VW Polo [6N] Montaz klimatyzacji manualnej [1700zł].pdf

(1604 KB) Pobierz
[6n] Montaż klimatyzacji manualnej
Co potrzeba - jak widać na zdjęciu:
1 - chłodnica klimatyzacji
2 - nowa większa chłodnica silnika
3 - alternator z mocowaniem na nową łapę + pasek nowy (dla wersji klima + alternator pasek pasuje z
wersji alternator + wspomaganie - nie musi być założone wspomaganie)
4 - łapa do alternatora i sprężarki
5 - zawór
6 - napinacz z rolką
7 - sterownik wentylatorów - nie potrzeba ale jak jest to bdb (można użyć 3 przekaźniki jak w
manualu do Seata)
8 - osuszacz
9 - kanały powietrzne + nagrzewnica + parownik klimatyzacji z panelem regulacyjnym
10 - sprężarka
11 – przewody
Osuszacz - jeśli jest on odkręcony to wytrzyma max 15 minut potem jest do wyrzucenia otwory w nim
muszą być zasklepione lub jeśli są wkręcone przewody to one muszą być zatkane, bo inaczej wchłonie
wilgoć z powietrza i idzie do kosza jak mój, bo tego nie wiedziałem a kupiłem już otwarty (cena
nowego 100 - 500zł + przewód jak sie nie da odkręcić i się go zmasakruje)
Pracę można zacząć od wewnątrz, nawet trzeba.
Do wymiany kanałów powietrznych trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą. Wyciąć dwa otwory
- na odpływ skroplin mniejszy na dole i na rurki z parownika. Nie trzeba wymieniać całości razem z
nagrzewnicą, można wymienić tylko pół tą z parownikiem dzięki czemu jest trochę mniej pracy i nie
trzeba spuszczać płynu chłodniczego, 2 połówki połączone są 6 spinkami wystarczy rozpiąć.
Niemiła niespodzianka spotka nas przy próbie zamontowania schowka, klima zajmuje prawie całe
miejsce i albo trzeba skrócić schowek albo zmienić - ja skróciłem sporo a i tak wszedł na styk.
Żeby wyjąć oryginalną chłodnicę wystarczy zdemontować tyle.
Ale niestety by założyć nową + klimatyzacji trzeba rozebrać najlepiej tyle i od razu mamy wspaniały
dostęp do montowania alternatora i sprężarki - polecam, bo jest idealnie, a dużo więcej rozbierać nie
trzeba.
Obie połączone chłodnice i reszta części.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin