Dzień życzliwości.doc

(48 KB) Pobierz

SCENARIUSZ SPOTKANIA INTEGRACYJNEGO Z OKAZJI

ŚWIATOWEGO DNIA ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ

 

W życzliwych słowach światło się kryje. 

Rozświetla smutne i szare chwile.
Do serca wlewa wiele radości. Niechaj i w Twoim ona zagości.
Czasami warto uśmiechnąć się tak… od niechcenia,
spontanicznie tak dla… duszy ukojenia.
Dla miłego westchnienia… by oczy czyjeś darem Twym się śmiały
a usta uśmiechem na uśmiech odpowiadały…

 

Temat: Zabawy w „Krainie życzliwości”.

 

Cel ogólny:

- zapoznanie dzieci z pojęciem życzliwość;

- zachęcenie dzieci do okazywania innym dobroci, koleżeństwa i uprzejmości;

- zachęcanie dzieci do kulturalnego odnoszenia się do rówieśników i dorosłych;

- przypomnienie dzieciom wartości słów: (proszę, dziękuję, przepraszam, miłego dnia).

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

- wie, gdzie „mieszka życzliwość”;

- potrafi okazywać życzliwość kolegom, osobom starszym, dorosłym (opiekunom, rodzicom, nauczycielom, pracownikom przedszkola, napotkanym osobom);

- współdziała w trakcie zabaw ;

- stosuje formy grzecznościowe względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji

  (w domu, w przedszkolu, na ulicy);

- potrafi nawiązać bliski i serdeczny kontakt z rówieśnikami i osobami z najbliższego otoczenia.

 

PLANOWANY PRZEBIEG SPOTKANIA:

 

1. Zaproszenie wszystkich dzieci do KRAINY PRZYJAŹNI: mają tam wstęp tylko ci, którzy posiadają czerwone serduszko. Dzieci przechodzą przez drzwi – SERCE.

 

2. Powitanie – Zabawa integracyjna: Ramię przy ramieniu

- Dzieci stają w kole blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki 

Stoimy ramię przy ramieniu

Możemy być wielcy w oka mgnieniu

Możemy być całkiem mali

Lecz nigdy nie będziemy sami!

Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki

 

3. Przygotowanie do zabawwykonanie ćwiczenia „ Kapturek myśliciela”- elementy
    kinezjologii edukacyjnej:

- Dużymi palcami i kciukiem chwyć małżowinę uszną i masuj ją (odciągając do tyłu

  i ściskając). Masaż zaczynaj od góry i przesuwaj się w dół do płatka ucha.


Znalezione obrazy dla zapytania kapturek myśliciela

 

 

 

 

 

 

 

4. Zabawa twórcza: „Serduszko”: dzieci podają skojarzenia do pojęcia „życzliwość”.
    Nauczyciel zapisuje propozycje na kartonowym sercu. Dzieci próbują odpowiedzieć na
    pytanie: Gdzie mieszka życzliwość?

 

5. Zabawa „Wierszowane zagadki”. Nauczyciel czyta zagadkę a dzieci podają odpowiedź.
 

Obiad dziś jest bardzo smaczny, bo jem ulubiony groszek.
Mam ochotę na coś więcej, więc do mamy mówię..... PROSZĘ
 

Skacze Anka na kanapie i na brata właśnie spada.
Brat się krzywi, prawie płacze. Co powiedzieć tu wypada?.....PRZEPRASZAM
 

Biegnę rano do sklepiku, ser kupuję, świeże bułki.
Pięknie pachną, tak je lubię. Pani mówię więc ... DZIĘKUJĘ
 

Bartek w biegu trącił Jankę, bo chciał bardzo złapać Zdzisia.
Janka była obrażona i na Bartka, i na Zdzisia.
Bartek jednak się zatrzymał : - Nie płacz Janka, wina nasza!
Ja za Zdzisia i za siebie bardzo, bardzo cię ...... PRZEPRASZAM

 

6. Inscenizacja w wykonaniu dzieci z grupy „Pszczoły” ze wspólnymi zabawami przy piosenkach pt. „Podajmy sobie ręce” i „Proszę, dziękuję”.

 

7. Złożenie przyrzeczenia (przysięgi) związanej z życzliwym zachowaniem się nie tylko

    w dniu święta (nauczyciel czyta zdanie, dzieci mówią – „przyrzekamy”)

·    Będziemy zawsze używać magicznych słów: proszę, przepraszam, dziękuję.

·    Będziemy się uśmiechać.

·    Będziemy mili i życzliwi dla innych.

·    Będziemy pomagać sobie nawzajem.

Każda grupa otrzymuje wielkie serce z tekstem przysięgi. Dzieci w swoich salach naklejają serduszka z imionami wokół tekstu. Sercami dekorujemy schody przedszkola, tworząc „Aleję życzliwości”.

 

8. Zabawa plastyczna: „Życzliwa dłoń”. Dzieci odrysowują swoje rączki, wycinają je

    i przyklejają do zwiniętych w spiralę drucików kreatywnych.

 

Zadania dla poszczególnych grup:

- osłuchać się z piosenkami do wspólnych zabaw;

- przygotować na taśmie samoprzylepnej serduszka z imionami dzieci;

- przygotować materiały do zabawy plastycznej.


Kids Putting a Giant Heart on the Wall

Zgłoś jeśli naruszono regulamin