Wykonywanie dachów i stropodachów.pdf

(4208 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Władysława Maria Francuz
Wykonywanie dachów i stropodachów
311[04].Z2.05
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
0
Recenzenci:
mgr inż. Teresa Florczak
mgr inż. Alicja Zajączkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Korekta:
mgr inż. Mirosław
Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].Z2.05
– Wykonywanie dachów i stropodachów, zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu Technik budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Materiał nauczania
4.1. Elementy dachu i ich klasyfikacja
4.1.1. Materiał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Dachy o konstrukcji drewnianej
4.2.1. Materiał nauczania
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Dachy o konstrukcji
żelbetowej
i stalowej
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
4.4. Stropodachy
4.4.1. Materiał nauczania
4.4.2. Pytania sprawdzające
4.4.3.
Ćwiczenia
4.4.4. Sprawdzian postępów
4.5. Pokrycia dachowe
4.5.1. Materiał nauczania
4.5.2. Pytania sprawdzające
4.5.3.
Ćwiczenia
4.5.4. Sprawdzian postępów
4.6. Rynny i rury spustowe oraz obróbki blacharskie
4.6.1. Materiał nauczania
4.6.2. Pytania sprawdzające
4.6.3.
Ćwiczenia
4.6.4. Sprawdzian postępów
4.7. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej
i ochrony
środowiska
obowiązujące podczas prac dekarskich
4.7.1. Materiał nauczania
4.7.2. Pytania sprawdzające
4.7.3.
Ćwiczenia
4.7.4. Sprawdzian postępów
5. Sprawdzian osiągnięć
6. Literatura
3
4
5
6
6
6
8
8
9
9
9
16
16
17
18
18
23
23
24
25
25
28
28
29
29
29
38
39
40
40
40
46
45
46
46
46
48
48
49
50
55
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o dachach i stropodachach oraz
w kształtowaniu umiejętności rozpoznawania konstrukcji dachów, materiałów stosowanych
do wykonania dachów oraz pokryć dachowych.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,
cele kształcenia, wykaz umiejętności jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowani treści
jednostki modułowej,
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy opanowałeś podane treści,
ćwiczenia,
które pozwolą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny
wynik sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej.
Wynik negatywny będzie wskazaniem,
że
powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić
umiejętności z pomocą nauczyciela,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej.
wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym
skrócie treści dotyczące omawianych zagadnień. Musisz korzystać także z innych
źródeł
informacji, a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu
poradnika.
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:
posługiwać się podstawowymi pojęciami i terminami z zakresu budownictwa,
posługiwać się dokumentacją techniczną,
rozpoznawać elementy budynku,
rozpoznawać materiały budowlane,
rozpoznawać technologie budowlane,
korzystać z różnych
źródeł
informacji,
posługiwać się techniką komputerową,
stosować zasady współpracy w grupie,
uczestniczyć w dyskusji i prezentacji,
stosować różne metody i
środki
porozumiewania się na temat zagadnień technicznych.
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin