Turner J. - Jak zarabiać w mediach społecznościowych. Rozwijaj firmę dzięki nowoczesnym narzędziom marketingowym.pdf

(44297 KB) Pobierz
Wykorzystaj potencjał drzemiący w serwisach społecznościowych!
JAK ZARABIAĆ
W MEDIACH
SPOŁECZNOŚCIOWYCH?
Rozwijaj firmę dzięki
nowoczesnym narzędziom marketingowym
Jamie Turner
W ydanie II
Reshma Shah
O n e PWR
o K'
Spis treści
W p ro w a d z e n ie .......................................................................................
P o c z ą tk i......................................................................................................
Przypisy ......................................................................................................
Ew olucja m a rk e tin g u ..........................................................................
Historia m arketingu................................................................................
Media społecznościowe dojrzewają ....................................................
Przypisy ......................................................................................................
S trategiczne myślenie o m ediach sp o łeczn o ścio w y ch ........
Ćwiczenie, które naszym zdaniem powinieneś w y ko n ać............
Media społecznościowe — czym to się j e ..........................................
Najważniejsze serwisy społecznościowe............................................
Inne platformy mediów społecznościowych,
o których warto w iedzieć........................................................................
Modele social media stosowane przez firmy z listy Fortune 500
Przypisy ......................................................................................................
Język m ediów sp o łeczn o ścio w y ch ................................................
Słownictwo charakterystyczne dla mediów społecznościowych
Cykl życia w mediach społecznościow ych.......................................
Uruchamianie kampanii w social m e d ia ...........................................
Klient na całe życie ..................................................................................
Podw aliny su k ce su ...............................................................................
Pomiary tego, co ważne ..........................................................................
Zagrożenia związane z kampanią w social m e d ia ..........................
Media społecznościowe — nic za darmo .........................................
17
21
.30
31
.35
.37
.40
41
.44
.45
. 45
. 47
.49
. 50
51
.51
.52
.53
.56
59
.60
.63
.65
10
Spis treści
Rozdział 6 .
D laczego Twoja pierw sza kam p ania w social m edia
się nie pow iodła? ...........................................................................................67
Przypisy ............................................................................................................... 72
Rozdział 7 .
K ierow anie r o z m o w ą ...................................................................................73
Aktywny udział w rozmowie ....................................................................... 75
Wykorzystanie systemu i-Cubed do zarządzania rozmowami w sieci ... 78
Przypisy ............................................................................................................... 80
Rozdział 8.
Social m edia to nie tylko Facebook, LinkedIn,
Google+ czy T w itte r.................................................................................... 81
Narzędzia społecznościowe pomocne w networkingu,
promowaniu i udostępnianiu ...................................................................... 83
Z czego i kiedy korzystać................................................................................85
Rozdział 9.
E -m ail i au tom aty zacja m arketingu — koło się zam yka ........... 89
Ostatnia prosta ................................................................................................. 90
Marketing e-mailowy i automatyzacja marketingu
jako narzędzia domykania p ę tli....................................................................94
Przypisy ............................................................................................................... 98
Rozdział 10. Zastosow anie p latform netw orkingow ych
do zwiększania przych od ów ze sp rz e d a ż y ........................................ 99
Kto korzysta z social m ed ia ?....................................................................... 100
Do d zieła!.......................................................................................................... 102
Przypisy..............................................................................................................105
R ozdział 11. Z astosow anie p latform ułatw iających p rom ocję
do zwiększania przych od ów ze sp rz e d a ż y ......................................107
Rozdział 12. Z astosow anie p latform um ożliw iających udostępnianie
tre ści do zw iększania przychodów ze s p rz e d a ż y ......................... 115
Wskazówki rozruchowe dla platform umożliwiających
udostępnianie treści ...................................................................................... 120
R ozdział 13. Społecznościow o czy m obilnie?
N ie. Społecznościow o i m o b iln ie ........................................................ 123
Przypisy..............................................................................................................133
R ozdział 14. Integrow anie m ediów społecznościow ych
z ogólnym p lanem m ark e tin g o w y m ..................................................135
Nastanie zintegrowanej komunikacji marketingowej ........................137
Nowy świat m arketingu................................................................................139
Integracja kompanii prowadzonej w social m e d ia .............................. 141
Spis treści
11
A naliza konkurencyjna w p ra k ty c e ....................................
Analiza konkurencyjna na potrzeby własnej fir m y .............
Analiza konkurencyjna w social m e d ia ...................................
A naliza sytuacji w ew n ę trz n e j................................................
Analiza sytuacji wewnętrznej w praktyce ...............................
Analiza SW O T ................................................................................
Dokąd dalej? .....................................................................................
Przypisy ..............................................................................................
Z n ajom ość procesu m yślowego klienta ...........................
Proces podejmowania decyzji przez k lien tó w .......................
Podejmowanie decyzji wtedy, gdy jest to naprawdę ważne
Oddziaływanie mediów społecznościowych
na podejmowane decyzje ..............................................................
Przypisy ..............................................................................................
W yzn aczanie najważniejszych celów
i podstaw ow ych s tr a t e g i i .........................................................
Nie ograniczaj się do wywoływania działania
— wywołaj reakcję łańcuchow ą..................................................
Jak wyznaczać cele, które przełożą się na w yniki..................
Sprzedać produkt ............................................................................
Oddziaływanie na zachowania ludzi .........................................
Opracowywanie własnej strategii obecności w mediach
społeczno ściowych .........................................................................
Przypisy ..............................................................................................
U zgadnianie strategii obecności
w m ediach społecznościow ych z istotą m a r k i ................
Istota istoty m a rk i...........................................................................
Uzgadnianie podejmowanych działań z marką ....................
Dobry, zły i b rzy d k i........................................................................
Przypisy ..............................................................................................
P om iary efektywności kam panii
w m ediach społecznościow ych ..............................................
Wyznaczanie celów kampanii .....................................................
Siedem grzechów głównych pomiarów w social m e d ia .....
Segmentacja pomiarów w mediach społecznościowych
na kategorie ......................................................................................
143
.143
.145
151
.152
.153
.155
.156
157
.158
.160
.162
.165
167
.168
.169
.170
.171
.173
.175
177
.178
.180
.181
.183
185
.186
.187
.189
12
Spis treści
Rozdział 2 1 .
P om iary danych ilościow ych ............................................................... 193
Pomiary ruchu generowanego na własnej stronie internetowej .... 193
Pomiar ruchu generowanego na stronach konkurentów .................. 195
Pomiary ruchu generowanego we własnych kanałach
społecznościow ych.........................................................................................196
Pomiary wzmianek na różnych platformach ........................................ 197
Inne wskaźniki ilościow e..............................................................................198
Przypisy ............................................................................................................ 200
Rozdział 2 2 .
P om iary danych jak ościo w y ch ............................................................ 2C1
Tworzenie własnej an k iety ..........................................................................203
Przysłuchiwanie się rozmowom prowadzonym w sieci ....................204
Błędy związane z pomiarami jakościowymi, których warto unikać ...207
R ozdział 23 .
W social m edia wszystkie d rogi
pow inny prow adzić do RO I ................................................................. 2C9
Wykorzystanie mediów społecznościowych
w celu zatrzymywania klientów ................................................................ 210
Znajdowanie potencjalnych klientów
w mediach społecznościow ych.................................................................. 212
Konwertowanie potencjalnych klientów ................................................214
Monitorowanie zwrotu z inwestycji w media społecznościowe......214
W n io sk i............................................................................................................. 216
Rozdział 2 4 .
G w arantow anie bezproblem ow ego przebiegu kam panii
w social m edia ............................................................................................. 21 9
Pięć podstawowych wartości w zachowaniu
w mediach społecznościow ych.................................................................. 220
17 zasad postępowania w mediach społecznościowych
dla przedsiębiorstw ....................................................................................... 221
Im szybciej ustalisz te reguły, tym lepiej ................................................ 223
Rozdział 2 5 .
Szczegółowy plan działania w m ediach społecznościowych ... 22 5
Jak zarabiać w mediach społecznościow ych..........................................230
Zgłoś jeśli naruszono regulamin