sekrety_basni_z_roznych_zakatkow_swiata- morał.pdf

(2093 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 63, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Sekrety baśni z różnych zakątków świata
1
Zaznacz prawidłowe dokończenie zdania.
Morał jest to
A. informacja o tym, jak coś działa.
chowanie
y
B.
yc
pouczający wniosek, który można wyciągnąć
W
fiz
zne
np. z jakiegoś wydarzenia.
C. myśl o tym, czego nie wolno robić.
D. wniosek o zachowaniu się niektórych zwierząt.
2
u
Ed
lastyczna
p
Napisz wyrazy wchodzące w skład rodziny wyrazu
morał.
kacja
kacja
du
astyczna
E
pl
3
Która z baśni z różnych stron świata podobała Ci się najbardziej?
Podaj jeden argument, którym wyjaśnisz swój wybór.
Najbardziej podobała mi się baśń pod tytułem:
.
Uważam, że
am
i
.
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 63, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
4
acja
du
t
k
matycz
Zaznacz
E
a
e
na
m
tekst, w którym występuje dialog.
Tego dnia mama Ady była nie w sosie. Ada pomyślała nawet, że to może
przez nią, ale mama szybko ją uspokoiła. Podobno miała problemy
w pracy. „No tak” – pomyślała dziewczynka – „Dorośli mogą się złościć
przez problemy w pracy, a my nie możemy się złościć przez problemy
chowanie
y
W
fizyczne
szkole”. Na szczęście tata przygotował mamie pyszną kolację
w
i wszystko wróciło do normy.
II.
Tego dnia mama Ady była nie w sosie.
– Mamusiu, co się stało? – zapytała Ada.
acja
Nic takiego, kochanie. Miałam ciężki dzień w pracy – odpowiedziała
duk
tyczna
E
plas
mama.
Na szczęście tata przygotował mamie pyszną kolację i wszystko
szybko wróciło do normy.
kacj
III.
a
a
du
astycz
Tego dnia mama Ady była nie w sosie,
n
E
pl
I.
dostała kwiaty, a marzyła – o bigosie.
5
Uzupełnij tekst właściwymi znakami interpunkcyjnymi.
Znów Jurek gdzieś się wytarzał Spodnie ma zakurzone na swetrze
pełno różnych włókienek kolana wytarte Ale w domu będzie
burza i narzekanie A może nie Przecież tym razem robił porządek
na działce sprzątał domek pielił ogródek podlewał kwiaty Tyle
pracy wykonał więc wygląd spodni nie powinien dziwić
am
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 63, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
6
ukacja
d
Ułóż
c
i zapisz
E
atematy
zna
m
własną baśń z dialogiem do morału
warto być
dobrym.
Pamiętaj o poprawnej interpunkcji.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
7
Sprawdź w słowniku ortograficznym, jak poprawnie zapisać
podane wyrazy. Uzupełnij luki.
ch
r
c
rka
cz
łno
J
zef
tnia
kr l
og ł
og rek
kr tki
p
źno
pr ba
pł tno
Publikacja bezpłatna
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 63, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Sekrety baśni z różnych zakątków świata
Popatrz na plan Bajkowego Miasta. Wypisz z niego nazwy par ulic:
równoległych
prostopadłych
acja
duk
tyczna
E
plas
PLAN
ki
uli
ca
Ca
lin
e
cz
uli
ca
ulica Kopciuszka
Bajkowego Miasta
Ma
łeg
się
oK
cia
kacja
du
astyczna
E
pl
ulica Siedmiu Krasnoludków
ulica Królowej Śniegu
2
Narysuj za pomocą ekierki jeszcze trzy proste prostopadłe
do prostej
p.
Oznacz je literami
b,
c,
d.
p
cam
i
a
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 63, s.
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
owan
Poprowadź
ych
yczne
ie
W
fiz
prostą prostopadłą do prostej
k
przechodzącą przez
punkt
A.
Oznacz ją literą
a.
acja
duk
tyczna
E
plas
k
A
kacja
du
astyczna
E
pl
4
Narysuj za pomocą linijki i ekierki trzy proste równoległe
do prostej
a.
Oznacz je literami
b,
c,
d.
a
cam
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
Zgłoś jeśli naruszono regulamin