Marketing internetowy.pdf

(268054 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Get Up To Speed with Online Marketing:
How to use websites, blogs, social networking and much more
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-3759-1
© Jon Reed 2011.
This translation of GET UP TO SPEED WITH ONLINE MARKETING HOW
TO USE WEBSITES, BLOGS, SOCIAL NETWORKING SITES AND MUCH
MORE 01 Edition is published by arrangement with Pearson Education Limited.
© 2012 Helion S.A.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by
any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information
storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym
lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/miszyb
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
PodziÚkowania
O autorze
Wprowadzenie
7
9
11
CZ}¥m I. PRZEDE WSZYSTKIM STRATEGIA
Rozdziaï 1. Podstawy marketingu internetowego
Rozdziaï 2. Twój plan marketingu internetowego
19
31
CZ}¥m II. PRZEJD�½ DO TRYBU ONLINE
Rozdziaï 3. Obecno Ê w sieci
Jak stworzyÊ stronÚ WWW bez adnej wiedzy technicznej
Rozdziaï 4. Wy sza pozycja w wynikach wyszukiwania
Jak poprawiÊ widoczno Ê firmy w Google
Rozdziaï 5. Budowanie relacji drogÈ e-mailowÈ
Jak zbudowaÊ listÚ adresowÈ, nie irytujÈc przy tym ludzi
45
63
77
CZ}¥m III. BkD�½ CHOm ODROBIN} KREATYWNY
Rozdziaï 6. Tworzenie bloga
Jak zapracowaÊ sobie na zaufanie i reputacjÚ oraz jak wygenerowaÊ ruch
Rozdziaï 7. Zarabianie na podcastach
Jak zdobyÊ wiernych sïuchaczy
Rozdziaï 8. ¥wiatïa, kamera, akcja!
Jak niedrogo wyprodukowaÊ internetowy materiaï wideo
Rozdziaï 9. Nie mów, tylko poka
Jak zaprezentowaÊ swojÈ firmÚ w serwisie wymiany zdjÚÊ
93
109
123
141
Kup książkę
Poleć książkę
6
Spis tre ci
CZ}¥m IV. OTWÓRZ SI} NA INNYCH
Rozdziaï 10. Budowanie spoïeczno ci
Jak wybieraÊ networkingowe serwisy spoïeczno ciowe i jak z nich korzystaÊ
Rozdziaï 11. Gromadzenie fanów na Facebooku
Jak wykorzystaÊ najwiÚkszy serwis spoïeczno ciowy na wiecie
Rozdziaï 12. LinkedIn ródïem wiarygodno ci
Jak przenie Ê networking biznesowy do sieci
Rozdziaï 13. Twitter i Ty
Jak wykorzystaÊ potencjaï internetu „na ywo” w celu gromadzenia odbiorców
Rozdziaï 14. Witaj w matriksie!
Jak zarabiaÊ prawdziwe pieniÈdze w wirtualnym wiecie
Rozdziaï 15. Przekazywanie tre ci
Jak daÊ siÚ odkryÊ w serwisach z zakïadkami
155
165
181
201
225
235
CZ}¥m V. ZAPEWNIJ SOBIE POMOC
Rozdziaï 16. Potrzebujesz konsultanta?
Jak znale Ê kogo , kto pomo e Ci urzeczywistniÊ TwojÈ wizjÚ
Dodatek A. Marketing internetowy od A do Z
253
263
Kup książkę
Poleć książkę
Rozdziaï
14
Witaj w matriksie!
Jak zarabiaÊ prawdziwe pieniÈdze w wirtualnym wiecie
irtualne wiaty, takie jak Second Life (http://secondlife.com), wyglÈdajÈ jak
gry komputerowe, funkcjonujÈ natomiast jak serwisy spoïeczno ciowe.
W porównaniu z klasycznymi serwisami spoïeczno ciowymi korzystanie
z nich wymaga nieco wiÚcej wysiïku, poniewa trzeba najpierw opanowaÊ zasady
korzystania z interfejsu. Nie bez znaczenia jest te to, e okres ich najwiÚkszej
popularno ci ju minÈï i dzi zdajÈ siÚ one pozostawaÊ nieco w cieniu swojej
wietno ci sprzed kilku lat. Mimo to nale y zastosowaÊ tu to samo podej cie co
w przypadku innych mediów spoïeczno ciowych: je eli uczestnicy Twojego rynku
przebywajÈ w wirtualnych wiatach, tak e Ciebie nie powinno tam zabraknÈÊ.
W
Czym sÈ wirtualne wiaty?
Wirtualne wiaty sprawiajÈ wra enie gier komputerowych — ale nimi nie sÈ. Wy-
stÚpujÈce w nich „postacie” sÈ tak naprawdÚ awatarami, czyli wirtualnymi przed-
stawieniami ludzi z krwi i ko ci, którzy siedzÈ w ró nych miejscach na caïym wie-
cie z rÚkami na klawiaturze.
Wirtualne wiaty to miÚdzy innymi World of Warcraft, Club Penguin (www.
clubpenguin.com
— prowadzony przez firmÚ Disney i kierowany do dzieci), En-
tropia Universe (www.entropiauniverse.com) i Second Life (http://secondlife.com).
Mo esz nawet stworzyÊ wïasny wirtualny wiat, korzystajÈc w tym celu z aplikacji
Unity (http://unity3d.com).
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin