klasa-II-edukacja-polonistyczna.pdf

(1862 KB) Pobierz
Imię i nazwisko………………………………………..
Z podanych wyrazów ułóż zdanie w taki sposób, aby było poprawne.
Karta nr 1
Tomek
ciekawy
oglądać
film
układać
Karolina
książki
półka
na
papierki
zbierać
dzieci
klasa
w
Podziel wyrazy na sylaby, głoski i litery. Wypisz samogłoski. Uzupełnij tabelę.
Wyraz
Liczba
sylab
Liczba
głosek
Liczba
liter
samogłoski
rozpoczęcie
szkolnego
roku
nowego
tornister
pędzelki
zeszyty
Wpisz w okienko brakujące litery
b
lub
d.
Pokoloruj na czerwono okienka z samogłoskami.
c e
u
l
a
u
k
r o k o
a
y
l
y m
o r
a m a
p o m i
Połącz model wyrazu z odpowiednim wyrazem. Zaznacz w wyrazach samogłoski. Ułóż zdanie z dowolnym wyrazem.
lekcja
kalendarz
szkoła
Co widzisz na obrazku? Wyszukaj tę nazwę w podanych wyrazach. Otocz ją pętlą.
podomka
bezdomny
przydomowy
domofony
książka
udana
lekkie
Połącz w pary pasujące do siebie wyrazy. Każdą parę połącz linią innego koloru. Ułóż zdanie z wybraną parą wyrazów.
piękny
ciekawa
chłopiec
niegrzeczny
podróżna
motyl
torba
pióro
zabawa
Imię i nazwisko……………………………………………..
1. Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania poniżej.
karta nr 2
Był późny listopad. Klasy II i III pojechały na wycieczkę do Warszawy. Dzieci w stolicy
zwiedziły Zamek Królewski, Stary Rynek, Łazienki oraz Pałac Kultury I Nauki.
W południe jadły obiad. Po południu zwiedzający pojechali na lotnisko Okęcie. Nad
Wisłą obejrzały pomnik Syrenki oraz płynęły statkiem. Mimo deszczu i zimnego wiatru
dzieci wróciły do domu zadowolone i uśmiechnięte.
Gdzie pojechały dzieci na wycieczkę?
Kiedy dzieci pojechały na wycieczkę?
Co zwiedziły dzieci w Warszawie?
2. Ułóż cztery pytania do zdania poniżej.
Marta z rodzicami zwiedzała ruiny zamku w Łęczycy.
3. Przeczytaj uważnie zadania. Wstaw na końcu zdania
„ ”
,
?
lub „
!
.
Nakarmiłeś psa wieczorem
Przychodzimy do szkoły punktualnie
Nie rozmawiaj na lekcji
Napisałeś wypracowanie z języka polskiego
Posprzątaj swój pokój
Zwiedziłam w sobotę Kraków
4. Podziel wyrazy na sylaby, głoski i litery. Wypisz samogłoski. Uzupełnij tabelę.
Wyraz
Liczba
sylab
Liczba
głosek
Liczba liter
Samogłoski
(wypisz)
pokrzywa
podręcznik
szuflada
podkoszulka
koleżanka
prowadzić
porządkować
Ułóż zdanie z wyrazem z ramki, który określa czynność.
5. Ułóż jak najwięcej wyrazów korzystając z liter w wyrazie
FILHARMONIA
6. Przyjrzyj się obrazkom. Pokoloruj obrazek przedstawiający krajobraz.
7. Przyjrzyj się zdjęciom i połącz z odpowiednimi nazwami krajobrazu.
krajobraz miejski
krajobraz morski
krajobraz górski
krajobraz wiejski
Imię i nazwisko………………………………………………….
1. Ułóż jadłospis na cały dzień uwzględniając warzywa i owoce w każdym posiłku.
Karta nr 3
Śniadanie
Drugie
śniadanie
Obiad
Podwieczorek
Kolacja
2. Wypisz w odpowiednich miejscach w tabeli po 4 nazwy owoców i warzyw.
warzywa
owoce
3. Dokończ zdania.
Znaki trójkątne to znaki
Znaki okrągłe to znaki
Znaki kwadratowe i prostokątne to znaki
Zgłoś jeśli naruszono regulamin