Plan czerwiec.docx

(28 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowczo – dydaktycznej                                                                                                                                                                                             dla grupy 5 – latków                                                                                                                                                                                                                         na miesiąc czerwiec 2014 r.

 

 

Tematyka kompleksowa:                                                                                                                                                                                                                                       1. Dzień Dziecka                                                                                                                                                                                                                                                      2. Podwodny świat                                                                                                                                                                                                                                                      3. Dzień Taty                                                                                                                                                                                                                                                                  4. Wakacje tuż, tuż

 

                                                                                                                                                          Opracowali: Beata Matuszka Stanisław Kaczmarczyk

 

 

 

Tematyka kompleksowa

 

 

Treści programowe

 

Sposoby realizacji

 

Pomoce

 

1. Dzień Dziecka

 

Dziecko:

- stara się w skupieniu uczestniczyć
w zajęciach

– potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez nauczyciela
i w zabawach dziecięcych

- próbuje budować dłuższe wypowiedzi
na określony temat

– uczestniczy w zabawach ruchowych,  reaguje
na sygnał słuchowy

- zmienia sposób poruszania się zgodnie
z poleceniem

– słucha uważnie piosenek śpiewanych przez nauczyciela i odtwarzanych

- uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych

- próbuje ilustrować treść piosenki ruchem

- potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem

- wykonuje proste kroki taneczne

- potrafi określić charakter muzyki (wesoła, skoczna, smutna)

- ogląda ilustracje przedstawiające treści bliskie dzieciom s. 82

- eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych

-  maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzli

-  rysuje kredką

- nazywa wykonane prace i opowiada
o nich

- wykonuje prace na temat omawianych treści

– wykonuje pracę na temat

– wypowiada się na temat treści oglądanych obrazków

- wyklaskuje prosty rytm

- słucha krótkich inscenizowanych przez nauczyciela opowiadań i wierszy ilustrowanych obrazem s.

- rozumie treść słuchanego tekstu

-  odpowiada na  pytania dotyczące wysłuchanego utworu

- wypowiada się na temat ilustracji

-  próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie na ilustracji

 

 

Poniedziałek: 02. 06. 2014 r.

• Słuchanie opowiadania nauczyciela na podstawie fragmentu książki „Opowieść o przyjaźni” Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu. Zwrócenie uwagi, na to  z jakich krajów pochodziły dzieci, Wyjaśnienie znaczenia słów: pokój, zgoda, przyjaźń.

 

Zabawa ruchowa o charakterze integracyjnym „Wesołe powitania”.

 

• „Bawimy się razem” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
w formie opowieści ruchowej

 

 

Wtorek: 03. 06. 2014 r.

• „Święto dzieci” – zapoznanie z treścią rytmem
i melodią piosenki, nauka I zwrotki i refrenu ze słuchu, metodą fragmentaryczną. Zabawy ruchowo – taneczne z wykorzystaniem pedagogiki zabawy.

 

• „Serce dla przyjaciela” – wypełnianie sylwety serca kolorową bibułą w kształcie kulek.

 

Środa: 04. 06. 2014 r.

„Rozmowy z koleżankami i kolegami” – ćwiczenia i zabawy wspomagające rozwój rozumowania przyczynowo – skutkowego, ustalanie w jakiej kolejności i co trzeba zrobić, aby osiągnąć cel. Wspólne planowanie i realizacja czynności, które prowadzą do wyznaczonego celu.

 

„Bawimy się razem” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
w formie opowieści ruchowej

 

 

Czwartek: 05. 06. 2014 r.

Rozmowa inspirowana wierszem J. Tuwima „Bambo”. Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi. Podkreślanie faktu,
że dzieci o innym kolorze skóry to również nasi koledzy,
z którymi lubimy się bawić.

 

Zabawa ruchowa z elementem skłonu „Kłaniam się koledze (koleżance)”.

 

• „Nasz afrykański kolega – Murzynek Bambo”
– malowanie farbami plakatowymi, rysowanie pastelami olejowymi.

 

Piątek: 06. 06. 2014 r.

• Wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego
w Górkach. Zapoznanie dzieci z hodowlą wybranych zwierząt domowych oraz wykorzystaniem przez człowieka otrzymywanych produktów hodowli. Zabawy rekreacyjne na terenie gospodarstwa z udziałem dzieci i rodziców o charakterze integracyjnym.

 

1.1, 3.1, 3.3, 4.3, 5.3, 5.4

Dominigue de Riboeupiere „Opowieść o przyjaźni”, sylwety dzieci różnych narodów, obrazek przedstawiający bawiące się dzieci

 

 

tamburyno

 

 

K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne
w przedszkolu

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 8.1, 8.2, 9.2, 9.3

płyta CD z piosenką „Święto dzieci”, odtwarzacz, chusta animacyjna

 

 

 

sylwety wyciętych serca kolorowa bibuła, klej

 

4.2, 4.3, 5.3, 5.4

E. Gruszczyk – Kolczyńska „Dziecięca matematyka”

 

 

 

 

K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne
w przedszkolu”

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 9.2, 9.3

J. Tuwim „Bambo” w: „Polscy poeci dzieciom” s. 125, ilustracje do wiersza

 

 

 

bębenek

 

 

ilustracje afrykańskich dzieci, farby plakatowe, pędzle, kubki, żółte kartki

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 2.3, 2.5, 6.1

 

 

2. Podwodny świat

 

Dziecko:

- stara się w skupieniu uczestniczyć
w zajęciach

– potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez nauczyciela
i w zabawach dziecięcych

- próbuje budować dłuższe wypowiedzi
na określony temat

- wypowiada się spontanicznie
na określony temat

- uczestniczy aktywnie w ćwiczeniach artykulacyjnych utrwalających prawidłową wymowę głosek

– uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela

- reaguje na sygnał wzrokowy, słuchowy, gest

- porusza się prawidłowo zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania

– przestrzega określonych reguł
w zabawach ruchowych

– podejmuje improwizacje głosem

- uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych z akompaniamentem muzycznym

- wykonuje improwizacje ruchowe
na podany temat

– eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych

• maluje farbami plakatowymi na papierze palcami

- tworzy kompozycję łącząc różne materiały

– wie, jakie zagrożenia dla środowiska naturalnego stanowi nieodpowiedzialne zachowanie człowieka, np. zanieczyszczenie wody

- składa obrazek pocięty na kilka części

- wykonuje czynności manipulacyjne

- słucha krótkich inscenizowanych przez nauczyciela opowiadań ilustrowanych obrazem

 

Poniedziałek: 09. 06. 2014 r.

• Słuchanie opowiadania nauczyciela w oparciu o wybrane pozycje np. „Ilustrowana Encyklopedia” wiadomości dotyczących mórz  i oceanów (organizmy roślinne i zwierzęce”

 

 

• „Morska wyprawa” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
w formie opowieści ruchowej.

 

 

Wtorek: 10. 06. 2014 r.

„Co słuchać w morzu, oceanie i na brzegu?” – słuchanie nagrań odgłosów wydawanych przez fale, statki, zwierzęta oraz zjawiska atmosferyczne . Scenki pantomimiczne tworzone w oparciu o słuchane nagrania.

 

• „Morskie fale” – malowanie palcem niebieską farbą plakatową.

 

Środa: 11. 06. 2014 r.

• „W porcie” – zabawy i ćwiczenia rozwijające umiejętność definiowania i klasyfikowania z wykorzystaniem kodowania i dekodowania zaszyfrowanej informacji w formie ikonicznej.

 

• „Morska wyprawa” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
w formie opowieści ruchowej.

 

Czwartek: 12. 06. 2014 r.

• Rozmowa na temat „Mieszkańców morskich głębin” inspirowana opowiadaniem nauczyciela, ilustracjami oraz oglądaną bajką „Gdzie jest Nemo?” Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

 

Zabawa ruchowa rozwijająca zwinność „Rybki w sieci”.

 

• „Kolorowe rybki” – wykonywanie i ozdabianie rybek
z użyciem różnorodnych materiałów plastycznych według własnych pomysłów. Rozwijanie wyobraźni plastycznej dzieci.

 

Piątek: 13. 06. 2014 r.

• Zabawa artykulacyjna usprawniająca mięśnie warg podczas wymawiania samogłosek w izolacji „Rybi koncert” oraz zabawy „Śpiewające rybki”. Wyjaśnienie znaczenia słowa „dyrygent”.

 

„Morska wyprawa” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
w formie opowieści ruchowej.

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 14.1, 14.4, 5.3, 5.4

ilustrowana Encyklopedia „Morza i oceany”, „Statki nie toną”, „Wieloryby i delfiny wydają dźwięki i inne pytania na temat życia w morzu”

 

K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne
w przedszkolu”

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 8.1, 8.2, 8.3

płyta CD z nagraniami morskich odgłosów, odtwarzacz

 

 

 

farba plakatowa, kartki papieru

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 14.1, 4.2, 4.3, 5.3

E. Gruszczyk – Kolczyńska „Dziecięca matematyka”

 

 

 

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 14.1, 14.4,

opowiadanie nauczyciela, ilustracje, obrazki, atlasy przedstawiające mieszkańców morskich głębin

 

 

 

 

ilustracje, różne gatunki ryb mórz
i oceanów, sylwetki ryb, farby plakatowe, brokaty, pastele olejowe,

 

1.1, 3.1, 3.3, 14.1, 14.4, 5.3, 5.4

wiersz W. Kota „Rybki śpiewają”, aparat telefoniczny

 

 

 

K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin