Junkers Ju-86E 1937.pdf

(5179 KB) Pobierz
NIEMCY
Technika lotnicza
BROŃ
1937
Średni samolot bombowy
Junkers Ju-86E
Dane taktyczno-techniczne
Junkers Ju-86E. Typ:
średni samolot bombowy.
Roz-
piętość:
22,50 m.
Długość:
17,86 m.
Wysokość:
4,70 m.
Powierzchnia nośna:
82,00 m
2
.
Rozstaw kół podwozia:
3,40 m.
Masa własna:
5890 kg.
Masa
startowa:
8200 kg.
Napęd:
dwa
silniki BMW 132F dziewięciocy-
lindrowe, gwiazdowe, chłodzone powietrzem, każdy o mocy startowej 596 kW (810 KM) a mocy maksymalnej 478 kW
(650 KM ) na wysokości 4500 m.
Zapas paliwa:
1140 l.
Prędkość maksymalna:
360 km/h.
Prędkość przelotowa:
315
km/h.
Prędkość wznoszenia:
176 km/h.
Pułap:
7500 m.
Zasięg:
1350 km.
Zasięg bojowy z maksymalnym ładunkiem
bomb:
438 km.
Prędkość lądowania:
104 km/h.
Uzbrojenie:
3 karabiny maszynowe Rheinmetall-Borsig MG 15 kalibru
7,92 mm z zapasem 2100 sztuk nabojów, bomby do 1000 kg.
Załoga:
4 osoby (pilot, nawigator, radiotelegrafista-
bombardier, strzelec pokładowy).
Ze względu na odnotowane
problemy z silnikami wysokopręż-
nymi napędzającymi Ju-86, na sa-
molocie postanowiono zabudować
silniki benzynowe. W celach badaw-
czych na Ju-86V-8 zabudowano
gwiazdowe silniki Pratt & Whitney
Hornet S1E-G, a na Ju-86V-9 ich
licencyjną odmianę w postaci BMW
132F o mocy startowej 810 KM i
trwałej 650 KM.
Dla Luftwaffe nie budowano
nowych Ju-86E, ale począwszy od
połowy
1938
roku ponad 400 samo-
lotów Ju-86A/D zostało prze-
budowanych w zakładach Jun-
kers i ATG na wersję Ju-86E.
Samoloty oznaczone Ju-86E-1
otrzymały silniki BMW 132F o
mocy maksymalnej w czasie 5
minut przy 2250 obrotów na
minutę 810 KM. Do napędu
później przebudowanych ma-
szyn, które oznaczono Ju-86E-
2, zastosowano udoskonalone
silniki BMW 132N o mocy mak-
symalnej w czasie 5 minut przy
2350 obrotów na minutę - 865
KM i mocy startowej przy 2400
obrotów na minutę w czasie 1
minuty - 910 KM. Większość z przebudowanych samolotów trafiła do szkół lotniczych, dodatkowo więc część z nich prze-
budowano na dwustery.
2
Testy wykonano w Rechlinie
w
kwietniu
i w
maju 1937
roku. Pró-
by wykazały, że bombowiec ma nieco
wyższe osiągi niż Ju-86D-1. Dlatego
też Ju-86E był od początku traktowa-
ny jako typ przejściowy, a nie docelo-
wy. Zresztą zakłady w Dessau przy-
gotowywały się do licencyjnej produk-
cji He-111.
19 września 1938
r. Luftwaffe
dysponowała
159
Ju-86A/D,
43
Ju-
86E oraz
33
Ju-86G. Na
dzień 1 ma-
ja 1940
r. na stanie było
159
(z tego
69 w naprawach) Ju-86A/D i
297
(z
tego 36 w naprawach) Ju-86E. Jesz-
cze w
styczniu 1944
r. Luftwaffe
dysponowała
288
egzemplarzami Ju-
86E, spośród których 193 znajdowały
się w szkołach lotniczych. We wrze-
śniu całkowita liczba posiadanych Ju-
86E spadła do 143 egzemplarzy. W 1944 r. 12 sztuk Ju-86E przekazano Rumunii.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin