od_buraka_do_lizaka_rosliny_okopowe.pdf

(3025 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 24, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Od buraka do lizaka – rośliny okopowe
1
Wyjaśnij, jak rozumiesz pojęcie
rośliny okopowe.
Wymień trzy
przykłady takich roślin.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Rośliny okopowe to
Przykładami roślin okopowych są:
2
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy w opowieści
acja
„Od buraka do lizaka”.
duk
tyczna
E
las
p
Krojenie buraków.
kacja
du
astyczna
E
pl
Sadzenie buraków cukrowych.
Otrzymywanie soku cukrowego.
Zbiór buraków.
Czyszczenie buraków.
Filtrowanie soku.
Produkowanie lizaków w zakładzie
cukierniczym.
Krystalizowanie cukru.
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 24, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
acja
du
t
k
matycz
Zamień
E
a
e
na
m
osobowe formy czasownika na formy nieosobowe.
myje –
filtruje –
krystalizuje –
siedzi – siedzieć
myśli –
robi –
owan
ych
yczne
ie
sprzedaje
W
fiz
4
Przepisz zdania. Użyj czasowników w odpowiedniej formie.
Karolina (iść) na spacer, więc (mieć) wygodne buty.
acja
duk
tyczna
E
plas
(wyjeżdżać) w góry, bo o tym (marzyć).
kacja
du
astyczna
E
pl
Michał (lubić) pływać, więc (chodzić) na basen.
5
Podaj przynajmniej trzy zalety ziemniaków i buraków.
am
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
za
p
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 24, s.
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Sprawdzian
acja
uk
Napisz dzisiejszą datę na trzy sposoby. Zapisz, jaki mamy dziś
dzień tygodnia.
Data:
u
Ed
lastyczna
p
Ed
uzyczna
m
na
kacja
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
kacja
du
astyczna
E
pl
Dzień tygodnia:
m
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
zna
2
Uzupełnij znakami rzymskimi numery kolejnych miesięcy.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
styc
zeń
i
grudz
t
lu
y
ec
cam
i
acja
duk
tyczna
E
plas
paźd
ń
zesie
wr
e
si
r
e
pi
ie
czerw
c
lipie
kacja
du
astyczna
E
pl
c
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
lis
ziern
to
d
pa
ik
marz
kwie
c
ień
ń
m
aj
za
p
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 24, s.
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
Połącz
3
Wych
z
owanie
zegary
a
z
ja
odpowiednimi zapisami godzin.
n
uk
c
i
ycz
e
f
XI XII
I
II
III
IV
VI
V
11 12 1 XII
XI
2
10
X
9
8
7
IX
3
V
VIII 4
VII
6 5 VI
Ed
uzyczna
m
I
II
III
IV
X
11 12 1 XII
XI
2
10
X
9
8
7
IX
3
VIII 4
VII
6 5 VI
I
II
III
IV
V
11 12 1 XII
XI
2
10
X
9
8
7
IX
3
VIII 4
VII
6 5 VI
I
II
III
IV
V
10
9
8
11 12
1
2
3
4
VIII
VII
7
6
5
na
acja
duk
tyczna
E
plas
14:00
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
11:00
05:00
18:00
4
Sprawdź, czy poprawnie wykonano obliczenia. Skreśl złe wyniki
i zapisz poprawne.
kacja
du
astyczna
E
pl
20 + 30 =
acja
du
t
k
matycz
E
na
50
a
e
m
77 + 3 = 90
100 – 40 = 80
99 – 9 = 90
85 – 25 = 80
45 – 15 = 30
zna
35 + 10 = 50
27 + 10 = 47
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
graf.
5
Uzupełnij
95
6
Wpisz
85 –
+5
–6
–8
– 10
cam
i
kacja
du
w
c
okienka.
liczby
lasty
zna
E
p
= 68
– 8 = 49
ukacja
d
E
styczna
pla
– 9 = 27
17 +
82 +
= 86
= 100
49 +
61 +
35 +
= 100
= 90
= 65
91 –
Publikacja bezpłatna
= 54
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
za
p
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 24, s.
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
7
owa
Jasia
Tata
n
ych
yczne
ie
W
fiz
chce
cja
posadzić w ogrodzie 49 sadzonek świerku
uka
czna
Ed
jałowca. Ile to razem sadzonek?
i 23 sadzonki
uzy
m
Odpowiedź:
na
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
8
Odpowiedz na pytania korzystając z informacji podanych w tabeli.
kacja
du
astyczna
E
pl
Temperatura
m
zna
powietrza w dzień
Temperatura
powietrza w nocy
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
Temperatura
na
Dzień
pierwszy
12ºC
8ºC
Dzień
drugi
17ºC
7ºC
Dzień
trzeci
14ºC
5ºC
Dzień
czwarty
22ºC
10ºC
a) O ile wzrosła
wan
temperatura powietrza pomiędzy pierwszym
o
ych
yczne
ie
a czwartym
fi
dniem?
W
z
Odpowiedź:
acja
duk
tyczna
E
plas
cam
i
b) Którego dnia różnica temperatur pomiędzy temperaturą
w dzień a temperaturą w nocy była najmniejsza?
kacja
du
astyczna
E
Odpowiedź:
pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
Zgłoś jeśli naruszono regulamin