magellan.pdf

(2541 KB) Pobierz
Zasady gry
Śladami Magellana
Z Sewilli wyrusza kolejna wyprawa mająca na celu
sprawdzenie, czy statki Magellana naprawdę
opłynęły świat dookoła. Jednocześnie rusza kilka
okrętów a kapitan każdego z nich koniecznie chce być
pierwszym, który o tym zaświadczy.
Do rozgrywki potrzebna będzie jedna zwykła kostka. Na początku gry dzielimy karty
na niebieski oraz pomarańczowy stos i odwracamy napisami do dołu. Potem każdy z
graczy ustawia swój pionek na polu
Sewilla
– stąd też wyruszał Magellan.
Następnie gracze na zmianę przesuwają swoje pionki zgodnie ze wskazaniami kostki
w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
1 -
niesprzyjający wiatr.
Statek traci kolejkę.
2 -
flauta.
Statek traci kolejkę.
3 lub 4 -
zwykły wiatr.
Statek porusza się o 1 pole.
5 -
pomyślny wiatr.
Statek porusza się o 2 pola.
6 -
coś dziwnego.
Weź niebieską kartę.
Każdy może zakończyć ruch (nawet jeśli mógłby się poruszyć o więcej pól) na
pomarańczowym polu. W tym miejscu statek rzuca kotwicę (Magellan też tu stawał
lub uważał to miejsce za ważne do nawigacji). Zatrzymanie się na pomarańczowym
polu oznacza również, że gracz musi wziąć pomarańczową kartę i wykonać zapisane
na niej polecenie. Gracz może w następnej kolejce wyruszyć na morze lub pozostać
dalej na pomarańczowym polu i losować kolejną pomarańczową kartę.
Jeśli polecenie na karcie każe opuścić to pole to gracz musi je wykonać.
Jeśli niebieska lub pomarańczowa karta jest oznaczona jako
Dowód
to gracz ją
zatrzymuje. Jeśli nie, to wykonuje zapisane na niej polecenie i odkłada na spód
odpowiedniego stosu.
Wygrywa gracz, który pierwszy powróci do Sewilli z przynajmniej 1
Dowodem
na
potwierdzenie opowieści Magellana. 3 dowody są dostępne na niebieskich kartach
a 3 na pomarańczowych. Jeśli gracz dopłynie do Sewilli oraz nie ma
Dowodu
to kończy grę bez wygranej i musi czekać na innego gracza, który dopłynie
przynajmniej z 1
Dowodem.
Przyjemnej gry życzą:
Przy tworzeniu gry użyto informacji z Wikipedii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ferdynand_Magellan
gdzie były dostępne na
licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach,
grafika - autor:Maialisa, źródło: pixabay.com/pl/drewno-drewniane-znaki-zestaw-1405181/
awersy kart
Pomyślny wiatr.
Płyń od razu do
najbliższego
kotwicowiska
lub portu
(do pomarańczowego
koła).
Przeciwny wiatr.
Cofnij się o 1 pole.
Pomyślny wiatr.
Płyń jeszcze
jedno pole
do przodu.
Zobaczyłeś
Obłoki Magellana
gwiazdy niewidziane
wcześniej
w Europie.
Dowód
Zobaczyłeś
Krzyż Południa
gwiazdy niewidziane
wcześniej
w Europie.
Dowód
Twój rejs wskazuje,
że
Ziemia jest
większa
niż się
wcześniej wydawało.
Dowód
Zabrałeś na pokład
Wielbłąda bez garbu
Teraz znamy go jako
lamę lub alpakę.
Dowód
Zgubiłeś
1 dzień.
Teraz świat ma linię
zmiany daty, aby
tego uniknąć.
Dowód
Zabrałeś na pokład
Czarną gęś bez piór
,
czyli pingwina
nieznanego wcześniej
w Europie
Spotykasz
Europejskiego
badacza.
Weź 2 kolejne
pomarańczowe karty
i wybierz sobie
jedną z nich.
Dowód
Przyjaźni tubylcy.
Natychmiastowy
dodatkowy ruch.
Wrodzy tubylcy.
Cofnij się o 1 pole.
Uzupełniasz
zapasy jedzenia
Nic więcej
w tej kolejce
nie zrobisz.
rewersy kart
Uzupełniasz
zapasy wody
Nic więcej
w tej kolejce
nie zrobisz.
Pomyślny wiatr
przy brzegu.
Przesuń się o 1 pole
do przodu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin