Przedsiębiorczość 2016-11-26.docx

(13 KB) Pobierz

Przedsiębiorczość 2016-11-26

 

Test na drugich zajęciach ostatnich (o 9.40)

Pytania jednokrotnego wyboru

Przeczytać cały e-learning, j.cieślik przedsiębiorczość – podręcznik

„państwo wiedzą, że jestem wykładowcą i mam poczucie humoru”

Kolejne terminy testowe też

Plan marketingowy

4p

„amerykanie też się potrafią zachowywać [w czarny piątek] jak ludzie u nas w lidlu jak rzucą karpia w promocji”

Produkt – jest korzyścią

„moja córka w liceum bierze udział w takich wykładach o zusie. Będzie konkurs i muszę ją przepytywać z różnych terminów – czym są filary, nie filary; i ona w to wszystko wierzy! To jest straszne. Ale nie będę jej wyprowadzać z błędu”

Cena koszt

Dystrybucja – kanał dostarczenia, komfort dla klienta

Promocja – komunikacja

Robert Lautenbork

Efekt synergii działa na wszystkie P.

Zapotrzebowanie, popyt

Rdzeń produktu

Produkt potencjalny – można wpływać na niego poprzez dawanie producentom informacji co by się chciało

Produkt poszerzony

Strategie cenowe:

Wysokie – wysoka w fazie wprowadzenia i dojrzałości, produkty opatentowane, luksusowe, kiedy np. coś się wymyśliło i opatentowało i nikomu nie opłaca się tego kopiować, bo tantiemy itd., skierowane do osób zamożnych, mogą to być dzieła sztuki

Niskie – niska w fazie wpro. i dojrz., produkcja masowa, duży obrót, mniejsze ceny, zysk większy bo obrót duży

Przenikania – cena jest niska w fazie prowadzenia, a potem stopniowo podnoszona, bazowanie na przyzwyczajeniu klienta do sklepu – sklep jest otwierany, są niskie ceny, potem stopniowo wzrastają, a klient z przyzwyczajenia nie będzie zmieniał sklepu

Zgarniania – wprowadzenie cena wysoka, a potem ulega obniżeniu, np. kiedy Chińczycy skopiują produkt i wprowadzą do masowej produkcji tańsze wersje

 

Cykl życia produktu:

Wprowadzenie na rynek, wzrost, dojrzałość, późna dojrzałość, punkt przegięcia – sprzedaż stopniowo spada, faza spadku/wycofania się produktu z rynku

 

Polityka dystrybucji:

Bezpośrednia – bezpośrednio od producenta, bądź krótkich kanałów dystrybucji, rynek b2b, gdzie produkt jest bardzo drogi, np. maszyny górnicze, usg szpital, b2c – usługi np. fryzjer

Pośrednia – masowo, tańsze produkty, kanały wydłużone

Kanał wąski – na danym szczeblu jest mała ilość uczestników

Kanał szeroki – duża liczba pośredników, hurtowni, dystrybutorów

Polityka promocji

Zgłoś jeśli naruszono regulamin