Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe.pdf

(190261 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: The Facebook Era: Tapping Online Social Networks to Market, Sell, and Innovate,
Second Edition
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn; Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
ISBN: 978-83-246-3631-0
Authorized translation from the English language edition, entitled: The Facebook Era: Tapping
Online Social Networks to Market, Sell, and Innovate, Second Edition; ISBN 0137085125, by Clara
Shih, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall, Copyright © 2011 by
Pearson Education, Inc.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from Pearson Education Inc.
Polish language edition published by Helion S.A.
Copyright © 2012.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/erafac
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Przedmowa .................................................................................................. 11
PodziÚkowania ............................................................................................. 13
O autorce ...................................................................................................... 16
Wprowadzenie ............................................................................................. 17
CZ}¥m I DLACZEGO SIECI SPOECZNO¥CIOWE Sk WA¿NE DLA BIZNESU
1 Czwarta rewolucja ....................................................................................... 31
Wspóïczesny klient spoïeczno ciowy ........................................................................34
Facebook, Twitter i LinkedIn ....................................................................................38
Dlaczego Facebook zwyciÚ yï .....................................................................................41
Google Buzz ..................................................................................................................43
Prywatne sieci spoïeczno ciowe .................................................................................43
Platformy spoïeczno ciowe .........................................................................................45
Nowa, obiecujÈca era ....................................................................................................52
2 Nowe normy spoïeczne ................................................................................ 55
To samo Ê, dzielenie siÚ i wpïyw w internecie spoïeczno ciowym ........................56
Znaczenie klientocentryzmu ......................................................................................65
Przechodnie zaufanie ...................................................................................................66
3 Przeobra enia relacji miÚdzyludzkich i kapitaïu spoïecznego ..................... 71
Czym jest kapitaï spoïeczny? ......................................................................................72
Nowe tryby komunikacji w internecie spoïeczno ciowym ......................................74
Siïa lu nych wiÚzi ........................................................................................................77
Usprawnianie networkingu poza aktywno ciÈ w sieci .............................................83
Egalitaryzacja ................................................................................................................85
Warto Ê generowana przez efekty sieciowe ...............................................................86
CZ}¥m II SIEm SPOECZNO¥CIOWA W ORGANIZACJI
4 Sprzeda w erze Facebooka ......................................................................... 95
Przeksztaïcenia cyklu sprzeda y ................................................................................97
Spoïeczno ciowy CRM ..............................................................................................114
Kup książkę
Poleć książkę
8
Era Facebooka
5 Obsïuga klienta w erze Facebooka ............................................................ 121
Holistyczne podej cie do do wiadczenia klienta ....................................................122
PiÚÊ etapów sprawnego obsïu enia klienta .............................................................125
Szacowanie oszczÚdno ci ...........................................................................................135
6 Marketing w erze Facebooka ..................................................................... 139
Nowe zasady marketingu ..........................................................................................140
Hipertargetowanie .....................................................................................................141
Dystrybucja spoïeczno ciowa i marketing szeptany ..............................................150
Bez interakcji ani rusz ...............................................................................................159
Wyzwania i ograniczenia ...........................................................................................164
7 Innowacja i wspóïpraca w erze Facebooka ............................................... 169
Tworzenie pomysïów .................................................................................................170
Prototypowanie ..........................................................................................................180
Komercyjna implementacja ......................................................................................183
Kontynuacja ulepszeñ ...............................................................................................189
8 Rekrutacja w erze Facebooka .................................................................... 193
Która sieÊ spoïeczno ciowa sprawdza siÚ w rekrutacji najlepiej? .........................194
Pozyskiwanie i prze wietlanie kandydatów ............................................................199
Referencje kandydatów .............................................................................................207
Reputacja pracodawcy i rekrutera ............................................................................209
Utrzymywanie kontaktu ............................................................................................210
Rady dla kandydatów ................................................................................................214
Strze siÚ kïusowników .............................................................................................215
CZ}¥m III ZASTOSOWANIE SIECI SPOECZNO¥CIOWYCH
NA POTRZEBY PRZEDSI}BIORSTW — PRZEWODNIK
9 Jak opracowaÊ plan dziaïania i wska niki pomiaru w erze Facebooka ..... 221
Nadstaw ucha .............................................................................................................221
Ustalenie celów biznesowych ....................................................................................222
Wybór wska ników pomiaru ....................................................................................225
Mobilizacja zespoïu ...................................................................................................229
Odniesienie strategii do klienta ................................................................................231
RozpoczÚcie dziaïalno ci na Facebooku i Twitterze ..............................................232
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
9
10 Jak nawiÈzywaÊ relacje w internecie spoïeczno ciowym i nimi zarzÈdzaÊ .. 237
To samo Ê osobista a zawodowa ..............................................................................238
Interakcja na Facebooku i Twitterze .......................................................................242
Networking w internecie spoïeczno ciowym ..........................................................249
Poznawanie nowych ludzi .........................................................................................250
11 Jak komunikowaÊ siÚ z klientami na stronach facebookowych i Twitterze ... 255
Omówienie Twittera i stron facebookowych ..........................................................257
Utworzenie strony facebookowej ..............................................................................263
Zdobywanie fanów oraz zatrzymywanie ich przy sobie .........................................269
Zaawansowane praktyki ............................................................................................276
Najlepsze strony na Facebooku i konta na Twitterze ............................................285
12 Jak prowadziÊ kampanie reklamowe i promocyjne
w internecie spoïeczno ciowym ................................................................ 293
Prowadzenie kampanii reklamowej DirectAds na LinkedIn ................................295
Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku ................................................300
Jakie kryteria wykorzystaÊ w hipertargetowaniu? ..................................................309
Redagowanie materiaïów promocyjnych i wezwañ do dziaïania ..........................310
Cele sÈ najwa niejsze .................................................................................................311
Reklamy interaktywne ...............................................................................................313
Promowane tweety na Twitterze ..............................................................................314
CZ}¥m IV STRATEGIA DZIAANIA W SIECIACH SPOECZNO¥CIOWYCH
13 Porady dla maïych firm .............................................................................. 319
1. Zacznij skromnie ...................................................................................................319
2. Rozwa wykorzystanie swojego osobistego profilu zamiast strony ..................321
3. Wykorzystaj targetowanie wedïug lokalizacji i funkcje geolokalizacyjne .......323
4. Stwórz spoïeczno Ê ................................................................................................323
5. Poszerz swojÈ strefÚ wpïywów ..............................................................................324
6. Rozwa pozbycie siÚ swojej zwykïej strony internetowej ..................................326
7. Poka siÚ z ludzkiej strony ....................................................................................329
8. Prowad networking ..............................................................................................329
9. Szanuj swój czas .....................................................................................................329
10. Znajd pomocników ............................................................................................331
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin