Materiały uzupelniające do badania gotowości szkolnej.pdf

(138 KB) Pobierz
Materiały uzupełniające do badania gotowości szkolnej
Zadanie 16.
Wykonuje proste polecenia wydane w języku obcym nowożytnym:
– usiądź (np. na krześle), wstań, podaj (np. książkę), idź (np. do łazienki), połóż (np.
kredki), podskocz (np. dwa razy), narysuj (np. kota), podnieś (np. klocek), umyj (np.
ręce), zjedz (np. jabłko), napij się (np. wody), zaśpiewaj piosenkę.
I termin II termin
Wykonuje 10–12 poleceń.
2 p.
2 p.
Wykonuje 6–9 poleceń.
1 p.
1 p.
Wykonuje mniej niż 5 poleceń.
0 p.
0 p.
Zadanie 17.
Poprawnie używa słów/zwrotów w języku obcym nowożytnym
• nazw: części ciała, członków rodziny, części garderoby, dni tygodnia, liczb 0–10, kolo-
rów, oznaczających czynności, owoców, przedmiotów
• zwrotów grzecznościowych.
I termin II termin
Posiada bogate słownictwo w zakresie języka obcego (powyżej 50 słów).
2 p.
2 p.
Używa wielu słów/zwrotów w języku obcym (10–50).
1 p.
1 p.
Używa kilku słów/zwrotów w języku obcym (poniżej 10).
0 p.
0 p.
Zadanie 35.
Stosunek do rówieśników
pochodzących z innych krajów i kultur
Dostrzega i akcepuje tożsamość innych (wymienia różni-
ce, np. kolor skóry, język, sposób ubierania się, i podo-
bieństwa, np. potrzeba zabawy, wspólne zainteresowania,
istniejące między nim a innymi dziećmi, i – bez względu
na nie – podejmuje wspólne działania).
Dostrzega tożsamość innych.
Nie dostrzega tożsamości innych.
I termin
II termin
2 p.
1 p.
0 p.
2 p.
1 p.
0 p.
Materiały uzupełniające do badania gotowości szkolnej
Punktacja zadań w arkuszu i interpretacja wyniku
Aby określić poziom gotowości dziecka do szkoły, należy zliczyć punkty uzyskane przez
nie w poszczególnych zadaniach i odszukać odpowiednie przedziały w tabelach.
Przyjęto następujące przedziały procentowe:
100%–76% – poziom wysoki
75%–51% – poziom przeciętny
poniżej 51% – poziom niski
Przedziały
punktowe
126 p.–96 p.
95 p.–64 p.
Poziom
gotowości
wysoki
przeciętny
Interpretacja jakościowa wyniku
Dziecko jest gotowe do podjęcia obowiązków szkol-
nych.
Dziecko można uznać za gotowe do podjęcia obowiąz-
ków szkolnych. Konieczne są jednak działania wspo-
magające sfery rozwoju dziecka, w zakresie których
wykryto trudności.
Dziecko nie jest jeszcze gotowe do podjęcia obowiąz-
ków szkolnych. Wymaga specjalistycznych badań w
poradni psychologiczno-pedagogicznej i podjęcia dzia-
łań terapeutycznych.
poniżej 64 p.
niski
Otrzymane wyniki pozwalają także określić poziom rozwoju dziecka w poszczególnych
sferach.
Przedziały punktowe dla poszczególnych sfer rozwoju
Rozwój
Rozwój
Rozwój
fizyczny
umysłowy
społeczno-emocjo-
nalny
22 p.–17 p.
72 p.–55 p.
32 p.–24 p.
16 p.–11 p.
54 p.–37 p.
23 p.–16 p.
poniżej 11 p.
poniżej 37 p.
poniżej 16 p.
Poziom
rozwoju
wysoki
przeciętny
niski
Jeżeli dziecko uzyskało w badaniu niski wynik, dobrze byłoby powtórzyć badanie po
krótkiej przerwie.
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 041 366 53 66; faks 041 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.grupaedukacyjna.pl
1500540
Zgłoś jeśli naruszono regulamin