campaign_descriptions.txt

(83 KB) Pobierz
¬ Localised file for campaign descriptions
{IMPERIAL_CAMPAIGN_TITLE}Kampania Trzeciej Ery
{IMPERIAL_CAMPAIGN_ENGLAND_TITLE}Cień Mordoru
{IMPERIAL_CAMPAIGN_ENGLAND_DESCR}Przywódca: Sauron\nNastępca: None\nStolica: Barad-dûr\n\n\n\nLokacja startowa:\nMordor zaczyna w 2980 III Ery w najbezpieczniejszej pozycji; zaczyna z wieloma prowincjami i prawie całkowicie otoczony przez góry na zachodzie, południu i północy.\n\nSąsiedzi:\nGondor graniczy na zachodzie z Mordorem i jest jego największym przeciwnikiem, Easterlingowie są niedaleko na północnym wschodzie, zaś Khand i Harad to sojusznicy ze wschodu i południa.\n\nPoczątkowa ekspansja:\nNie ma dużo prowincji rebelii do zdobycia, tylko wioska na wschodzie lub kilka osad na północym zachodzie - w okolicach Mrocznej Puszczy. Jednakże priotytet to walka z potężnym Gondorem.\n\nArmia:\nJak wszystkie "Orkowe" frakcje Mordor polega na sile ilości, może wystawić hordy przeciętnych jednostek, które miażdzą przeciwnika swoją liczebnością. Posiada potężne Olog-Hai; opancerzone trolle bitewne, które mogą odwrócić bieg bitwy. Dodatkowo może wystawić Bestie z Gorgoroth, a straż przyboczna Nazguli to prawdziwa elita.\n\nSłabości:\nMordor nie może budować zamków, mają mało elitarnych oddziałów, brak konnicy.\n\n"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, Ash nazg thrakatulûk! agh burzum-ishi krimpatul." - Inskrypcja na Pierścieniu
{IMPERIAL_CAMPAIGN_TEUTONIC_ORDER_TITLE}Klany z Enedwaith
{IMPERIAL_CAMPAIGN_TEUTONIC_ORDER_DESCR}Przywódca: Mootlord Tremac\nNastępca: Wódz Harec\nStolica: Alcfud\n\n\n\nLokacja startowa:\nKlany zaczynają z małą ilością prowincji, a za ich naturalną ochronę granic służy rzeka Gwathló na północy, a na południu Góry Białe. Znajdują się na zachodnim wybrzeżu i jako jedyna frakcja mają prowicję, która nie graniczy z pozostałymi: Dol Vorn.\n\nSąsiedzi:\nBrak sojuszników sprawia, że trzeba uważać na każdego z sąsiadów, Dunlandczycy są raczej wrogo nastawieni, lecz jednocześnie izolują przed potęgą Isengardu i Rohanu. Gondor leży na południu, będą zaabsorbowani walką na wschodzie, ale ich intencje wobec Klanów są nieznane.\n\nPoczątkowa ekspansja:\nDo zdobycia jest kilka rebelianckich prowincji, dzięki którym ziemie Enedwaith zostaną złączone. Można również szybko zaatakować Dunland i doprowadzić do połączenia wszystkich ziemi Enedwaith'u.\n\nArmia:\nKlany opierają się przede wszystkim na zasadzkach i oddziałach oszczepników, które są najsilniejsze w całym Śródziemiu, większość oddziałów potrafi ukryć się wszędzie. Ich najlepsze oddziały są na poziomie średniej jakości jednostek pozostałych frakcji, więc nie mogą polegać na sile armii. Mają kilka ciekawych oddziałów, którym nie można odmówić odwagi i zawziętości np. Strażnicy z Enedwaith i Strażnicy Mootu.\n\nSłabości:\nKlany mają słabe oddziały, mało elitarnych jednostek i bardzo ograniczony rozwój osad. Mają kiepsko opancerzone jednostki i mogą stać się ofiarą napaści silniejszych od siebie sąsiadów.\n\n"Dosyć liczny barbarzyński lud żyjący głównie z polowań i rybołówstwa mieszkający między ujściami rzek Gwathló i Angren... plemiona "Dzikich Ludzi", rybaków i ptaszników, z wybrzeży Enedwaith, spokrewnieni w rasie i mowie z Drúedainami z Anórien." - Garść informacji o klanach
{IMPERIAL_CAMPAIGN_IRELAND_TITLE}Elfy z Lorien
{IMPERIAL_CAMPAIGN_IRELAND_DESCR}Przywódca: Lord Celeborn\nNastępca: Wysoki Opiekun Haldir\nStolica: Caras Galadhon\n\n\n\nLokacja startowa:\nLórien zaczyna z dwoma prowincjami, pokrytymi wspaniałym lasem, który służy jako ochrona i dobry punkt wyjścia do zasadzek. Ich ojczyzna leży między Górami Mglistymi, a rzeką Anduiną.\n\nSąsiedzi:\nOd zachodu graniczą z Orkami z G. Mglistych zaś na południu mieszkają pozostałości Entów. Lórien zaczyna grę bez sojuszników.\n\nPoczątkowa ekspansja:\nNiewielka ilość prowincji rebelii, głównie Fornrain i Harnrain na północy i południu. Poszerzenie granic z pewnością doprowadzi do wojny z Orkami.\n\nArmia:\nJak większość elfickich frakcji, Lórien posiada doskonałych łuczników oraz mieczników, jednakże ich ilość jest ograniczona.\n\nSłabości:\nLórien nie może budować zamków, mają ograniczoną rekrutację poza ziemią ojczystą oraz mało konnicy.\n\n"Wszystko, co tu [Frodo] widział, miało piękny kształt, tak ostro wyrzeźbiony, jakby go wprawdzie z góry obmyślono, lecz stworzono dopiero w chwili, kiedy hobbitowi otwarto oczy, a zarazem tak stary, jakby przetrwał od wieków. Znajome kolory, złoto, biel, błękit i zieleń, były tutaj tak świeże i tak wzruszały, jakby je po raz pierwszy w życiu zobaczył i musiał dla nich znaleźć nazwy nowe i cudowne. Nikt nie mógł tu nawet zimą tęsknić do lata i wiosny. Na niczym, co rosło na tej ziemi, nie dostrzegał znamion uwiądu, choroby czy skarlenia. Kraina Lorien nie znała skazy." - Wspaniałość Lórien
{IMPERIAL_CAMPAIGN_NORWAY_TITLE}Krasnoludy of Khazad-dûm
{IMPERIAL_CAMPAIGN_NORWAY_DESCR}Przywódca: Najwyższy Lord Balin\nNastępca: Brak\nStolica: Brak\n\n\n\nLokacja startowa:\nOkolice Ereboru.\n\nSąsiedzi:\nBrak.\n\nPoczątkowa ekspansja:\nKhazad-dûm.\n\nArmia:\nJak wszystkie krasnoludzkie frakcje, siła Balina to świetna ciężka piechota. Ich podstawowe oddziały są silniejsze niż innych frakcji, walczą długo i uparcie.\n\nSłabości:\nJak zwykle, Krasnoludy nie mają konnicy, posiadają nieliczne oddziały strzeleckie i wolno poruszające się oddziały. Na dodatek, jeśli zdobycie Morii się nie powiedzie, cała kampania zostaje przegrana.\n\n"Światło padało do wnętrza sali przez szeroki komin wycięty pod stropem w przeciwległej wschodniej ścianie; komin biegł ukośnie i w jego wylocie, gdzieś bardzo wysoko, dostrzegli mały kwadracik błękitnego nieba. Promień światła padał prosto na stół umieszczony pośrodku izby; był to lity podłużny blok, wzniesiony o dwie stopy nad podłogę, na nim zaś leżała duża płyta z białego kamienia. Na płycie głęboko ryte znaki runiczne układały się w taki napis: BALIN, SYN FUNDINA, WŁADCA MORII" - Tragiczny koniec ekspedycji Balina
{IMPERIAL_CAMPAIGN_SCOTLAND_TITLE}Królestwo Dali
{IMPERIAL_CAMPAIGN_SCOTLAND_DESCR}Przywódca: King Bain\nNastępca: Prince Brand\nStolica: Dale\n\n\n\nLokacja startowa:\nKrólestwo ma na początku 4 prowincje, w tym wspaniały Esgaroth i Dale. Wzdłuż ich ziem płynie rzeka Celduina, ogółem sytuacja startowa jest bardzo dobra. Jednakże istnieje ryzyko ataku Easterlingów z granic południowo - wschodnich.\n\nSąsiedzi:\nKrasnoludy z Ereboru, szlachetni sojusznicy Dali, są bardzo blisko na północ, gdzie piętrzy się ich wspaniała stolica. Dalej, na południu mieszkają ludzie z Dorwinionu, również sojusznicy. Na zachód od jeziora swoją siedzibę mają Elfy z Mrocznej Puszczy. Najbliższym wrogiem jest Rhun, który w przypadku skutecznej ekspansji może zagrozić Dali.\n\nPoczątkowa ekspansja:\nJest sporo prowincji do podbicia, głównie na południu (Rhovanion) i południowym wschodzie. Spora część Mrocznej Puszczy też jest gotowa do podbojów.\n\nArmia:\nDale ma różnej klasy jednostki, od drwali i chłopów poprzez dobre oddziały dystansowe i konnicę. W późniejszej rozgrywce maja do dyspozycji bardzo dobre oddziały.\n\nSłabości:\nNajwiększym problemem dla Dali jest bardzo silny Rhun, problemem są również słabe oddziały w początkowej fazie Wojny o Pierścień.\n\n"Ale wciąż walczy kompania łuczników, którzy strzegą swoich ziem. Ich przywódcą jest Bard, o ponurym głosie i ponurej twarzy, którego przyjaciele ... znają jego wartość i odwagę. Jest dalekim potomkiem Giriona, Lorda Dali, którego żona i dziecko uciekli Bystrą Rzeką od ruin dawno temu. ... Bard objął przywództwo [po ataku na miasto nad jeziorem], i przygotował wszystko jak chciał, ... miał ciężkie zadanie zarządzić ludźmi i poczynić odpowiednie przygotowania dla ich domostw. Prawdopodobnie większość z nich nie przeżyła zimy ... Lecz pomoc nadeszła szybko; Bard miał szybkich posłańców, których skierował do Króla Elfów Leśnych o pomoc." - Mądrość Barda i Losy Dali
{IMPERIAL_CAMPAIGN_FRANCE_TITLE}Isengardzkie Dominium
{IMPERIAL_CAMPAIGN_FRANCE_DESCR}Przywódca: Lord Saruman\nNastępca: Wódz Lurtz\nStolica: Isengard\n\n\n\n\n\nLokacja startowa:\nDominium rozpoczyna wyłącznie z Orthankiem i początkowo nie posiada żadnej innej prowincji. Isengard jest ściśnięty pomiędzy Górami Białymi i Mglistymi i nie ma zbyt szerokiego pola manewru.\n\nSąsiedzi:\nDunland, jedyny sojusznik, sąsiaduje od północnego zachodu i Rohan na wschodzie, który zaczyna jako neutralny, lecz już poznał się na zdradziectwie Sarumana.\n\nPoczątkowa ekspansja:\nJest do zdobycia kilka ziem w Enedwaith i Rohanie, które warto podbić.\n\nArmia:\nIsengard posiada doskonałą ciężką piechotę, w szczególności opancerzone Uruk-Hai, dobre oddziały uderzeniowe i bardzo słabe oddziały Snaga oraz nieliczną jazdę.\n\nSłabości:\nTylko jedna prowincja początkowa, silni sąsiedzi, z którymi wojna jest nieunikniona oraz bardzo mały wybór jazdy.\n\n"'Zdaje mi się, że zgaduję, do czego Saruman teraz dąży. Chce być Potęgą. Jemu w głowie metale i kółka, o żywe stworzenia wcale nie dba, chyba, że może posłużyć się nimi chwilowo. Dzisiaj to już jasne jak słońce, że Saruman jest nikczemnym zdrajcą. Zbratał się z najpodlejszym plemieniem, z orkami. Brm, hm... Ba, gorzej jeszcze: odmienił orków, zadał im jakiś niebezpieczny czar. Isengardczycy stali się bardzo podobni do ludzi, ale do złych, przewrotnych ludzi. Wszelkie złe stwory, które służą Wielkim Ciemnościom, poznaje się po tym, że nie mogą ścierpieć słońca. Ale orkowie Sarumana znoszą je, chociaż na pewno ze wstrętem. Ciekawe, jak on to zrobił? Czy Isengardczycy są ludźmi, których on w orków zaklął, czy też mieszańcami obu tych ras? Straszna byłaby to podłość Sarumana...'" - plany Sarumana
{IMPERIAL_CAMPAIGN_HRE_TITLE}Orkowie z Gór Mglistych
{IMPERIAL_CAMPAIGN_HRE_DESCR}Przywódca: High Chieftain Uglag\nNastępca: Chieftain Agorolg\nStolica: Goblin Town\n\n\n\nLokacja startowa:\nZaczynając w otoczoneniu Gór Mglistych, osady...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin