silnik HDI lokalizacja i usuwanie usterek DW10BTED4_pl.pdf

(2029 KB) Pobierz
dokumentacja posprzedaŜna
Układ Wtryskowy Diesel
Zgodność
Podręcznik opisuje:
System:
Silnik:
Samochody:
Siemens PCR2 DW10 BTED4
PSA DW10 BTED4
T5 (307), D2 (407)
PCR 2 DW10 BTED4 / PSA 05/2003
1
Spis treści
Zgodność
Spis treści
Sposoby prezentacji
1
2
5
A
Opis układu wtrysku oleju napędowego PCR 2
1.
2
3
Zespół układu wtryskowego PCR
1.1
Informacje na temat systemu PCR
7
7
7
Ograniczenia układu zasilania w paliwo
Elementy składowe układu wtryskowego
3.1
3.2
3.3
3.4
3.5
3.6
3.7
3.8
Wtryskiwacze
Pompa Common Rail Diesel (DCP)
Regulator przepływu (VCV)
Regulator ciśnienia (PCV)
Przewody wysokiego ciśnienia
Kolektor
11
15
15
21
27
31
35
37
39
41
Czujnik wysokiego ciśnienia
Kalkulator silnika (ECU)
B
Diagnostyka
1.
Parametry układu oraz tryby działania
1.1
Typowe wartości dla róŜnych trybów działania
1.2
Zachowanie podczas typowego rozruchu
47
47
47
55
2.
Plan poszukiwania usterek
2.1
2.2
2.3
2.4
2.5
59
Kontrolka MIL nie zapala się dla cl. 15
59
Kontrolka MIL zapala się przy pracującym silniku
60
Nie moŜna uruchomić silnika
61
Nieprawidłowe uruchamianie się silnika
64
Nieprawidłowe zachowanie się podczas rozruchu na zimno (szczególnie
w niskiej temperaturze)
66
2.6
Nie moŜna wyłączyć silnika
67
2.7
Silnik gaśnie
68
2.8
Zbyt wysokie obroty biegu jałowego silnika
70
2.9
Zbyt niskie / nierówne obroty biegu jałowego silnika
71
2.10 Brak lub słabe przyspieszenie samochodu obroty silnika nie wzrastają 73
2.11 Wibracje podczas stałej prędkości jazdy
75
2.12 Samochód przyspiesza samoczynnie
77
2.13 Samochód nie zwalnia (brak hamowania silnikiem)
78
2.14 Szarpanie pojazdu, silnik na biegu jałowym przy
79
włączonym biegu
2.15 Zbyt niska wydajność
80
2.16 Zbyt duŜa wydajność
83
PCR 2 DW10 BTED4 / PSA 05/2003
2
2.17
2.18
2.19
2.20
2.21
2.22
2.23
2.24
2.25
2.26
Szarpanie podczas przyspieszania lub zwalniania
Samochód gwałtownie przyspiesza, silnik na biegu jałowym
i po zwolnieniu hamulca
Silnik dymi w fazie rozruchu
Silnik dymi / dym koloru niebieskiego
Silnik dymi w trakcie jazdy w terenie górzystym
Silnik dymi na biało, szczególnie w fazie rozruchu
Zbyt duŜe zuŜycie paliwa
Stukanie silnika
Silnik nagrzewa się zbyt mocno
Silnik nie spełnia wymagań dotyczących emisji spalin
84
85
86
87
89
90
91
93
94
95
3
4
Lista kodów błędów
Procedury kontroli
4.1
Zasady naprawy układu oleju napędowego
4.1.1
4.1.2
4.1.3
Zalecenia
Bezpieczeństwo w trakcie napraw
Uwagi dotyczące wymiany części, oraz etapów naprawy
97
117
117
117
117
119
4.2
4.3
Kontrola układu niskiego ciśnienia
4.2.1 Kontrola
układu
zasilania
4.2.2
4.3.1
4.3.2
4.3.3
Kontrola wewnętrznej pompy zasilania paliwem (ITP)
Kontrola PCV
Kontrola pompy wysokiego ciśnienia (HPP) oraz VCV
Kontrola
układu
wysokiego ciśnienia Kolektora
DuŜy wyciek z wtryskiwaczy / wtryskiwacze otwarte
Błędna ilość wtryśniętego paliwa
123
123
124
Kontrola systemu wysokiego ciśnienia
125
125
129
133
4.4
4.5
Kontrola wtryskiwaczy
4.4.1
4.4.2
141
141
145
Kontrola kalkulatora silnika (ECU)
149
5
Przyrządy diagnostyczne
5.1
5.2
Wartości zapisane razem z błędem
Pomiar parametrów z przyrządu diagnostycznego
153
153
155
C
Naprawy
1.
Zasady naprawy obwodu oleju napędowego
1.1
1.2
1.3
Zalecenia
Bezpieczeństwo w trakcie napraw
Uwagi dotyczące wymiany części, oraz etapów naprawy
159
159
159
159
161
2.
Czyszczenie przewodów wysokiego ciśnienia
2.1
2.2
2.3
Narzędzia
Prace przygotowawcze
Etapy postępowania
165
165
165
165
PCR 2 DW10 BTED4 / PSA 05/2003
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin