Pieśń Lodu i Ognia Gra o Tron RPG.pdf

(59085 KB) Pobierz
Introduction
K
sięga
Z
asad
R
obeRt
J. S
chwalb
P
RoJekt gRy
:
Steve Kenson, Nicole Lindross, Chris Pramas i Robert J. Schwalb
U
zUpełnienie projektU
:
Joe Carriker i Jesse Scoble
r
ozwinięcie
:
Steve Kenson
p
omoc w rozwinięciU
:
Chris Pramas
R
edakcJa
:
Kara Hamilton
p
rojekt
c
hmUr nad
k
rólewską
p
rzystanią
:
Steve Kenson
U
zUpełnienie
c
h
npp:
R. Kevin Doyle, Jon Leitheusser, Nicholas Logue
k
oRekta
:
Brian E. Kirby, Chris Pramas, Evan Sass
k
ierownictwo artystyczne i projekt graficzny
:
Hal Mangold
i
lUstracje na okładce
:
Michael Komarck (przód), Paolo Puggioni (tył)
p
ozostałe ilUstracje
:
T Galaday, Jeff Himmelman, V
ed
eronica Jones, Jason Juta, Billy King, Pat Loboyko, Britt Martin, German Nobile, T
orstein Nordstrand, Paolo
Puggioni, Christophe Swal
k
artografia
:
Jared Blando, Keith Curtis i Andy Law
w
ydawca
:
Chris Pramas
Z
eSP
ó
ł
g
reen
r
onin
:
Joseph D. Carriker, Steve Kenson, Jon Leitheusser, Nicole Lindroos, Hal Mangold, Jack Norris, Chris Pramas, Donna Prior, Evan Sass,
Marc Schmalz i Barry Wilson
t
eSteRZy gRy
:
T M. Carey, Cody Carver, T Castelli, Jacob Chabot, Adam Doochin, Michael Elster, Andy Frades, Mark Hugo,
yler
om
Dough Justice, Brian E. Kirby, Jan Philipp Gürtler, Kristian Hartmann, Dan Heinrich, Lyle Hinckley, Kevin Hamilton, Daniel Hodges, Travis Hodges, Sean Johnson,
Glen Kyle, Joe Quarles, Clemens Schäfer, Conrad Schäfer, Michael Simonds, Norman Simonds, Owen K.C. Stephens, Nathan Summar, Rich T
omasso, Bobby T
urman
Wersja Polska
t
łUmaczenie
: g
rzegorz
„ł
ysy
” U
berman
r
edakcja
: a
lina
k
omsta
, j
akUb
„e
rpegis
” o
siejewski
, p
iotr
„r
amel
” k
oryś
k
orekta
: k
rzysztof
z
ięba
s
kład
: w
iktoria
c
zarnecka
p
rodUkcja
: m
ichał
„p
Uszon
” s
tachyra
, p
iotr
„r
amel
” k
oryś
p
odziękowania dla
: s
ławy
z
ielińskiej
, m
arcina
k
omsty
, p
awła
p
anasiUka
,
w
eroniki
, a
leks i
m
oniki
k
Uncewicz
.
s
pecjalne podziękowania dla
m
ichała
j
akUszewskiego
-
za pozwolenie na korzystanie z jego tłUmaczenia
.
A Song of Ice and Fire Campaign Guide: A Game of Thrones Edition is © 2012 Green Ronin Publishing, LLC.
All rights reserved. Reference
to other copyrighted material in no way constitutes a challenge to the respective copyright holders of that material.
A Song of Ice and Fire
Roleplaying,
SIFRP, and associated logos are trademarks of Green Ronin Publishing, LLC.
Printed in China.
A Song of Ice and Fire is © 1996–2015 George R.R. Martin. All rights reserved.
G
reen
r
onin
P
ublishinG
3815 s. o
thello
s
t
., s
uite
100 #304
e
mail
:
custserv
@
greenronin
.
com
W
eb
s
ite
:
www
.
greenronin
.
com
s
eattle
, Wa 98118
Pieśń Lodu i Ognia: Gra o Tron RPG Księga Zasad Copyright © Kuźnia Gier, Kraków 2016 Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.
ISBN: 978-83-64473-62-3
Materiały dodatkowe w wersji do druku dostępne są na:
www.fajnerpg.pl
Green Ronin Publishing
3815 S. Othello St.
Suite 100, #304
Seattle, WA 98118
custserv@greenronin.com
www.greenronin.com
1
s
pis
Zwyczaje i prawa .......................................... 22
Technologia .................................................. 23
Poziom technologiczny .................................. 23
Do powszechnie spotykanych w Westeros przed-
miotów należą:.......................................... 23
Wiara i religia............................................... 24
Siedmiu ....................................................... 24
Dawni bogowie............................................ 25
Inne religie................................................... 25
Rycerstwo ..................................................... 25
Maesterzy z Cytadeli .................................... 26
treści
Tropienie ..................................................... 62
Wyczucie kierunku........................................ 63
Zbieractwo .................................................. 63
Spostrzegawczość ......................................... 63
Empatia ...................................................... 63
Przeszukiwanie ........................................... 63
Spryt............................................................. 64
Logika ......................................................... 64
Pamięć ......................................................... 64
Rozszyfrowywanie ...................................... 64
Status............................................................ 65
Reputacja..................................................... 65
Turnieje ....................................................... 65
Wychowanie ................................................. 65
Zarządzanie................................................ 65
Strzelectwo ................................................... 66
Atak ............................................................ 66
Strzał do tarczy............................................ 66
Ukrycie ......................................................... 66
Skradanie się ................................................ 66
Znikanie w tłumie ....................................... 66
Walka ........................................................... 66
Atak ............................................................ 66
Wiedza ......................................................... 66
Wykształcenie ............................................... 66
Wypytywanie ............................................... 67
Wyszukiwanie informacji ............................. 67
Wola ............................................................. 67
Oddanie....................................................... 67
Odwaga ....................................................... 67
Współpraca................................................... 68
Złodziejstwo ................................................. 68
Kradzież ..................................................... 68
Kuglarstwo .................................................. 68
Otwieranie zamków .................................... 68
Zręczność ..................................................... 68
Akrobatyka .................................................. 68
Człowiek-wąż ............................................. 69
Refleks ......................................................... 69
Unik ............................................................ 69
Zmysł równowagi ........................................ 69
Żywotność ........................................................
Odporność ........................................................
Wytrzymałość...................................................
Żywotność .................................................... 70
Odporność .................................................... 70
Wytrzymałość............................................... 70
ROZDZIAŁ I:
Wprowadzenie do Westeros 7
Krok ósmy: Statystyki pochodne .................. 52
Krok dziewiąty: Rozpocznijcie grę! .............. 53
n
aGrody i rozWój
.................................. 53
Majątek ........................................................ 53
Wydawanie majątku .................................... 53
Chwała ......................................................... 53
Wydawanie chwały ...................................... 53
Doświadczenie ............................................. 53
Wydawanie doświadczenia ........................... 53
Jak korzystać z tego rozdziału ...................... 27
P
odstaWy
............................................... 27
Bohater ......................................................... 28
Kości............................................................. 28
Używanie kości ............................................ 28
Modyfikatory ............................................... 28
Losowe wyniki ............................................. 28
t
esty i trudności
................................... 28
Rodzaje testów ............................................. 29
Test prosty.................................................... 29
Test wielokrotny ........................................... 29
Test rywalizacyjny ....................................... 30
Test sporny ................................................... 30
Modyfikowanie testów ................................. 32
Modyfikatory ............................................... 32
Brak pośpiechu ............................................. 32
Specjalizacje i kości specjalne ......................... 32
Rany i frustracja .......................................... 32
Kości karne .................................................. 32
Trudność ...................................................... 32
Sukces .......................................................... 32
Stopnie sukcesu ............................................. 33
Przykładowi bohaterowie ............................. 33
Korzystanie z przykładowych bohaterów....... 33
Błędny rycerz ............................................... 34
Dziedzic ...................................................... 35
Giermek ....................................................... 36
Maester........................................................ 37
Namaszczony rycerz..................................... 38
Sługa boży ................................................... 39
Strażnik ...................................................... 40
Szlachcic ...................................................... 41
Zwiadowca.................................................. 42
ROZDZIAŁ II:
Zasady gry .........................27
Ród szlachecki .............................................. 43
t
Worzenie bohateróW
........................... 44
Krok pierwszy: Ród i ziemie ........................ 44
Krok drugi: Koncepcja bohatera ................... 44
Określanie wieku.......................................... 45
Określanie Statusu ....................................... 46
Określanie przeszłości ................................... 47
Cele ............................................................. 48
Motywacje ................................................... 48
Cnoty .......................................................... 48
Słabości ........................................................ 48
Krok trzeci: Przydzielenie zdolności............. 50
Zdobywanie większej ilości doświadczenia .... 50
Krok czwarty: Przydzielenie specjalizacji...... 51
Krok piąty: Punkty losu i korzyści ................ 51
Krok szósty: Przeciwności ............................ 51
Krok siódmy: Początkowy ekwipunek .......... 52
ROZDZIAŁ III:
T
worzenie bohaterów ..........43
P
oziomy zdolności
................................ 54
Poziom 0 ..................................................... 54
Poziom 1 ..................................................... 54
Poziom 4 ..................................................... 55
Poziom 5 ..................................................... 55
Poziom 6 ..................................................... 55
Poziom 7 ..................................................... 55
Poziom 8 i wyższe ....................................... 55
s
Pecjalizacje
.......................................... 55
Używanie specjalizacji .................................. 55
Specjalizacje i bierny wynik .......................... 55
o
Pisy zdolności i
 
sPecjalizacji
............... 55
Język............................................................ 55
Kondycja ...................................................... 55
Leczenie ....................................................... 55
Opieka nad zwierzętami .............................. 55
Perswazja .................................................... 55
Prowadzenie wojny ..................................... 56
Przebiegłość ................................................. 56
Przetrwanie ................................................ 56
Spostrzegawczość ......................................... 56
Spryt ........................................................... 56
Strzelectwo .................................................. 56
Ukrycie ........................................................ 56
Walka .......................................................... 56
Wiedza ........................................................ 56
Wola ............................................................ 56
Złodziejstwo ................................................ 56
Zręczność ..................................................... 56
Żywotność ................................................... 56
z
astosoWania zdolności
....................... 57
Język ............................................................. 57
Kondycja....................................................... 57
Bieg ............................................................. 57
Pływanie ..................................................... 58
Rzucanie ..................................................... 58
Siła.............................................................. 58
Skakanie ...................................................... 58
Wspinaczka ................................................. 59
Leczenie ....................................................... 59
Diagnozowanie ........................................... 59
Leczenie chorób ............................................ 59
Leczenie ran................................................. 59
Opieka nad zwierzętami ............................... 59
Oswajanie ................................................... 60
Powożenie ................................................... 60
Tresura ........................................................ 60
Perswazja ...................................................... 60
Prowadzenie wojny ....................................... 61
Dowodzenie................................................. 61
Strategia ...................................................... 61
Taktyka ....................................................... 61
Przebiegłość ................................................. 61
Blefowanie................................................... 62
Oszukiwanie................................................ 62
Przebranie ................................................... 62
Udawanie .................................................... 62
Przetrwanie .................................................. 62
Łowiectwo ................................................... 62
ROZDZIAŁ IV:
Zdolności i specjalizacje
...... 54
P
unkty
l
osu
........................................... 71
Wydawanie punktów Losu ........................... 71
Efekty wydawania punktów Losu ................ 72
Spalanie punktów Losu ................................ 72
Efekty spalania punktów Losu ...................... 72
Zdobywanie punktów Losu .......................... 72
Inwestowanie punktów Losu ........................ 72
Los i cechy .................................................... 72
c
echy
.................................................... 72
Typy cech ..................................................... 76
Cechy zdolności ............................................ 76
Cechy losu .................................................... 76
Cechy dziedzictwa........................................ 76
Cechy walki ................................................. 76
Cechy społeczne ............................................ 76
k
orzyści
................................................ 72
Akrobatyczna obrona .................................... 76
Artysta......................................................... 76
Atrakcyjny ................................................... 76
Autorytet ..................................................... 76
Berserk......................................................... 76
ROZDZIAŁ V:
Los i cechy .......................... 71
2
Księga Zasad
Biegłość ........................................................ 77
Bogaty ......................................................... 77
Braavoski szermierz I .................................. 77
Braavoski szermierz II ................................. 77
Braavoski szermierz III ............................... 77
Brat Nocnej Straży ....................................... 77
Buławnik I .................................................. 78
Buławnik II ................................................. 78
Buławnik III ............................................... 78
Bywały ........................................................ 78
Charyzmatyczny .......................................... 78
Cudotwórca ................................................. 78
Członek Gwardii Królewskiej....................... 78
Czułe zmysły ............................................... 78
Dystyngowany ............................................. 79
Dziedzic ...................................................... 79
Dziedzictwo ................................................ 79
Ekspert oręża ............................................... 79
Ekspert pancerza.......................................... 79
Elokwentny ................................................. 79
Furia ........................................................... 79
Głowa rodu .................................................. 79
Grad ostrzy .................................................. 79
Halabardnik I .............................................. 79
Halabardnik II ............................................ 79
Halabardnik III ........................................... 79
Inspirujący ................................................... 80
Kontakty...................................................... 80
Kuglarz ....................................................... 80
Maester........................................................ 80
Miecznik I ................................................... 80
Miecznik II.................................................. 81
Miecznik III ................................................ 81
Mistrz kruków ............................................ 81
Mistrz oręża ................................................ 81
Mistrz pancerza .......................................... 81
Namaszczony ............................................... 81
Niezauważalny ........................................... 81
Niezrównany atleta ..................................... 81
Niezrównany łowca ..................................... 82
Niezrównany nauczyciel .............................. 82
Niezrównany negocjator............................... 82
Nożownik I ................................................. 82
Nożownik II ................................................ 82
Nożownik III............................................... 82
Obycie z tarczą............................................. 82
Ogromny ..................................................... 82
Pamięć obrazowa ......................................... 82
Patron ......................................................... 82
Pobożny ....................................................... 83
Podwójny strzał ........................................... 83
Poliglota ...................................................... 83
Potrójny strzał ............................................. 83
Przewodnik ................................................. 83
Przyboczni................................................... 83
Przyciągający ............................................... 83
Rachmistrz .................................................. 83
Rozważny dyplomata .................................. 83
Rycerz turniejowy ........................................ 83
Rzemieślnik ................................................. 83
Rzezimieszek ............................................... 84
Sławny ........................................................ 84
Sny wargów................................................. 84
Specjalista .................................................... 84
Stanowczy ................................................... 84
Strzelec wyborowy ....................................... 86
Sumienny .................................................... 86
Szanowany .................................................. 86
Szczęściarz .................................................. 86
Szybki.......................................................... 86
Topornik I.................................................... 86
Topornik II .................................................. 86
Topornik III ................................................. 86
Towarzysz ................................................... 86
Twardy........................................................ 86
Twarz w tłumie........................................... 86
Ulubieniec ludu ............................................ 86
Ulubieniec szlachty ....................................... 86
Urodzony przywódca ................................... 87
Urodzony wojownik..................................... 87
Utalentowany .............................................. 87
Warg ............................................................ 87
Widzenie w ciemności................................... 87
Właściciel ziemski ......................................... 87
Włócznik I ................................................... 87
Włócznik II .................................................. 87
Włócznik III ................................................ 87
Wodny tancerz I ........................................... 87
Wodny tancerz II.......................................... 87
Wodny tancerz III ........................................ 87
Wyczucie zagrożenia .................................... 88
Wytrwały .................................................... 88
Z krwi Andalów .......................................... 88
Z krwi Dzikich............................................ 88
Z krwi Herosów .......................................... 88
Z krwi Pierwszych Ludzi ............................ 88
Z krwi Rhoynarów ...................................... 88
Z krwi Valyrii.............................................. 88
Z krwi żelaznych ludzi ................................ 88
Zabójczy strzał ............................................ 88
Zahartowany ............................................... 88
Zapaśnik I ................................................... 88
Zapaśnik II.................................................. 88
Zapaśnik III ................................................ 88
Zdradziecki ................................................. 89
Zielony wzrok.............................................. 89
Zmiennoskóry .............................................. 89
Zręczne dłonie ............................................. 90
Zwierzęca więź ........................................... 90
Zwierzęcy towarzysz ................................... 90
P
rzeciWności
......................................... 90
Bezczelny..................................................... 90
Choroba z dzieciństwa ................................. 90
Chorowity.................................................... 90
Dług ............................................................ 90
Do końca honorowy ...................................... 90
Duchy przeszłości ......................................... 91
Eunuch ........................................................ 91
Gniewny...................................................... 91
Groźny ........................................................ 91
Karzeł ......................................................... 91
Kulawy........................................................ 91
Lubieżny ..................................................... 91
Naiwny ....................................................... 91
Niegodny ..................................................... 91
Niemy.......................................................... 91
Niepokojący nawyk....................................... 91
Niezgrabny .................................................. 91
Okaleczony .................................................. 91
Osłabiony zmysł ........................................... 91
Pijak............................................................ 91
Pogardzany.................................................. 93
Przeklęty ..................................................... 93
Roztargniony ............................................... 93
Słabe zdrowie .............................................. 93
Strach .......................................................... 93
Strachliwy ................................................... 93
Szaleńczo okrutny ........................................ 93
Śmiertelny wróg ........................................... 93
Wada ........................................................... 94
Wątły ........................................................... 94
Wychowanek ................................................ 94
Wyniosły ...................................................... 94
Wyrzutek ..................................................... 94
Z nieprawego łoża ....................................... 94
Znamię........................................................ 94
t
Worzenie rodu
.................................... 95
Krok pierwszy: Kraina .................................. 96
Krok drugi: Początkowe zasoby .................... 98
Krok trzeci: Historia rodu .......................... 101
Krok czwarty: Środki .................................. 105
Krok piąty: Dewiza i herb .......................... 113
Krok szósty: Dwór...................................... 119
r
ód W akcji
...........................................122
Miesiące i akcje .......................................... 122
ROZDZIAŁ VI:
Ród i ziemie .......................95
ROZDZIAŁ VII:
Ekwipunek ....................... 124
P
ieniądze i handel Wymienny
................124
Towary ....................................................... 124
Ceny w czasie wojny .................................. 124
o
sobiste WyPosażenie
...........................125
u
biór
....................................................126
ż
yWność i
 
zakWateroWanie
...................127
b
roń
.....................................................127
Jakość broni ................................................ 128
Opisy broni ................................................ 128
z
broje
...................................................131
W
ierzchoWce i zWierzęta GosPodarskie
133
Konie ......................................................... 133
r
zadkie i
 
eGzotyczne Przedmioty
.........134
t
rucizny
...............................................134
Właściwości trucizn .................................... 134
Znane trucizny .......................................... 134
ROZDZIAŁ VIII:
Intryga ..............................139
P
odstaWy intryGi
..................................139
Wymiana .................................................... 139
Wpływ........................................................ 139
s
tatystyki W
 
intrydze
...........................140
Zdolności ................................................... 140
Obrona w intrydze ..................................... 140
Punkty opanowania .................................... 140
s
truktura intryGi
.................................140
Krok pierwszy: Rodzaj ............................... 141
Krok drugi: Scena ....................................... 141
Krok trzeci: Cel .......................................... 142
Krok czwarty: Nastawienie ......................... 143
Krok piąty: Inicjatywa ................................ 145
Krok szósty: Technika ................................ 145
Krok siódmy: Odgrywanie ......................... 148
Krok ósmy: Akcje i testy............................. 148
Krok dziewiąty: Powtórzenie...................... 150
Krok dziesiąty: Wynik ................................ 150
Inne czynniki.............................................. 150
P
rzykładoWa intryGa
...........................150
ROZDZIAŁ IX:
Walka................................152
P
odstaWy Walki
.....................................152
Rundy, tury i akcje ...................................... 152
Obrażenia i porażka ................................... 153
s
tatystyki W
 
Walce
...............................153
Zdolności ................................................... 153
Obrona w walce.......................................... 154
Punkty życia ............................................... 154
3
SPIS TREŚCI
Ruch ........................................................... 154
P
ancerz
................................................155
Obciążenie ................................................. 155
b
roń
.....................................................155
Cechy broni ................................................ 155
s
truktura Walki
...................................159
Krok pierwszy: Pole walki .......................... 160
Krok drugi: Wykrycie ................................. 162
Krok trzeci: Inicjatywa ............................... 162
Krok czwarty: Akcja ................................... 162
Krok piąty: Powtórzenie ............................. 165
Krok szósty: Wynik .................................... 165
P
orażka i
 
konsekWencje
........................165
o
brażenia
.............................................166
Obrażenia i pomniejsze postaci .................. 166
Zmniejszanie obrażeń ................................ 166
o
dzyskiWanie zdroWia
..........................166
Obrażenia ................................................... 166
t
urnieje
................................................167
Szranki ....................................................... 167
Inne wydarzenia na turnieju ....................... 169
z
aaWansoWane zasady Walki
.................170
Testy ........................................................... 171
Inicjatywa ................................................... 172
Modyfikatory ataku .................................... 172
Walka wręcz ............................................... 172
Atakowanie przedmiotów .......................... 172
Zaawansowane akcje .................................. 173
Zaawansowana długość .............................. 174
Zmęczenie .................................................. 175
Czas............................................................ 196
Sceny .......................................................... 196
Nagrody ...................................................... 197
Historia ...................................................... 198
Kronika....................................................... 198
d
obra narracja
.....................................198
Przygotowanie ............................................ 198
Szczegóły.................................................... 198
Dynamika grupy ......................................... 199
Wzorowanie się na książkach ..................... 199
s
tosoWanie zasad
.................................202
Rutynowy sukces ........................................ 202
Zdolności ................................................... 202
Rozszerzone specjalizacje ........................... 203
Ustalanie trudności ..................................... 205
P
rzemierzanie
W
esteros
......................207
Podstawowe potrzeby ................................. 207
Temperatura ............................................... 207
Podróżowanie ............................................. 208
Pogonie....................................................... 208
Zagrożenia ................................................. 210
r
ody szlacheckie
..................................212
Rola Narratora............................................ 212
Inne rody .................................................... 212
Losy rodu ................................................... 212
m
aGia
...................................................213
Magia w grze .............................................. 213
P
rzeciWnicy i
 
sojusznicy
.......................214
Bohaterowie pierwszoplanowi .................... 214
Bohaterowie drugoplanowi......................... 214
Bohaterowie epizodyczni ............................ 215
Zmiana grupy ............................................. 215
Rozwijanie bohaterów Narratora ................ 216
Osłabianie bohaterów Narratora ................ 216
Przykładowi bohaterowie Narratora ........... 216
Stworzenia.................................................. 219
Stworzenia nadprzyrodzone ....................... 222
s
tyle Gry
..............................................224
Gra o tron................................................... 224
Inna epoka .................................................. 224
Nocna Straż ................................................ 225
Poszukiwacze przygód ................................ 225
Wolni ludzie ............................................... 225
Zbyt daleko w pole ..................................... 239
c
zęść PierWsza
: n
a
k
róleWskim
t
rakcie
240
Streszczenie części pierwszej ...................... 240
Ponure odkrycie .......................................... 240
Karczma u Daga ......................................... 242
Pod Wielkim Jeleniem ............................... 246
c
zęść druGa
: W
itamy W
 k
róleWskiej
P
rzystani
............................................250
Streszczenie części drugiej .......................... 250
Przybycie do miasta .................................... 250
Zakwaterowanie ......................................... 252
Chwila przerwy .......................................... 253
Dzikie Łowy............................................... 258
c
zęść trzecia
: k
róleWski turniej
.........260
Streszczenie części trzeciej ......................... 260
Rozpoczęcie turnieju .................................. 260
Uczta nieprzyjemności ............................... 261
Szranki ....................................................... 264
Inne wydarzenia na turnieju ....................... 265
Upadek Dannetta ....................................... 266
Ciąg dalszy turnieju .................................... 268
c
zęść czWarta
: z
atrute słoWa
.............268
Streszczenie części czwartej ........................ 268
Walki piesze ............................................... 269
Nieszczęście Langleya Woodsa ..................... 270
Wielki bal ................................................... 270
Goście się schodzą ....................................... 270
Niebezpieczne tańce ................................... 271
Odkrycia i oskarżenia ................................. 272
Słowa Iris Dannett .................................... 273
Odpowiedź rodu......................................... 273
Zeznania kolejnej strony ............................ 274
Sprawiedliwość króla Roberta Baratheona . 274
Ród bohaterów uznany za winny ............... 274
Oddalenie zarzutów .................................. 274
Dogłębne dochodzenie ................................. 275
Honor rodu Lugusów ................................. 275
Ród Lugusów uznany za winny ................. 276
Ostatni rozdział? ........................................ 276
Przyjaciele i wrogowie ............................... 276
Zasłużone nagrody ..................................... 277
Dalsze opowieści ........................................ 278
G
racze i Pionki
.....................................279
Ród Dannettów .......................................... 279
Ważni członkowie ...................................... 279
Ród Lugusów ............................................. 282
Ważni członkowie ...................................... 282
Orszak Lugusów ........................................ 285
Inne osoby .................................................. 285
P
rzeWodnik Po
 k
róleWskiej
P
rzystani
..287
Historia Królewskiej Przystani ................... 287
Geografia .................................................... 288
Bramy........................................................ 288
Ulice .......................................................... 289
Inne istotne ulice ........................................ 289
Dzielnice ................................................... 290
Kluczowe lokalizacje................................... 290
Wielki Sept Baelora .................................... 290
Czerwona Twierdza .................................. 291
Forteca Maegora ........................................ 291
Włości Korony ........................................... 293
Cech Alchemików ...................................... 294
Prawo i wymiar sprawiedliwości:
Złote Płaszcze ......................................... 294
Król i jego dwór .......................................... 294
Rodzina królewska ..................................... 295
Mała Rada ................................................ 295
Gwardia Królewska ................................... 295
Rody chorążych .......................................... 295
d
odatek
- t
abele
.................................302
P
odstaWy ProWadzenia Wojny
...............176
Skala ........................................................... 176
Czas............................................................ 177
Dowódcy .................................................... 177
Rozkazy ...................................................... 177
Herosi......................................................... 177
Zwycięstwo i porażka ................................. 179
s
tatystyki W
 P
roWadzeniu Wojny
..........179
Zdolności ................................................... 179
Obrona ....................................................... 179
Punkty życia ............................................... 179
Ruch ........................................................... 179
Wyposażanie oddziałów ............................. 179
Wyposażenie specjalne ............................... 179
Dyscyplina.................................................. 181
s
truktura bitWy
...................................181
Krok pierwszy: Pole bitwy .......................... 181
Krok drugi: Rozmieszczenie oddziałów
i dowódców.............................................. 183
Krok trzeci: Pertraktacje i warunki ............. 183
Krok czwarty: Inicjatywa ............................ 183
Krok piąty: Machiny oblężnicze ................. 184
Krok szósty: Pierwsza faza akcji bohaterów 185
Krok siódmy: Rozkazy ............................... 186
Krok ósmy: Druga faza akcji bohaterów ..... 187
Krok dziewiąty:
Wykonanie stałych rozkazów .................. 187
Krok dziesiąty: Powtórzenie ....................... 187
Krok jedenasty: Wynik i konsekwencje ...... 188
z
aaWansoWane zasady biteW
.................190
Zaawansowane rozkazy .............................. 190
Kierunki i formacje..................................... 191
P
rzykładoWa bitWa
...............................193
ROZDZIAŁ X:
Prowadzenie wojny...........176
ROZDZIAŁ XII:
Podróż do Królewskiej
Przystani..........................226
s
treszczenie fabuły
..............................226
Bohaterowie ............................................... 226
Scena pierwsza: Na drodze ......................... 224
Scena druga: Na rozdrożu .......................... 228
Scena trzecia: Wyzwanie bandytów ............ 230
d
alsze PrzyGody
...................................232
ROZDZIAŁ XIII:
Czarne chmury nad Królewską
Przystanią
.........................233
s
treszczenie fabuły
..............................234
Plan Ortena ................................................ 234
P
roloG
: W
ezWanie na turniej
...............235
Czarne skrzydła... ....................................... 235
Dlaczego to robimy? ................................... 236
... czarne słowa............................................ 237
G
dy dzieje się źle
..................................237
Zbyt szybko ................................................ 238
Zbyt wolno ................................................. 238
Zbyt łatwo .................................................. 238
Zbyt trudno ................................................ 238
ROZDZIAŁ XI:
Narrator .......................... 195
P
odstaWoWe Pojęcia
.............................196
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin