Amfibia LVT(A)-2 Water Buffalo 1943.pdf
(
10409 KB
)
Pobierz
USA
Technika lądowa
BROŃ
Amfibie
1943
Amfibia gąsienicowa opancerzona LVT(A)-2 Water Buffalo
Landing Vehicle Tracked (Armored) LVT(A)-2 Water Buffalo
Dane taktyczno-techniczne LVT(A)-2 Water Buffalo
Typ:
amfibia gąsienicowa.
Producent:
Food Machinery
Corp.
Lata produkcji:
1943-1944.
Wyprodukowano:
450 egzem-
plarzy.
Długość:
7,95 m.
Szerokość:
3,25 m.
Wysokość:
2,50 m.
Prześwit:
46 cm.
Masa bojowa:
14900 kg.
Silnik:
7-cylindrowy
gwiazdowy chłodzony powietrzem (dmuchawa) Continental W-670-
9A o mocy 184 kW (250 KM).
Transmisja:
zsynchronizowana, 5
biegów do przodu i 1 do tyłu.
Układ jezdny:
11 par małych kół jezd-
nych z gumowym bandażem zawieszonych na wahaczach, pary
rolek podtrzymujących oraz 2 pary zębatych kół napędzających i
napinających. Gąsienica metalowa z 73 podwójnych ogniw o po-
działce 203 mm i szerokości 362 mm. Każde podwójne ogniwo
składało się z segmentów o podziałce 100 mm połączonych sworzniem.
Prędkość maksymalna:
30 km/h na lądzie; 12
km/h na wodzie.
Zasięg:
240 km na lądzie; 80 km na wodzie.
Pancerz:
6,5 mm kadłub, sponsony boczne, pokrywa silni-
ka, 13 mm kabina kierowców, przód kadłuba.
Pokonywane przeszkody:
rów 1,50 m; ściana pionowa 0,92 m; nachylenie
stoku 35°.
Uzbrojenie:
1 karabin maszynowy kal. 12,7 mm M2HB, 3 karabiny maszynowe 7,62 mm M1919A4.
Załoga:
3
osoby (dowódca, kierowca, pomocnik kierowcy).
2
W ciągu roku
1942
US Army osta-
tecznie sprecyzowała
swoje
wymagania.
Stwierdzono potrzebę
posiadania
wersji
opancerzonej Am-
traka,
mogącej służyć
jako
szturmowy po-
jazd transportowy.
Zachowując kształt i
rozplanowanie, napęd
i układ jezdny na
bazie LVT-2 zbudo-
wano transporter nie
z miękkich blach sta-
lowych, ale z łączo-
nych
spawaniem,
walcowanych
płyt
pancernych
o grubo-
ści 6.5 mm - kadłub,
sponsony
boczne,
pokrywa silnika i 13
mm - kabina kierow-
ców, przód kadłuba).
Kabina
kierowców
została
całkowicie
zamknięta od tyłu
(brak bezpośredniego
połączenia z prze-
działem
transporto-
wym), zlikwidowano
przednie i boczne
okna. Kierowca, sie-
dzący po lewej stro-
nie, dysponował du-
żym,
zamykanym
lukiem
obserwacyj-
nym otwieranym na
zawiasach w przód
(używany tylko w
przypadku
braku
ostrzału). Dostęp do
środka kabiny za-
pewniały dwa jedno-
częściowe
włazy
w
stropie (lewy kierow-
cy, prawy radioopera-
tora) z obrotowymi perysko-
pami w pokrywach. Istotną
zmianą było wprowadzenie
samouszczelniających
się
po przestrzeleniu
zbiorni-
ków paliwa.
Masa maksy-
malna transportera wzrosła
jednak do 16 t. Spadła też
prędkość. Pancerny Amtrac
otrzymał
oznaczenie
LVT(A)-2
(Landing
Vehicle
Tracked (Armored)
-
2)
i
nazwę
Water Buffalo.
Jego
produkcję rozpoczęto w
drugiej połowie
1943
roku w
zakładach FMC i kontynu-
owano prawie do końca
1944
roku. Zmontowano
450 transporterów,
wszystkie dla US Army.
3
Plik z chomika:
glamdring3
Inne pliki z tego folderu:
Wóz zabezpieczenia technicznego Bergepanzer IV 1944.pdf
(13940 KB)
Samochód pancerny AMD Panhard 178 1933.pdf
(99182 KB)
Samochód pancerny Sd.Kfz 221 1934.pdf
(42899 KB)
Samochód pancerny wz.28 1925.pdf
(13416 KB)
Szabla polska wz.1917.pdf
(10430 KB)
Inne foldery tego chomika:
--- Józef Retinger
Pliki dostępne do 01.06.2025
Pliki dostępne do 08.07.2024
Pliki dostępne do 19.01.2025
Pliki dostępne do 21.01.2024
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin