy, zwierząt.
3.
Napiszesz czytelnie, starannie i bezbłędnie.
Po co są muchomory?
- Nie wiem, po co są na świecie trujące grzyby – westchnął tata Marty. Od godziny chodzili po lesie i wciąż mieli puste koszyki. Spotykali tylko muchomory. - Też wolałabym prawdziwki - przyznała Marta i spojrzała z niechęcią na kolejnego muchomora. Był ogromny i miał piękne kropki. A pod kapeluszem... Dziewczynka pochyliła się nad mchem. A tam, oparty o nóżkę grzyba, siedział krasnal i pił sok przez słomkę z trawy wbitą w jagodę.- To niemożliwe!- krzyknęła Marta. A krasnal odrzekł:- Oczywiście, że możliwe. Żyjemy w tym lesie od tysięcy lat. Pomagamy wstawać żukom, które przewróciły się na plecy. Naprawiamy mrowiska zburzone przez wiatr. I suszymy motylom skrzydła po deszczu. - Mieszkasz pod tym muchomorem?- zapytała Marta.- Nie, mam dom pod korzeniem drzewa. Pod muchomorem pracuję, jest tu punkt pierwszej pomocy. Przychodzą do mnie wszyscy, którzy potrzebują rady. Albo chcą zawiadomić o wypadku w lesie. Taki muchomor to dobra rzecz, chroni przed deszczem i promieniami słońca.
- Aha - przytaknęła dziewczynka. I już nigdy nie pytała, po co są muchomory.
Liliana Fabisińska
1. Podkreśl w tekście rzeczowniki - minimum 10.
2. Wypisz z tekstu do tabeli przykłady nazw osób, zwierząt i roślin - minimum po 3.
nazwy osób
nazwy zwierząt
nazwy roślin
montessorka