Idealna reklama. Sztuka promowania aplikacji w internecie.pdf

(147227 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Pitch Perfect: The Art of Promoting Your App on the Web
Tłumaczenie: Marta Najman
ISBN: 978-83-246-8327-7
Authorized translation from the English edition, entitled: PITCH PERFECT: THE ART OF
PROMOTING YOUR APP ON THE WEB; ISBN 0321917618; by Erica Sadun; and by Steve
Sande; published by Pearson Education, Inc, publishing as Addison Wesley.
Copyright © 2013 by Erica Sadun and Steve Sande.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced od transmitted in any form or
by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any
information storage retrieval system, without permission from Pearson Education, Inc.
Polish language edition published by HELION S.A., Copyright © 2014.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/iderek
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Podziękowania ....................................................................................................................15
O autorach .............................................................................................................................17
Przedmowa ...........................................................................................................................19
Wprowadzenie .....................................................................................................................21
1
Jak funkcjonują blogi? .............................................................................. 27
Typowy dzień ważnego blogera ...................................................................................28
Prośby o recenzje ........................................................................................................28
Mniejsze blogi ..............................................................................................................30
Robienie kiełbasek: Jak powstają recenzje ................................................................30
Czego szukają blogerzy? ..........................................................................................31
Dlaczego blogerzy piszą recenzje? .......................................................................33
Przyciąganie uwagi czytelnika ...............................................................................34
Krytyka ............................................................................................................................34
W jaki sposób blogerzy dokonują oceny? ..........................................................35
Pisanie recenzji ....................................................................................................................36
Co z gadżetami i sprzętem? ....................................................................................38
Elementy recenzji ...............................................................................................................38
Grafika i design ............................................................................................................40
Interfejs użytkownika ................................................................................................41
Wartość ...........................................................................................................................42
Użyteczność ..................................................................................................................42
Ustawienia .....................................................................................................................43
Opcje ................................................................................................................................43
Wyróżniki .......................................................................................................................44
Ostateczny szlif ............................................................................................................45
Ile czasu poświęca się na recenzję danego produktu? .........................................46
Czy recenzentów obowiązują limity czasowe? ................................................47
Ile czasu potrzeba, by wykryć cytrynę? ...............................................................48
Jakiego typu recenzje piszą blogerzy? ........................................................................49
Pierwszy rzut oka .........................................................................................................49
Przegląd ..........................................................................................................................49
Test praktyczny ............................................................................................................50
Szczegółowa analiza ..................................................................................................50
Wybór typu recenzji ........................................................................................................... 50
Dlaczego recenzje na blogach mają znaczenie? .....................................................51
Realia marketingowe .........................................................................................................53
Podsumowanie ....................................................................................................................55
Kup książkę
Poleć książkę
8
2
Idealna reklama. Sztuka promowania aplikacji w internecie
Atrakcyjny produkt ................................................................................... 57
Definicja produktu .............................................................................................................58
Kim jest Twój klient? ..................................................................................................58
Jakie zadanie rozwiązuje Twój produkt? ............................................................59
Co go wyróżnia? ..........................................................................................................60
Co sprawia, że produkt jest dobry? ..............................................................................61
Ma wspaniały i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika ..............................61
Umożliwia użytkownikom zrobienie czegoś ....................................................62
Zmienia się, by sprostać potrzebom użytkownika .........................................63
Deweloperzy odnoszący sukcesy znają się na marketingu .........................63
Jest dopracowany .......................................................................................................64
Jest aktualny .................................................................................................................65
Jest istotny .....................................................................................................................65
Dlaczego projekt dobrego interfejsu ma znaczenie? ............................................65
Udoskonalanie produktu .................................................................................................67
Beta-testy aplikacji ......................................................................................................69
Zakochiwanie się w swoim produkcie ........................................................................70
Umowa o poufności, embargo, wyłączność .............................................................71
Konkurowanie z największymi .......................................................................................73
Rozwijanie autopromocji .................................................................................................74
Podsumowanie ....................................................................................................................76
Tworzenie reklamy ................................................................................... 77
Projektowanie reklamy .....................................................................................................78
Niezbędne elementy reklamy ........................................................................................79
Motywujący temat wiadomości ............................................................................79
Nazwa produktu ..........................................................................................................79
Cena produktu .............................................................................................................80
Linki ..................................................................................................................................81
Zrzuty ekranu ...............................................................................................................81
Wideo ..............................................................................................................................83
Opis ..................................................................................................................................85
Lista wyróżników .........................................................................................................86
Informacje kontaktowe .............................................................................................86
Przykładowa wiadomość reklamowa ..........................................................................86
Przypomnij nam, kim jesteś ............................................................................................88
Przyciąganie uwagi za pomocą tematu .....................................................................89
Rola tematu ...................................................................................................................89
Przykłady dobrych tematów ...................................................................................90
Dlaczego temat zawodzi? ........................................................................................91
Tematy wiadomości niezwiązanych z recenzowaniem ................................93
3
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
9
Kody promocyjne ...............................................................................................................94
Jak wysyłać kody promocyjne? ..............................................................................96
Tworzenie linku produktu ........................................................................................97
Tworzenie linku firmy ................................................................................................98
Tokens for Mac .............................................................................................................99
Darmowa aplikacja .................................................................................................. 100
Różnice między reklamą oprogramowania a reklamą sprzętu ........................101
Design .......................................................................................................................... 102
Wartość ........................................................................................................................ 103
Funkcjonalność ......................................................................................................... 104
Ceny sprzętu .......................................................................................................................104
Bezcenny film .....................................................................................................................105
Logistyka recenzji sprzętu .............................................................................................106
Testy wydajności ...............................................................................................................107
Kilka słów na temat Kickstartera .................................................................................108
Analiza przykładu: Wideo Une Bobine ............................................................. 109
Popularne kategorie sprzętu ........................................................................................110
Pokrowce .................................................................................................................... 110
Słuchawki .................................................................................................................... 112
Stacje dokujące ......................................................................................................... 112
Głośniki ........................................................................................................................ 113
Dyski .............................................................................................................................. 114
Zasilanie (akumulatory, ładowarki, ładowarki samochodowe) ............... 115
Gadżety fotograficzne ............................................................................................ 115
Książki/e-booki .......................................................................................................... 116
Przewody i pozostałe gadżety ............................................................................. 117
Wiadomości reklamowe dotyczące sprzętu ...........................................................118
Podsumowanie ..................................................................................................................119
4
Reklamowe „tak” i „nie” ......................................................................... 121
Znaj stronę ..........................................................................................................................122
TAK: Adresuj swoje oferty do konkretnych blogerów ................................ 122
TAK: Celuj w cykl wpisów ...................................................................................... 124
TAK: Rozważ gościnny występ w podcaście .................................................. 125
TAK: Rozważ wpis niebędący recenzją ............................................................. 125
Planuj ....................................................................................................................................127
TAK: Podawaj konkretne daty i przedziały czasowe .................................... 127
TAK: Wspomnij o wyłączności na tekst z pierwszymi wrażeniami ......... 128
NIE: Nie rób falstartu ............................................................................................... 129
Wykorzystaj osobowość .................................................................................................129
TAK: Oferuj dostęp ................................................................................................... 130
NIE: Nie zawłaszczaj konwersacji, by reklamować swoją aplikację ........ 130
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin