kl_2_mat_cz_1.pdf

(19683 KB) Pobierz
PODRĘCZNIK do szkoły podstawowej
klasa
część
1
2
Z tego podręcznika korzysta teraz:
Nasza szkoła
Matematyka
Agata Ludwa
współpraca Maria Lorek
1
2
3
Podręcznik do szkoły podstawowej
Kochane Drugoklasistki,
Kochani Drugoklasiści,
ten podręcznik powstał
dzięki pracy wielu osób. Dbajcie
o niego i nie rysujcie w nim.
W przyszłym roku szkolnym
będzie przewodnikiem dla Waszych
młodszych koleżanek i kolegów.
klasa 2
część 1
Warszawa 2015
ISBN 978-83-64735-38-7 (całość)
ISBN 978-83-64735-43-1 (część 1)
Spis treści
5–7
8–9
10–11
12–13
14–17
18–19
20–21
22–23
24–27
28–31
32–35
36–37
LICZBY, PLANY, CZAS
Tyle samo? Więcej? Mniej?
Jak odczytujemy plany?
Jak ustalamy położenie?
Ile dni ma tydzień?
Ile miesięcy ma rok?
Która godzina?
Co jest większe?
Co jest mniejsze?
Czy kolejność liczb
w dodawaniu jest ważna?
Co to jest suma?
Co to jest różnica?
Ile tu jest pięter?
Jaka jest temperatura?
Po południu, czyli o której?
Powtórki przez pagórki
DODAWANIE,
ODEJMOWANIE
Jak dodajemy?
Jak odejmujemy?
Tajemnicza liczba zero
Liczymy dziesiątkami,
czyli jak?
POCZĄTEK DZIAŁU
Ilustracja inspirująca do samodzielnego
konstruowania zadań przez dzieci.
POWTÓRKI PRZEZ PAGÓRKI
Powtórzenie wiedzy
oraz nabytych umiejętności.
48–49
Gra podwórkowa
50–51
Ile dziesiątek?
Ile jedności?
52–57
Jak dodajemy coraz większe
liczby?
58–59
Przystanek zadanek
60–69
Jak odejmujemy coraz
większe liczby?
70–71
Przystanek zadanek
72–73
Powtórki przez pagórki
FIGURY
75–79
Jakie figury nie mają boków?
80–81
Powtórki przez pagórki
MNOŻENIE
83–85
Jak dodajemy takie same
składniki?
86–93
Jak mnożymy?
94–95
Powtórki przez pagórki
Edukacja
polonistyczna
PRZYSTANEK ZADANEK
Propozycja zachęcająca
do wykorzystania wiedzy
i umiejętności w nowych,
również niestandardowych,
sytuacjach.
Wprowadzenie
do nowego tematu.
Zadania tekstowe, w tym nietypowe;
inspiracje do pracy z uczniami.
Edukacja
przyrodnicza
Edukacja
artystyczna
39–41
42–43
44–45
46–47
Edukacja
społeczna
Zadania dla ciekawych.
JAK KORZYSTAĆ Z PODRĘCZNIKA
Liczby, plany, czas
Ile okien ma dom sąsiadujący
z zielonym domem?
O ile ma ich więcej niż dom zielony?
Ułóżcie inne pytania do ilustracji.
SPIS TREŚCI
Tyle samo? Więcej? Mniej?
1.
Powiedzcie bez liczenia, ile przedmiotów jest w każdym piórniku.
Potem sprawdźcie, czy mieliście rację.
To piórniki Leny, Sławka i Tomka. W piórniku Leny jest najwięcej
przedmiotów. Sławek ma w piórniku 2 długopisy. Który piórnik
należy do Tomka?
2.
Kto ma najwięcej przedmiotów? Kto ma najmniej?
Łucja
Franek
Hoan
Kto mógł tak powiedzieć?
– Mam najwięcej flamastrów.
– Mam tyle samo flamastrów, ile razem ołówków i gumek.
– Mam o 2 flamastry więcej niż gumek.
4
5
SPIS TREŚCI
1.
Która dziewczynka ma więcej muszelek? O ile więcej?
4.
Po jeziorze płyną 4 niebieskie i 3 czerwone motorówki. Płynie też
7 żaglówek. Czego jest więcej: żaglówek czy motorówek?
Lena
Gabrysia
Ile muszelek mają dziewczynki razem?
Lena ułożyła muszelki parami. Czy Gabrysia też może ułożyć
wszystkie swoje muszelki parami? Dlaczego?
2.
Patryk wybrał do wydrukowania 7 zdjęć z wakacji. Trzy z nich wydrukuje
dwa razy, aby podarować je babci. Ile razem zdjęć wydrukuje?
5.
Do dwóch łodzi wsiadło 9 osób. Ile osób może płynąć w każdej łodzi?
Patryk narysował takie rozwiązanie.
Patryk chce umieścić na dwóch stronach albumu wydrukowane
dla siebie zdjęcia. Czy po ich włożeniu zostanie tam miejsce na inne
zdjęcia?
5
+
4
Narysujcie inne rozwiązania tego zadania.
6.
Działania ułożono zgodnie z pewnymi zasadami. Jakie będą dwa kolejne
działania w każdej kolumnie?
1+2= ?
3.
W czasie wakacji Robert był przez 3 dni u babci. Następnie pojechał
do cioci, u której był o 3 dni dłużej niż u babci. Ile dni razem spędził
Robert u babci i u cioci?
1+2+3= ?
1+2+3+4= ?
3
1+0= ?
1+2= ?
1+4= ?
9–8= ?
9–7= ?
9–6= ?
10 – 9 = ?
9–8= ?
8–7= ?
6
LICZBY, PLANY, CZAS
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin