ćw. pioniz.język.doc

(3 KB) Pobierz

Ćwiczenia pionizujące język – gimnastyka dla języka

1.              Wesoły konik – kląskanie (ważne jest aby buzia była otwarta)

2.              Samochód na parkingu –  język udaje, że jest samochodem, który może zaparkować

3.              tylko w jednym specjalnym miejscu: na wałku dziąsłowym. (Jeśli dziecko nie może trafić

4.              językiem na wałek dziąsłowy, to wskazujemy dotykając palcem, tłumaczymy, że na górce, za górnymi ząbkami. Ważne aby buzia była otwarta)

5.              Ciekawski język – język chce dotknąć

6.              do nosa, dotyka górnej wargi i górnych zębów – naprzemiennie, następnie zagląda do gardła

(kilkakrotnie powtarzamy to ćwiczenie)

8.              Liczenie górnych ząbków – czubek języka dotyka po kolei wszystkich ząbków na górze (ważne aby buzia była otwarta)

9.              Muchomorek – rysujemy kropki czubkiem języka na podniebieniu

10.              Śrubokręt – język jest śrubokrętem, który wkręca śrubkę do sufitu w buzi

11.              Język alpinista – język wspina się coraz wyżej- od górnych ząbków w kierunku gardła

12.              Schody – pierwszy schodek jest tuż za zębami, drugi na wałku dziąsłowym, trzeci na podniebieniu

13.              Pędzelek – język maluje sufit w buzi (podniebienie)

14.              Piłka – język udaje piłkę, odbija się od podłogi i od sufitu (od dna jamy ustnej i od podniebienia)

15.              Łopatka – wyjmujemy język z buzi starając się aby kształtem przypominał łopatkę, podnosimy jego brzegi, w środku tworzy się zagłębienie

16.              Młotek – szybkie uderzanie czubkiem języka w wałek dziąsłowy – buzia otwarta (język udaje młotek, który wbija gwoździa)

 Ćwiczenia pionizujące język – smaczna gimnastyka dla języka

 1.              Przytrzymywanie czubkiem języka na wałku dziąsłowym, ssanie np. cukierka pudrowego, posypki do ciasta itp. (buzia otwarta)

2.              Odklejanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego np.: chrupka, opłatka, wafelka, czekolady

3.              Lizanie loda, lizaka tak aby język przemieszczał się z dołu do góry, natomiast lizak ma być4.              nieruchomo

5.              Oblizywanie talerzyka np.: smarujemy talerzyk nutellą, miodem itp., dziecko ma oblizać6.              talerzyk kierując językiem z dołu do góry

7.              Oblizywanie górnej wargi - smarujemy górną wargę np.: nutellą, dżemem, miodem, jogurtem, zadaniem dziecka jest dokładne oblizanie górnej wargi

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin