Gwiazdka rogatego boga.txt

(37 KB) Pobierz
GWIAZDKA ROGATEGO BOGA

 

Ludziom podobne marionetki

Co gwarzš cichy tworzšc szum

Wród cišgłej snujš się podniety

Nieszczęsnych lalek rojny tłum
 

Alan Edgar Poe Robak Zdobywca

 

 

Poniższy scenariusz,  stanowišcy odpowied na ogłoszony przez Karczmarza konkurs wišteczny, bazuje na motywach powieci Pinokio Carlo Collodiego oraz kilku wybranych elementach przygody Ravenloft: The Created autorstwa Johna W. Mangruma. Postacie małych golemów - ożywionych, obdarzonych wiadomociš, demonicznych figurynek pojawiajš się także w wielu innych opowiadaniach i filmach grozy.

Zabójcze marionetki z Barbarelli Rogera Vadima, pozytronowy mi  morderca z noweli Konrada Fijałkowskiego, demoniczna Laleczka Chucky czy wreszcie groni komandosi z filmu Small Soldiers stanowiš doskonały przykład spełnionych projekcji dziecięcych lęków o czyhajšcych na nasze życie zabawkach.

Mam nadzieję że osadzenie przygody w nietypowym  gwiazdkowym szafarzu i  pojawienie się zabójczych zabawek jako antagonistów drużyny, stanowić będzie miłš odmianę dla mistrzów gry oraz graczy uwikłanych zazwyczaj w niekończšce się jesienne zmagania z orkami i zwierzoludmi

UWAGA!

Ze względu na koniecznoć przepisania scenariusza z nonika analogowego - czyli mojego notatnika, przeredagowania fragmentów oraz uzupełnienia o klimatyczne obrazki, publikowana poniżej przygoda jest jeszcze niekompletna. Proszę cierpliwie czekać na aktualizację!

ZARYS SCENARIUSZA

W małym tileańskim miasteczku Pinoccino u podnóża Gór Apuccini, w podziemiach tutejszej manufaktury lalek i zabawek mechanicznych, znajduje się tajna placówka badawcza i montownia nowych szpiegowskich golemów klanu Skryre. Eksperymentalnš fabrykš produkujšcš te miercionone konstrukty kieruje skaveński agent  genialny inżynier i wynalazca Leonardo de Geppetto, zmuszony do współpracy pod grobš mierci porwanego przez szczuroludzi synka.

Na swoje nieszczęcie gracze docierajš do Pinoccino w tym samym dniu, w którym rezydenci klanu  szalony Spaczmechanik Trrinker i Szary Prorok Grinch Czerwonos wydajš rozkaz przetestowania golemów w warunkach polowych a co za tym idzie - pacyfikacji całego miasteczka

Urokliwe Pinoccino staje się dla zaskoczonych bohaterów arenš miertelnych zmagań z ożywionymi zabawkami i hordš skavenów a radosne obchody zimowego więta Nocy Zielonego Drzewka zmieniajš się w desperackš walkę o przetrwanie

Nasza drużyna herosów nie może jednak wykorzystać w tym starciu wszystkich swych sił i zdolnoci, gdyż za sprawš prototypowej skaveńskiej broni zwanej Reduktorem Spaczeniowym została również tuż po wybuchu walk ulicznych zminiaturyzowana do wielkoci dziecięcych pacynek.

Czy uda im się pokonać wrogie karionetki i skaveńskš Ogrogodzillę, przetrwać ten koszmar i powrócić do dawnej postaci? Czy ROZMIAR będzie miał znaczenie? ;)

KARIONETKI

Karionetki to niewielkie mechaniczne golemy powołane do życia dzięki geniuszowi tileańskiego wynalazcy Leonardo de Geppetto oraz skaveńskiej technologii spaczeniowej opracowanej przez szalonych inżynierów klanu Skryre. Karionetki zaprojektowano tak, aby wyglšdem i rozmiarem przypominały zwykłe dziecięce zabawki. Elementy  mierciononych kukiełek wykonano z malowanego drewna lub metalu połšczonych skomplikowanym systemem kółek zębatych, zapadni i cięgien wykonanych z prawdziwie mistrzowskš precyzjš.

ródłem mocy każdej figurynki, jest znajdujšcy się w korpusie golema miniaturowy generator zasilany okruchem rafinowanego spaczenia. Ziarnko dziwogłazu wypełnia karionetki energiš witalnš, wprowadzajšc je w ruch i nadajšc pozory życia. To włanie zastosowanie spaczenia zwróciło uwagę skavenów na eksperymenty Geppetto i porednio przyczyniło się do tragedii jego rodziny. Kukiełki uruchamiane sš za pomocš specjalnego klucza do sprężyny mechanizmu zegarowego lub zdalnie za sprawš silnego impulsu magicznego który aktywuje i deaktywuje golemy.

Podstawowym zadaniem karionetek jest infiltracja skupisk ludzkich oraz dokonywanie skrytobójczych ataków na wyznaczone przez skaveńskich nadzorców cele. Niewielkie rozmiary i nadnaturalna zwinnoć karionetek pozwalajš im na swobodne pokonywanie stromych cian, poruszanie się wšskimi tunelami kanałowymi i rynnami czy przelizgiwanie się pomiędzy kratami okiennymi lub szczeblami ogrodzeń (odzwierciedlajš to ich umiejętnoci: wspinaczka, akrobatyka, szybki refleks, ukrywanie się w miecie itp.).

Wyglšd małych golemów także zwiększa ich szanse na dotarcie do trudno dostępnych lub zatłoczonych miejsc - widok leżšcej na ziemi bšd meblach zabawki nie wzbudza zwykle niepokoju strażników czy przypadkowych przechodniów. Zabawka nie sprowokuje też histerycznych pisków kobiet lub ataku domowych zwierzšt jak dzieje się często w przypadku tresowanych do misji szpiegowskich, paskudnych szczurów

Małe golemy uzbrojone sš zazwyczaj w proporcjonalnš do ich rozmiarów broń ręcznš  noże, sztylety, brzytwy, szpikulce do lodu lub druty do szycia. Niektóre  większe modele zostały jednak wyposażone w specjalnš broń zaprojektowanš przez szalonych skaveńskich inżynierów. Jednym z takich eksperymentalnych gadgetów jest Reduktor Spaczeniowy  miniaturowy miotacz ładunków energii mutacyjnej powodujšcej natychmiastowe skarlenie wszelkich żywych przeciwników. (W podobny sposób działa zaklęcie mutacyjne Zanik Ciała). Redukcja wagi i wymiaru zależy od osobistej odpornoci ofiary, ale zwykle powoduje utratę ok. 70% substancji cielesnej. Strzał z reduktora spaczeniowego może zatem przemienić rosłego mężczyznę w 30 centymetrowej wielkoci liliputa! Oczywicie jak każde urzšdzenie bazujšce na spacztechnologii Reduktor jest niezwykle awaryjnš broniš a jego usterka może spowodować niekontrolowany wybuch o sile zbliżonej do eksplozji baryłki z prochem.

Karionetki z uwagi na swojš mechanicznš proweniencję sš całkowicie odporne na działanie trucizn, jadów, szkodliwych gazów a także zaklęć oddziałujšcych na umysł. Konstrukcja golemów wykazuje się jednak dla odmiany niskš wytrzymałociš na ogień, bliskie eksplozje, wyładowania elektryczne oraz żršce płyny. 

Skaveńskie terminatory wykazujš jeszcze jednš słaboć. Majšc w pamięci ukochanego synka, dręczony wyrzutami sumienia Geppetto, tworzšc swoje golemy, zadbał o to, aby pomimo morderczych talentów żaden z nich nie skrzywdził małego dziecka. Specjalny detektor technomagiczny identyfikuje emanacje dziecięcych umysłów i uruchamia blokadę motorycznš karionetek. Oczywicie modyfikację tš posiadajš jedynie prototypowe automatony skonstruowane przez samego tileańczyka, nie za modele które klan Skryre wprowadził w póniejszym czasie do masowej produkcji. Dzieciobójstwo dla pragmatycznych skavenów jest jednak ostatecznociš, gdyż dużo większš korzyć uzyskujš zaprzęgajšc ludzkie młode do niewolniczej pracy albo sprzedajšc do przerażajšcych eksperymentów ciałotworzenia klanu Moulder.

PINOCCINO

Pinoccino to małe, bogate miasteczko położone przy starym trakcie handlowym z Mirigliano do Wolfenburga i Talabheim. Po zniszczeniu Wolfenburga i klęsce nieurodzaju jaka nastšpiła po inwazji Archaona, szlak stracił nieco na znaczeniu, ale samo Pinoccino w dalszym cišgu imponuje ozdobnymi fasadami piętrowych kamienic i zachwyca urokiem owietlonych latarniami, brukowanych uliczek. Takie włanie objawia się oczom zdšżajšcych ku niemu bohaterów.

Ukryta pod puchowš, białš pierzynš bajkowa domena  wyzierajšca spoza obronnych murów, baniowa sceneria przyprószonych niegiem strzelistych dachów kamienic i wištyń, rozwietlona złocistymi promieniami słońca, które włanie wychynęło zza szarych zimowych chmur. Drużyna przybywa do tego czarownego miejsca akurat w wigilię więta Nocy Zielonego Drzewka majšc nadzieję na sutš kolację i wypoczynek po trudach podróży w gocinie u mieszkajšcego tu wraz z rodzinš dawnego towarzysza wędrówek Zygfryda Holbaina.

Zimowa Noc Zielonego Drzewka to prastare więto obchodzone niegdy przez wyznawców Starej Wiary. Korzenie tego więta sięgajš dawnych druidzkich rytuałów zwišzanych z kultem Rhyi i Taala, jednak obecnie uroczystoci te przetrwały jedynie jako element tileańskiego folkloru. W ostatnim dniu zimowego miesišca mithrful w domach tileańczyków, na wiejskich placach i miejskich rynkach stawia się specjalnie ozdobione, przystrojone wiecidełkami i barwnymi wstšżkami choinki. Zgodnie z tradycjš odbywajš się wówczas liczne festyny, pokazy sztucznych ogni, grupowe występy bardów i chórów wištynnych za dzieci otrzymujš w wištecznym podarunku łakocie i zabawki.

Wjeżdżajšc w obręb miejskich murów bohaterowie natychmiast poddajš się panujšcemu w Pinoccino wištecznemu nastrojowi. Fasady domów zdobiš girlandy z gałšzek jedliny, szyszek i ozdobnych słomianych plecionek. Na drzwiach domostw wiszš stroiki i horfangi z malutkimi dzwonkami. Przez oszronione, witrażowe okna w kamienicach zamożnych mieszczan widać skrzšce się kolorowymi wieczkami i bogato przystrojone choinki. Główne ulice rozwietlajš zwieszajšce się sponad bram i z naroży budynków latarnie. Miasteczko wręcz emanuje radosnš, wištecznš atmosferš.

Porodku głównego rynku, naprzeciw gmachu ratusza wznosi się piękna, ozdobiona barwnymi wstšżkami i bombkami z tileańskiego szkła, wielka choinka. Wokół niej bawi się beztrosko gromadka dzieci. Kilka dziewczynek w kolorowych czapkach z pomponami lepi kolejne bałwany ozdabiajšc lodowe kukły oczami z węgielków i nosami z patyków i starych marchewek. Inna grupka goni uciekajšcego wokół choinki psiaka trzymajšcego w pysku jakš kukiełkę  zapewne porwanš maluchom zabawkę. Paru urwisów  o zaczerwienionych od mrozu buziach obrzuca się ze miechem nieżkami

Bęc! Rzucona przez jednego z chłopców nieżna kulka trafia którego z bohaterów w ucho! Brzdęk! Drugi pocisk stršca hełm lub czapkę z głowy kolejnego Malcy miejš się głono, po czym z...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin